به حرفه و شغل خود افتخار کنید

جذب-مشتریان-مختلف
جذب-مشتریان-مختلف

اگر واقعا نمی توانید با تمام وجود از شغل و سازمان و جایی که در آن مشغول به کار هستید حمایت کنید پس چرا بیهوده وقت خود را تلف می کنید و به خودتان زحمت می دهید؟ چرا هر روز صبح ساعت را تنظیم می کنید تا زود بیدار شوید؟ چرا اصلا صبح ها در سرکارتان حاضر می شوید؟ چرا باید شما کاری را انجام دهید که از انجام آن لذت نمی برید و خوشتان نمی آید؟ چرا از دیگران می خواهید کالا یا خدماتی را از شما بخرند که خود شما قبولش ندارید؟

برتری-شما-نسبت-به-رقبا
برتری-شما-نسبت-به-رقبا

اگر شما به حرفه خود و سازمان یا موسسه ای که در آن کار می کنید مباهات نمی کنید، شخصی موفق نخواهید بود. اگر شما دائما به جنبه های منفی، موانع موجود و دلایل عدم موفقیت در امر فروش بپردازید پرواضح است که در امر فروش موفق نخواهید شد.

به عواملی اشاره کنید که در مقایسه با شرکت های رقیب امتیاز شما هستند. در هنگامی که در مورد این عوامل صحبت می کنید با دیدی مثبت و اطمینان خاطر سخن بگویید. خلاصه از شرکت خود تعریف کنید.

درباره ی ممتاز بودن شغل و محل کار خود نه تنها باید در محیط کاری که امری است صد در صد ضروری صحبت کنید بلکه در مهمانی ها، محافل عمومی، جلسات و هر جا و هر فرصت دیگری از آن سخن به میان بیاورید و تعریف کنید. (ضمنا لازم به یادآوریست این کار شما نه تنها یک تلقین مثبت نسبت به شغل خود و محیط کارتان است بلکه سبب خواهد شد تا یک سری مشتری جدید جذب شما و سازمان شما شوند.)

رضایت-مندی-مشتری-از-فروشندگان
رضایت-مندی-مشتری-از-فروشندگان

حالا فرض کنیم که شما واقعا از محل کار خود ناراضی هستید و اینکه علت نارضایتی و دید منفی شما نسبت به محل کارتان فراتر از کسادی کار یا مدیریت بد است و علت نارضایتی مخالفت اساسی شما با روش جاری کاری شرکت یا سازمان محل کارتان می باشد. مثلا شما دوست ندارید کالایی خاص را بنا به ملاحظات اخلاقی به فروش برسانید یا سرپرست شما دارای اخلاق پسندیده نیست.

مشتری-مداری-حرفه-ای
مشتری-مداری-حرفه-ای

یا میزان فروشی که از شما انتظار می رود به قدری بالاست که حتی انرژی و تمام توان کل کارکنان نیز کفاف نمی کند، و نیز گردش سرمایه همیشه بسیار بالا می باشد.

آیا مسائل مورد اشاره به این معناست که شما باید هم به حرفه تان و هم به محیط کارتان بی علاقه باشید؟

مشتری
مشتری

خیر، وجود چنین مسائلی به معنای این است که شما باید محل کارتان را تغییر دهید نه آنکه علاقه ی خود را به کارتان از دست بدهید.

اگر نمی توانید به طور صد در صد کار فعلی خود را قبول داشته باشید و به آن علاقه مند باشید جایی بروید که بتوانید با تمام علاقه و شوق به کار ادامه دهید _ و در آنجا با تمام وجود کوشش کنید. طوری برنامه ریزی کنید که همواره به شغل خود و نیز محل کارتان افتخار کنید. به نتیجه چنین برداشت و احساس خیلی زود خواهید رسید.

برای درک بهتر این مقاله به مقاله ی قبلی مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه برای %s