بخش مهمی از بازاریابی اینترنتی را بازاریابی مبتنی بر کسب اجازه از مشتریان تشکیل می دهد. وقتی برای انجام کار اضافی، از مخاطبان بازار هدف برای انجام آن کار اجازه می گیرید، پاسخ چنین عملی قطعا بسیار بهتر از زمانی خواهد بود که بدون کسب اجازه دست به چنین کاری بزنید. بنابراین ابتدا از مردم برای ارسال مطالبی که می خواهید بفرستید اجازه بگیرید، و اگر آنها قبول کردند، می توانید به حریم خصوصی آنها وارد شوید. شرکت هایی که سعی دارند از طریق نت به حریم خصوصی دیگران بدون اجازه وارد شوند، از اعتبار و اعتماد کمتری نزد مخاطبان بازار هدف برخوردارند و چنین اخباری درباره ی آنها سریع شایع می شود. زمانی که نقش خود را به درستی ایفا کنید، کسب اجازه بازاریابی می تواند به عنوان سرمایه ی معتبری در رقابت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد.

شیوه های بازاریابی
شیوه های بازاریابی

تشریح اجازه ی بازاریابی

اجازه ی بازاریابی بدین معنی است که از مخاطبان بازار هدف و بینندگان سایت برای انجام کار بخصوصی مثل فرستادن چیزی به آنها اجازه بگیرید. بازرگانان و تبلیغ کنندگان بسیاری هر روز برای جلب توجه مخاطبان بازار هدف با یکدیگر رقابت می کنند، ولی بسیاری از این تبلیغات بدون کسب اجازه از مشتریان صورت می گیرد و مشتری ها را دچار دردسر های فراوانی می کند به طوری که رهایی از دست آنان برای مشتریان دشوار گشته است.

بازار هدف
بازار هدف

کلید کسب اجازه ی بازاریابی در این است که از مخاطبان بازار هدف خود بخواهید داوطلبانه در این روند شرکت کنند. برای این منظور باید چیزی که به مشتریان بازار هدف پیشنهاد می کنید، با ارزش و معتبر باشد. به عبارت دیگر وقتی مشتری از خود می پرسد این کار چه نفعی برای من دارد، باید بتوانید پاسخ واضح و قانع کننده به آن بدهید. در صورتی که مخاطبان بازار هدف تشخیص دهند این کار (دادن اجازه ی بازاریابی) سودی برای آنها به دنبال ندارد، هرگز در روند بازاریابی شرکت نخواهند کرد.خوب کاملا روشن است.

بازاریابی مناسب در اینترنت
بازاریابی مناسب در اینترنت

دلیل تاثیر گذاری بیشتر اجازه بازاریابی در چیست؟ اجازه ی بازاریابی به اجبار صورت نمی گیرد. مخاطبان بازار هدف خود، داوطلب دریافت اطلاعات می شوند و به همین دلیل نامه هایی که دریافت می کنند، مورد علاقه آنها بوده و انتظار دریافت چنین نامه هایی را دارند، در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که مخاطبان بازار هدف ایمیل هایی که به آنها ارسال می شود، مشاهده و مطالعه نمایند.اجازه بازاریابی در صورت اجرای دقیق و صحیح، سرمایه ی ارزشمندی جهت کسب مشتریان جدید و برقراری ارتباط با مشتریان فعلی محسوب می شود.

دسترسی به حریم خصوصی افراد
دسترسی به حریم خصوصی افراد

مسائل مربوط به حریم خصوصی

اجازه ی بازاریابی در صورت استفاده صحیح یک از روش های کاملا نتیجه بخش و موثر است. با این حال در صورت عدم استفاده صحیح، مضرات آن بیش از فوایدش خواهد بود. به منظور جلوگیری از وقوع چنین حالتی به خاطر داشته باشید هرگز بدون کسب اجازه از مخاطبان بازار هدف، نامه و یا چیز دیگری به آنها نفرستید و هرگز از اطلاعات شخصی آنها برای هرکاری غیر از کاری که آنها ثبت نام کرده اند، استفاده نکنید.

اگر بدون کسب اجازه از مخاطبان بازار هدف، نامه ای بفرستید، آنها تصور خواهند کرد این نامه یک نامه ناخواسته (spam) است. در صورتی که از اطلاعات شخصی مشتریان استفاده دیگری غیر از آنچه آنها انتظار دارند، بنمایید، مردم به شما اعتماد نخواهند کرد و به خصوص از لحاظ قانونی ممکن است دچار مشکل شوید. سوء استفاده از اجازه ی بازاریابی نیز بر ارتباط شما با مخاطبان بازار هدف آسیب وارد می کند برای اینکه شما از اعتماد آنها سوء استفاده کرده اید. احتمال زیادی دارد مخاطبان بازار هدف، دوستان و آشنایان خود را از تجربه ناموفق خود با این شرکت آگاه سازند و در نهایت تبلیغات منفی منجر به از دست دادن مشتریان شود.

علت موفقیت شرکت ها در کسب اجازه از مشتریان، در تلاش آنها برای نشان دادن سیاست های خصوصی و امنیتی است. مردم مایلند بدانند با اطلاعات شخصی آنها چگونه رفتار می شود و تمایل ندارند اطلاعات شخصی خود را در اختیار شرکتی قرار دهند که نحوه استفاده از این اطلاعات را به طور واضح و روشن به مشتریان توضیح نمی دهند.

بازاریابی اجازه ای
بازاریابی اجازه ای

روشن ساختن سیاست های خصوصی و امنیتی موجب به وجود آمدن جو اعتماد و اطمینان در بین مخاطبان بازار هدف می شود. مردم از ارسال ایمیل های ناخواسته اشباع شده اند و اکثر مواقع تمایلی به دادن آدرس ایمیل ندارند. اگر به طور واضح سیاست خصوصی خود را برای مردم توضیح ندهید، بسیاری از فرصت ها و شانس های اجازه بازاریابی را از دست خواهید داد.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها