نکاتی در مورد طراحی تبلیغات - کانون تبلیغاتی ایران زمین

تا زمانی که مردم به تولید محصولات جدید ادامه دهند ، به ایجاد تبلیغات نیز ادامه خواهند داد. در اینجا چند نکته در زمینه طراحی تبلیغات آورده شده است ک.ه باعث تغییر عقاید می شود. با ادامه مقاله نکاتی در مورد طراحی تبلیغات با شما همراه هستیم.

از استعاره بصری استفاده کنید

یک تکنیک بزرگ در بازی تبلیغاتی استعاره های تصویری است. استعاره بصری ، تقریباً مانند استعاره نوشتاری ، یک مفهوم را با مقایسه آن با مفهوم دیگری (غالباً غیرمرتبط) نشان می دهد. سردرگم شدید ؟ این مثال را از مواد مخدر Elter بررسی کنید.

advertising design tips

این آگهی با مقایسه کنگر فرنگی شسته نشده با ماده منفجره به مردم در مورد بیماری های ناشی از غذا هشدار می دهد. با ایجاد یک استعاره بصری ، Elter Drugs قادر است پیامی قوی در مورد ایمنی مواد غذایی و بخش درمان معده و ضد باکتری Elter Drugs بدون نمایش تصاویر حساس ارائه دهد. هنگام ابداع استعاره بصری ، زمان بگذارید تا تصویری کاملاً واضح برای درک مصرف کنندگان در یک نمونه بدست آورید. هیچ احساسی بدتر از این نیست که به کسی طرح خود را نشان دهید و به او بگویید “من آن را درک نمی کنم”. برای توسعه استعاره بصری هوشمندانه “هوشمند” اما “واضح و روشن” تلاش کنید. آیا آسان است؟ نه واقعا. اما آیا بازده آن مناسب زحمات کشیده شده است و ارزش آن را دارد؟ تقریبا همیشه.

پیدا کردن روابط بصری مخفی

یک روش مطمئن برای ایجاد یک تبلیغ هوشمندانه یافتن روابط بصری پنهان است که “موضوع” ایده پردازی شما را احاطه کرده است. می دانم که به نظر یک پرسش بزرگ می آید ، اما اجازه دهید مثالی را بررسی کنیم که به خوبی این مساله را روشن میکند..این آگهی برای خدمات همسریابی آنلاین پارسیپ دات کام است و نمادهایی از گردآوری زنان و مردان توسط زیپ را به تصویر می کشد.
برای این آگهی ، طراح طرحی ایجاد کرده که نمایانگر زن و مرد است (نمادهای دستشویی جهانی) و تصاویری که ایده جمع کردن دو چیز (زیپ) را در بر می گیرد.یافتن روابط بصری پنهان می تواند راهی منحصر به فرد برای تبلیغ محصول به شما ارائه دهد. سعی کنید مفاهیم مرتبط با پیام خود را که دارای اشکال ، خط یا خطوط مشابه هستند ، بیابید .طوفان فکری راه بیاندازید و سعی کنید راهی برای جمع آوری این دو مفهوم برای تبلیغ پیام خود بیاندیشید.

advertising design tips

استفاده از شکل‌های و ایده‌های نمادین

در جهان مقدار مشخصی از آیکون ها ، افراد ، ایده ها ، اشیا، و مفاهیم وجود دارد که اکثریت مردم با آنها بسیار آشنا هستند. تبلیغ کنندگان معمولاً برای ایجاد معانی جدید در تبلیغات خود از این عناصر نمادین زندگی استفاده می کنند.

