چگونه یک مدیر تاثیرگذار باشید

مهم نیست که در کجای کار خود هستید ، برای شروع یا ادامه مهارت های رهبری خود ، هیچ وقت زود یا دیر نیست. رهبری اغلب به عنوان مجموعه مهارتهایی توصیف می شود که می تواند تقویت و آموزش یابد. در اینجا هشت نکته برای رهبر مؤثر وجود دارد:

یاد بگیرید که مثل یک رهبر مدیریت کنید

در بعضی از مواقع شغلی خود ، همه یک رئیس داشته اند که از آنها خواسته است کاری را انجام دهند که معمولاً خود رئیس آنرا انجام نمی دهد ، مثلاً در اولین جلسه برای ملاقات ، رئیس از شما انتظار این را دارد که زود تر از موعد سر جلسه حاضر باشید ولی خود دیرتر از زمان مقرر در جلسه حاضر میشود. داشتن نگرش “حرف فقط حرف منه” باعث بی احترامی به تیم شما می شود و کسی این رویه را دوست ندارد. یک رهبر خوب کسی است که آنچه را از انتظار دارد دیگران انجام دهند ، خود انجام دهد. اگر انتظار دارید تیم شما زحمتکش باشد ، پس شما هم باید سخت کوش باشید. با عمل به آنچه که تیم خود را به آن پند میدهید ، احترام و وفاداری تیم خود را به دست می آورید و مدتها بعد خواهید دید که آنها پند ها و نصیحت های شما را دنبال می کنند.

هدفمند باشید

یک رهبر مؤثر به جای توجه به مسئله مورد نظر ، توجه را به سمت راه حل سوق می دهد. آنها بجای نگرانی و شکایت در مورد موضوعات ، آنها را بر روی اهداف متمرکز می کنند و سپس انرژی خود را به سمت ایجاد یک برنامه و استراتژی برای رسیدن به آن اهداف سوق می دهند. یک رهبر مؤثر اولویت بندی می کند تا آنها بتوانند مهمترین و فوری ترین کارها را در ابتدا انجام دهند.

مسئولیت را به عهده بگیرید

یک رهبر خوب به جای اینکه انگشت اشاره را به سمت افراد تیم بگیرد و دنبال مقصر بگردد ، وقتی کارها اشتباه پیش می رود مسئولیت اقدامات تیم و پیامدهای آنها را به عهده می گیرد. با آمادگی مسئولیت پذیری ، ثابت می کنید که شایسته اعتماد و احترام هستید.

می دانید که چگونه تیم را توسعه دهید

یکی از خصوصیات اصلی یک رهبر مؤثر ، توانایی توسعه اعضای تیم از طریق آموزش ، تدریس یا مربیگری است. این تیم بدون این آموزش قادر به دستیابی به اهداف سازمان نخواهد بود.

یک رهبر مؤثر می تواند مردم را بسازد و یک تیم قوی تر ایجاد کند ، که این به نفع همه افراد درگیر است. آنها می توانند این کار را انجام دهند زیرا به نقاط قوت و ضعف تیم به عنوان یک کل ، و همچنین به اعضای هر تیم توجه می کنند. آنها مهارت های ارتباطی خوبی دارند که می توانند از آنها برای برقراری روابط با اعضای تیم استفاده کنند. آنها با ایجاد مناسبات بینابینی خوب ، سطح بیشتری از بهره وری را ایجاد می کنند.

تبدیل به یک استاد ارتباطات شوید

مهارت های ارتباطی برای تبدیل شدن به یک رهبر مؤثر ضروری است. با این حال ، ارتباطات فقط برای بیان آنچه شما می خواهید اتفاق بیفتد نیست – این نیز به معنای توانایی گوش دادن دیگران است. یک رهبر مؤثر نه تنها ایده ها و استراتژی های خود را به طرز قانع کننده و واضح بیان می کند بلکه با ذهن باز هم بازخورد می شنود.

شجاع و مدبر باشید

در بسیاری موارد ، رهبر یک تیم مجبور به ورود به قلمرو جدید است ، به این معنی که آنها باید با موانعی که برایشان ناشناخته است روبرو شوند و ریسک کنند یا قوانین را بشکنند. برای انجام این کار ، یک رهبر باید بتواند درباره چیزهایی که واقعاً مهم هستند صحبت کند و درباره آنچه آنها و تیمشان می خواهند اطمینان داشته باشد. یک رهبر مؤثر آماده مقابله با هرگونه چالش و موانع است تا بتواند به اهداف خود و اهداف سازمان برسد.

مهم نیست که در کجای کار خود هستید ، یادگیری چگونگی رهبری مؤثر هرگز دیر نیست. این چند نکته به شما در توسعه مهارتهای رهبری کمک می کند و شما را در محیط کار مطلوب تر می کند.

منبع : inc.com

همچنین بخوانید : آموزش تبدیل شدن به یک رهبر سازمانی

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها