با مشتری چاپلوسانه وحقارت آمیز برخورد نکنید

مشتری-مداری
مشتری-مداری

شما یک حرفه ای هستید. از این رو نیازی نیست خود را در مقابل مشتری کوچک کنید یا اینکه بیش از حد خود را بالا ببرید و با تفاخر رفتار کنید. کافی است مانند یک همکار مشکلش را حل کنید حقرت و تواضع بیش از حد نه تنها اثر مثبت روی مشتری ندارد بلکه اثر منفی بر کل جریان می گذارد.

شیوه-های-مشتری-مداری
شیوه-های-مشتری-مداری

طرز فکر شما درباره ی خودتان بستگی بسیاری به طرز فکر دیگران درباره شما دارد به خاطر همین است که لزوم کاری که بر مبنای انگیزه در جریان است مورد تاکید است.

هیچکس نگفته است که بازاریابی و فروش کار آسانی است. هیچکس تعهد نداده که شما همیشه و همواره در کار فروش موفق و مورد تایید مشتری خواهید بود و هیچکس نمی گوید که تلاش های شما باید همیشه نتیجه مثبت و موفقی داشته باشد.

بازاریابی
بازاریابی

معهذا، شما باید دارای قدرت و اعتماد درونی باشید و باید به هویت خود به عنوان یک بازاریاب حرفه ای تکیه کنید، و باید تمام این احساسات قوی مثبت را یکجا به مشتری خود منتقل کنید، چون واقعا این چیزی است که شما هستید.

شما باید خود را طوری تصور کنید که گویی مهارت های ویژه و نیز دانش سطح بالایی درباره ی کالای مورد فروش خود در جلسه ارائه می دهید و دیگران از آن استفاده می نمایند. اگر شما درباره ی خود غیر از این تصور کنید، یعنی اینکه فکر کنید این مشتری است که باید اعتبار و ارزش به شما بدهد و سفارش او به منزله جایزه ای برای شما است، آن وقت است که با مشکل رو به رو می شوید.

مشتری
مشتری

در این صورت و با این وضعیت می توانید تنها بر افرادی تفوق یابید (اگر خوش شانس باشید) که تماما مشتریان بی نهایت بدون اعتماد به نفس هستند _ و نیز افرادی هستند که هیچگاه نتوانسته اند در زندگی به رده های بالا صعود کنند.

توجه-به-مشتری
توجه-به-مشتری

اگر چند لحظه با خود فکر کنید، شرط می بندم که شما متوجه می شوید اصولا افرادی را که دوست دارید با آنها کار کنید آن هایی هستند که دارای حس قوی اعتماد و اتکا به نفس بوده و خود را حرفه ای می دانند _ و همین ها را از شما انتظار دارند. پس به آن ها نشان دهید که شما نیز همین حس قوی را دارید.

برای درک بهتر این مقاله به مقاله ی قبلی مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه برای %s