این مثال برای سامسونگ یک چهره معروف به نام “وینسنت ون گوگ” را نشان می‌دهد. به استفاده از رنگ، تصویر ون گوگ، رنگ، لوله و گل آفتابگردان، مصرف کنندگان یک مشت نشانه‌های بصری نمادین داده‌اند تا معنا را در یک لحظه به دست آورند. شناخت” ون گوگ ” کمک میکند که شعار سامسونگ در این تبلیغ سریعتر و بهتر فهمیده شود :”(مناسب) برای سلف پرتره …نه سلفی!”. کسانی که با ون گوگ آشنا هستند قطعا میدانند که او چقدر به سلف پرتره علاقه مند بوده.

advertising design tips


این طرح با استفاده از یک شکل و مفهوم نمادین و دادن چرخشی جدید و خنده دار به آن ، یک نوع “شوخی داخلی” را در بین مصرف کنندگان ایجاد می کند ، در عین حال فرهنگ محصول را نیز به ارمغان می آورد. بنابراین ، فرهنگی شوید ، موضوعات مورد علاقه خود را کسب کنید و از استفاده از ایده ها و مفاهیم برجسته و معنای جدید به آنها نترسید.

ابعاد را به طور هدفمند استفاده کنید

یکی از اصول طراحی مقیاس، اندازه‌گیری اندازه اشیا خاص می‌تواند انواع مختلف اثرات را ایجاد کند، بنابراین به طور طبیعی، مقیاس یک تکنیک بزرگ در تبلیغات است.
این تبلیغ را برای Staedtler ، یک شرکت لوازم التحریر بررسی کنید. .استدلر در این مثال از مقیاس به طرز گسترده ای استفاده می کند – اول از همه ، مداد کاملاً کوچک شده است ، اما تمرکز بر روی نوک مداد باقی مانده است که خیلی خوب تراشیده شده است.طرح پایین نه تنها خواننده را به نگاه نزدیک تر دعوت می کند ، بلکه پیام “چیزهای بزرگ از چیزهای کوچک شروع میشوند” نیز تقویت می کند.

advertising design tips

از اغراق نترسید

“اغراق ابزار فوق‌العاده در تبلیغات است، البته اگر برای هدف مشخصی استفاده شود. اینکه شما فقط “نمایانگر کاربرد محصول خود باشید اصلا راه درستی برای تبلیغات نیست، و یکی از راههای که طراحی تبلیغاتی شمارا بامزه و حرفه ای میکند استفاده از اغراق در طراحی است..

این مثال برای اسپری ضد حشرات، نشان میدهد که این اسپری چگونه نت های موسیقی را به کشتن داده!! این نت هایی که میبینید نت های موسیقی “پرواز زنبورها” اثر ریمسکی کورکاسف موسیقیدان مشهور است.همانطور که میبینید این طراحی نشان میدهد که این اسپری نه تنها حشرات را میکشد بلکه نت های موسیقی مربوط به حشرات را هم از پای در می آورد!

اینگونه طراحی ها همانطور که شاهدش هستید بسیار زیرکانه و جذاب و بامزه هستند و به نحوی از “اغراق ” استفاده کرده که گمراه کننده نباشد.

8_exaggerate

کانال سورئالیسم

از اینکه کمی طراحیتان را دستکاری کنید و کمی به سمت “عجیب”و “سورئال” بودن  سوق دهید.. اصلا نترسید

طرح پایین برای سرویس اسمبلی شرکت “آی کیا “ست که تحت تاثیر اثرمعروف سه بعدی “مثلث پنزور”  به نام “غیرممکن” می باشد…در این طراحی شرکت آی کیا با استفاده از کانسپت اثر مثلث پنزور میخواهد به شباهت دنیای” مد” با تصویر سازیهای پیچیده  اشاره کند..یک اشاره ی با مزه به مشکلاتی که برای طراحی مبلمان هایشان با آن مواجه هستند.

