چطور یک آژانس یا کانون تبلیغاتی خوب انتخاب کنیم؟

اغلب، تیم‌های بازاریابی داخلی وظیفه پیدا کردن یک آژانس تبلیغاتی یا کانون تبلیغاتی جدید برای کمک به حل چالش‌های بازاریابی، رشد برندهای شان و در نهایت رسیدن به اهداف تجاری شرکت شان را دارند.

هر بازاریاب می داند که موفقیت شغلی آنها اغلب به موفقیت برندهای شان بستگی دارد.

بنابراین، انتخاب شرکتی که پیام‌ها، کانال‌های اجرایی، کمپین و اجرای آن را برای تبلیغ آن برند ایجاد کند، تصمیم کوچکی نیست.

با این حال، آنچه مشتری ها نمی دانند این است که چگونه تیم های آژانس تبلیغاتی خود را به درستی ارزیابی کنند.

به عنوان یک آژانس تبلیغاتی با تجربه در هر دو طرف مشتری و آژانس، نکاتی را در مورد نحوه ارزیابی آژانس یا کانون تبلیغاتی ارائه می کنیم تا بتوانید تصمیم درستی برای کسب و کار خود بگیرید.

1. تغییر زبان سنتی به قالب ورکشاپی را در نظر بگیرید

یک وبینار معمولاً شامل یک ارائه دو ساعته است که بارها با مدیران آژانس که حتی ممکن است

در تجارت شما کار نکنند، تمرین شده است.

این به طور قابل توجهی با نحوه واقعی رابطه مشتری و آژانس در زمانی که شما در حال تلاش

برای حل چالش های تجاری هستید تفاوت ایجاد می کند.

مردم تشویق می شوند که کارگاه‌های آموزشی زنده را ببینند

و در نتیجه با شما بیش از پیش آشنا می شوند.

2. توجه داشته باشید که آژانس تبلیغاتی که برگزیده اید چه احساسی در شما ایجاد می کند


آیا شما و شرکت تان احساس می کنید در اولویت تیم این کانون تبلیغاتی یا آژانس هستید؟

در زمینه خدمات مشتری، اگر احساس می کنید که تیم آن آژانس به کار شما توجهی را که

شایسته آن است نمی دهد، احتمالاً نشانه بدی است.

حتی اگر آژانس شما مشتریان متعددی دارد، آنها باید به طور مناسب کسب و کار مشتریان خود را با نیازهای شان رصد کنند.

3. مطمئن شوید که آژانس تبلیغاتی مورد انتخاب شما شور و اشتیاق را به کار شما می آورد


آیا تیم آژانس شما درگیر کاری است که برای شما انجام می دهد، می شود و مدام هیجان زده است؟

این اشتیاق در حصول اطمینان از بهترین نتایج برای کسب و کار شما بی نهایت مهم است.

شما تیمی می خواهید که در پروژه هایی که به تخصص آنها سپرده اید سرمایه گذاری کند

و غرق انجام آنها باشد.

4. به دنبال نشانه هایی از نوآوری و پیشگامی باشید


در حالت ایده آل، آژانس یا کانون انتخابی شما برای تبلیغات، به عنوان یک شریک استراتژیک و توسعه دهنده تیم شما عمل خواهد کرد

که به یافتن بهترین راه حل های ممکن بازاریابی برای برند شما مشغول است.

اگر آژانس شما هرگز پروژه ها را به نفع بهتر کردن کیفیت آنها عقب نمی اندازد

یا به ندرت ایده های فعال و غیرقابل پیش بینی برای برند شما ارائه می دهد،

ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک تغییر را در نظر بگیرید.

کاری که همه انجام می دهند را که همه بلدند. به دنبال نوآوری و ریسک باشید تا دیده شوید.

5. مراقب نحوه رفتار پرسنل آژانس منتخب خود در کسب و کارتان باشید


یکی دیگر از شاخص های نیاز به ارزیابی مجدد آژانس یا کانون تبلیغاتی منتخب شما این است

که گردش مالی بالایی در طول دوره همکاری شما با آنها وجود داشته باشد.

ممکن است استنباط کنید که این آژانس آنطور که باید به کارکنان خود نمی رسد، خواه خیلی سخت کار می کند

یا در پاسخگویی عصبانی و بی میل هستند.

مهم است که مراقب این علائم باشید تا در صورت تأثیر منفی بر کاری که آژانس شما در نهایت انجام می دهد، با آنها قطع همکاری کنید.

6. شادی خود را با کار آژانس تبلیغاتی مورد انتخاب تان ارزیابی کنید


ممکن است ساده به نظر برسد اما مهم است که برای سنجش اینکه آیا از کاری که آژانس تان برای برندتان انجام می‌دهد راضی هستید، وقت بگذارید.

گم شدن در پروژه های روزمره به آسانی اتفاق می افتد،

بنابراین از نحوه تعامل و همکاری تیم خود با تیم کانون تبلیغاتی تان مطمئن شوید.

برای راهنمایی در خصوص کمپین نویسی، تبلیغات محیطی انحصاری در هفده شاهراه اصلی جاده های مواصلاتی کشور، سناریونویسی، تیزرسازی و طراحی سایت و سئو با ما در تماس باشید.

منبع: سایت مجله فوربس

ترجمه و نگارش: حسام بهمن

(کارشناس تولید محتوای کانون تبلیغاتی ایران زمین، ایزاکو)

پست های مرتبط

1 پاسخ

ارسال دیدگاه برای %s