امروزه بدلیل تبلیغات بسیار در حوزه های مختلف ، دیگر استراتژی های کلاسیک تبلیغاتی بازدهی قبل را ندارند و در چنین شرایطی ما مجبور میشویم که از تبلیغات چریکی استفاده کنیم تا توجه مخاطب را به تبلیغات خود جلب کنیم . در ادامه این مقاله به بررسی چند مورد از برترین تبلیغات های چریکی میپردازیم . در ادامه با ایران زمین همراه باشید …
بازاریابی چریکی یک گزینه عالی برای غلبه بر روش های سنتی است. بازاریابی چریکی ارزان تر از بازاریابی سنتی است و با تکیه بر استراتژی های کوچک و محلی میتوان حرکت های زیادی زد ، در ادامه به چند نمونه اشاره میکنیم :
شیرین کاری های تبلیغاتی: شیرین کاری های تبلیغاتی شامل ترس و حیرت خاصی است که معمولاً توسط برند ها که اسپانسر های تبلیغاتی مسابقات ورزشی انجام میشود . ردبول استاد این کار است و در حوزه های مختلف ورزشی و یا حمات مالی از افرادی که قصد ثبت رکورد جدیدی را دارند ، عرضه اندام میکند.
تبلیغات در محیط شهری: موفق ترین استراتژی های بازاریابی چریکی ، از فضاهای موجود در شهراستفاده می کنند. محیط های شهری فرصت های زیادی را برای اجرای استراتژی های خلاقانه و جذاب بازاریابی را فراهم می کند.
ما در این این مقاله صرفا به تبلیغات های موجود در شهر میپردازیم که بسیار جذاب هستند.
به شخصه عاشق این تبلیغ شدم . شرکت AXE تولید کننده اسپری خوشبو کننده مردانه است که این برچسب را تولید کرده که پشت تابلو خروج اضطراری در مکان های مختلف چسبانده میشود. مظمون این تبلیغ این است که یک مرد از این اسپری استفاده کرده است و زنان به دنبال او افتاده اند . در حالی که این تابلو در ذهن ما فقط خروجی اضطراری را تداعی میکرد که الان نظر ما تغییر کرد که میتوانیم با استفاده از چیز هایی که برای ما عادی است میتوانیم با خلاقیت تعبیر های جداگانه ای خلق کنیم.
این تخته های گاز گرفته شده که به که بیشتر به آرواره های کوسه میخورد ، توسط دیسکاورنی چنل ایجاد شده است و برای یادآوری هفته کوسه است . دیسکاوری چنل این تخته ها را روی ساحل رها کرده است.
این برچسب کف آسانسور نصب شده و تجربه چتر بازی در کشور سوییس را نشان میدهد.
در همه جاهای دینا پله به وفور دیده میشود ولی هیچ کدام استفاده درستی از این فرصت نکرده ایم . این تبلیغ برای IKEA نشان میدهد که از پله میتوانیم بعنوان یک فرصت تبلیغاتی استفاده کنیم . مضمون این تبلیغ این است که شما میتوانید با استفاده از محصولات صنایع چوبی IKEA میتوانید در استفاده از فضا صرفه جویی کنید.
باغ وحش کپنهاگ یک اتوبوس محلی را با طرحی جذاب پوشانده است که در سراسر شهرتوجه ها را به خود جلب می کند.
Colgate چوب بستنی ها را به شکل مسواک ایجاد کرده و درون بستنی ها قرار داده است و اهمیت مسواک زدن را به کودکان (و بزرگسالان) یادآوری می کند. نکته ای هم که این تبلیغ دارد این است که Colgate تولید کننده خمیر دندان است.
امروز که به خانه میروید، به اطراف خود نگاه کنید و سعی کنید استراتژی بازاریابی خود و محل اجرای آنرا انتخاب کنید . درباره تبلیغات روی پلهها، نیمکتها و گوشههای خیابانها که میتوانند مکان مناسبی برای بازاریابی شما باشند، فکر کنید.
آیا شما هم به یک طرح درجه یک برای کسب و کار خود نیاز دارید ؟ میتوانید با کانون تبلیغاتی ایران زمین در ارتباط باشید. فعالیت های ما در حوزه های مختلف تبلیغاتی خصوصا در بیلبورد های شهر قم و اتوبان تهران قم است.
در صورتی که سوال یا نظری درباره این پست دارید میتوانید در قسمت کامنت آنرا با ما در میان بگذارید . متخصصان ایران زمین در اولین فرصت پاسخگوی شما هستند
مقاله مرتبط : جذاب ترین نمونه های استعاره های بصری