حتی المقدور از شواهد و نمونه ها استفاده کنید.

منظور از شاهد زنده چیست؟

مشتری-مداری-حرفه-ای
مشتری-مداری-حرفه-ای

آقای X من مطمئنم که پیشنهاد ما موثر و قابل انجام است. دلیل اطمینانم را به شما می گویم. قبل از شما مشتری هایی داشته ایم که در زمینه ای مشابه با شما فعالیت داشته اند. از جمله ی آنها شرکت لاستیک ABC است آنها اول نسبت به صحت پیشنهاد ما اطمینان نداشتند و نمی پذیرفتند که آن چه شود ما می گوییم اتفاق بیافتد. اما آنها تصمیم گرفتند به گفته های ما عمل کنند و همین کار را هم کردند و نتیجه مثبت آن را دیدند.

حال هم در مورد شما اطمینان دارد چنین خواهد شد و شما نیز در نهایت از نتیجه پیشنهاد ما خشنود خواهید شد.

به چنین مورد و موارد مشابه آن شاهد زنده می گوییم. ارائه شاهد یکی از موثر ترین حربه هایی است که در اختیار دارید. شاهد زنده، تمایل مثبت نسبت به شرکت شما را تقویت می کند و به مشتری دلیلی منطقی ارائه می دهد تا تصمیم عاطفی همکاری با شما را بگیرد.

اگر شما بتوانید موردی دیگر را ذکر کنید (یا حتی مورد دیگری را در یک زمینه مشابه کاری) که کالا یا خدمات پیشنهادی شما موفق عمل کرده است، در موقعیتی بسیار مناسب برای کسب اعتماد لازم قرار دارید که سبب می شود بتوانید از مشتری سفارش لازم را به دست بیاورید.

مشتری-مداری
مشتری-مداری

می توانید با مشتریان خود مشکل شرکت X تماس گرفته از او اجازه بگیرید که نام شرکتش را در کاتولوگ ها و مکاتبات خود به عنوان نمونه و مورد موفق کاری ذکر کنید یا حتی در صورت موافقت نام شخص مربوطه را. محیطی خودمانی و دوستانه ایجاد کنید.

طوری وانمود نکنید که مشتری شما تعهدی در قبال شما دارند. نتیجه این روش شما را متحیر خواهد ساخت. عکس العمل مشتریان عادی شما این خواهد بود که تحت تاثیر قرار بگیرند و به شما سفارش دهند و نه آن که وحشت کرده و از چیزی نگران شوند.

جذب-مشتری
جذب-مشتری

شاهد زنده گفتار شما معجزه می کند، سبب خواهد شد تا به ادعا های شما کمک کند و شما را حلال واقعی مشکلات معرفی نماید. همچنین سبب خواهد شد که در نظر مشتری اعتبار و مشروعیت یافته، به شما کمک کند تا سریعا و بدون هیچ تقلایی مشتری را به حل مشکلش از طریق سفارش دادن و خرید کالای شما هدایت نماید.

برای درک بهتر این مقاله به مقاله ی قبلی مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه برای %s