اصطلاحات خاص تبلیغات در اینترنت
بنرهای تبلیغاتی(Banner Ads)
بنر های تبلیغاتی، آگهی های کوچکی هستند، که بر روی وبسایت جای دارند. شرکت ها معمولا بنر های تبلیغاتی را خودشان ایجاد می کنند، سایت های مناسب برای قرار دادن این بنر ها را پیدا می کنند و سپس یا آن را می خرند و یا با فضای مخصوص بنر ها در سایت خود معامله می کنند.
عبور با کلیک(Click-Throughs)
هنگامی که بازدید کننده ای با ماوس بر روی بنر تبلیغاتی کلیک می کند و به سایت تبلیغ شده وارد می شود، چنین کاری «عبور با کلیـک» خوانده می شود. گاه بهای تبلیغات این چنینی را تعداد این کلیک ها تعیین می کنند.
درخواست (Hits)
درخواست ها عبارتند از تعداد مواردی که کامپیوتر دیگر به آن سایت (یا فایلی در آن سایت) دسترسی پیدا کرده است.این بدان معنا نیست، که اگر به سایت شما 1000 بار سر زده اند، 1000 نفر از آن دیدن کرده اند. اگر صفحه اصلی شما چندتایی فایل تصویری داشته باشد.
این عدد می تواند کاملا گمراه کننده باشد.هنگامی که به فایل اصلی صفحه اصلی (Home page) دسترسی پیدا شد یک بار در خواست شمارش می شود؛ ولی هر فایل گرافیکی که همراه با صفحه اصلی بارگذاری می شود نیز یکی بر موارد درخواست می افزاید. بدین ترتیب اگر کسی از شش صفحه در سایتی بازدید می کند و هر صفحه دارای پنج تصویر است، در این صورت لااقل 30 بار درخواست اتفاق افتاده است.
نمایش(impressions) یا مشاهده صفحه (Page View)
هنگامی که به یک بنر تبلیغاتی می نگرید، یک نمایش (impressions) محسوب می شود. بهای تبلیغات این گونه نیز بر اساس نمایش بنر محاسبه شود. کسی که شش بار از صفحه ای دیدن می کند، شش نمایش به حساب می آید.
CPM
CPM، یا قیمت هر هزار تا، یک اصطلاح استاندارد در صنعت تبلیغات است. اگر سایتی، تبلیغات را بر اساس تعداد نمایش ها به فروش می رساند، معمولا از CPM جهت محاسبه هزینه تبلیغات با استفاده از بنر های تبلیغات استفاده می کند. اگر CPM در سایتی معادل 40 دلار آمریکا، و تعداد موارد ایجاد نمایش توسط بنر های تبلیغاتی 2000 می باشد، در این صورت تبلیغات کننده باید 80 دلارآمریکا برای نمایش بنر های تبلیغاتی خویش پرداخت کند.
کلید واژه ها (Keywords)
می توانید بنر های تبلیغاتی کلید واژه ای بر روی موتور های جستجو خریداری کنید. برای این کار می توانید از سایت هایی که دارای برنامه های جامع تبلیغاتی هستند و یا سایت هایی که بنگاه آنلاین تبلیغاتی بوده و توسط آژانس های تبلیغاتی آنلاین با برنامه های جامع و پیچیده اداره می شوند، کمک بگیرید.در این صورت بنر تبلیغاتی شما زمانی ظاهر می شود که رد جستجو را با کلید واژه ای که شما خریداری کرده اید، آغاز می کند. این کار برای تمرکز بر روی بازار هدف بسیار مناسب است.
هدف گیری مکانی (Geotargeting)
خریداری بنر های تبلیغاتی که از لحاظ جغرافیایی هدف گیری شده اند، یکی از جدید ترین رویکرد های عرصه ی بازاریابی اینترنتی است. این کار با خریداری بنر های تبلیغاتی صرفا برای طیف خاصی از آدرس های IP صورت می گیرد. هر وسیله ای که با اینترنت در ارتباط است دارای آدرس IP خاص خود است. این آدرس ها توسط یک مقام مشخص در هر کشور و به صورت متمرکز توزیع می شوند.امروزه شاهد هستیم که موتور های جستجو برای کمک به تجار در پیدا کردن مخاطبان هدف در محدوده جغرافیایی خاص، آدرس های IP را به فروش می رسانند.