همانطور که دیدید با ایجاد یک پیچیدگی و کمی سورئال کردن طراحیشان چگونه به یک پیام ساده اما بسیار جذاب رسیده اند

advertising design tips

نشان دهید، نگویید

در بسیاری از مکتب های فکری خلاق ، یک قانون کلی “نشان بده، نگو” وجود دارد که حکم می کند هرگز نباید چیزی را توضیح داد وقتی می توانید آن را نشان دهید ، و در مورد تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست.
این تبلیغ توسط Curtis Tea ترجیح داده است با تجسم حس بویایی و چشایی محصول خود را نشان دهند. آنها می توانستند به سادگی پیام “این چای طعم پرتقال و شکلات میدهد ” روی طراحیشان قرار دهند ، اما در عوض آنها با نشان دادن یک پرتقال به عنوان قوری.. قدرت مزه ی پرتقال در محصولشان را نشان میدهند..
اگر آگهی خود را طراحی می کنید ، به خاطر داشته باشید که احتمالاً برند های بی شماری دیگری وجود دارد که کالای مشابه شما را تبلیغ می کنند و قول هایی مشابه می دهند ، بنابراین فرصت را دریابید تا ویژگی ها و ایده های پیرامون خود را به نمایش بگذارید به جای اینکه به مردم در مورد آنها بگویید چون اینگونه اثرتان ماندگارتر خواهد بود .

advertising design tips


برنامه کاری خود را به صورت تعاملی به کار ببرید

این تبلیغ توسط Berrge Tattoo با درخواست از مصرف کننده برای اجرای مهارتهایی که برای درخواست استفاده می کنند ، بلافاصله مورد توجه قرار می گیرد. این نه تنها به مارک کمک می کند تا دستان مخاطبان بی تجربه را قطع میکند بلکه به ایجاد یک نگرش جزئی گرا برای Berrge Tattoo به عنوان یک مارک کمک می کند و دو پرنده را با یک سنگ (بسیار تعاملی) از بین می برد.

advertising design tips

از نمادهای قابل تشخیص استفاده کنید

ما هر روز با صدها هزار نماد از آیکون های برنامه ، دکمه ها ، علائم ، حتی شکلک ها ارتباط برقرار می کنیم ، بنابراین نمادها یک راه سریع برای معنی سازی هستند (در بسیاری از زبانها نیز چنین است!).

بررسی کنید که چگونه این مثال برای Capacitate از نماد پین مکان برای نشان دادن قرار دادن یک کسب و کار بر روی نقشه استفاده می کند. این تفسیراز نماد نه تنها ارتباط بصری قوی ایجاد می کند ، بلکه به جذابیت این آگهی در بازار خاصی کمک می کند – افرادی که از نظر فن آوری بیشتر از نقشه ها و فناوری های آنلاین استفاده می کنند.

استفاده از نمادها را در تبلیغ خود در نظر بگیرید تا پیامی قوی ، سریع و کاملاً جهانی ایجاد کنید. شگفت آور است که چگونه یک شکل بسیار ساده ، مانند یک دایره با پایین نوک تیز ، می تواند در یک لحظه ایده مکان را نشان دهد. بنابراین ، چرا از آن استفاده نمی کنیم!

advertising design tips

از خطای دید نهایت استفاده را ببرید

اگر متناسب با پیام برند شما باشد ، استفاده از خطای دید می تواند جلوه ای جذاب ، قابل اشتراك و به یادماندنی ایجاد كند.

این مثال برای نام تجاری درمان آکنه Oxy از مصرف کنندگان می خواهد که به مدت 20 ثانیه بر روی تصویر محصول تمرکز کنند ، در این زمان لکه ها محو می شوند و تأثیر درمان آکنه را تکرار می کنند. این قطعه مخصوصاً هوشمندانه است زیرا برای دیدن توهم باید به محصول خیره شوید و ارتباط بین توهم و نام تجاری را تقویت کنید.

در مورد خطای دید تحقیق کنید ، آنچه را که برای رسانه و پیام شما امکان پذیر است کشف کنید و با ایجاد یک خطای جذاب که واقعاً کمک می کند پیام شما را به خانه برساند ، آزمایش کنید.

advertising design tips

این مقاله ادامه دارد …


منبع : canva.com
ادامه مقاله در : نکاتی در مورد طراحی تبلیغات 3

همچنین بخوانید : نکاتی در مورد طراحی تبلیغات 1

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s