پیام های پنهان لوگوها ی شناخته شده

یررسی پیام های پنهان لوگوهای شناخته شده

برخی لوگو ها دارای پیام‌های پنهان هستند که افراد ممکن است به سرعت آنها را تشخیص ندهند، اما در ناخودآگاهشان آن را احساس کنند. برخی از این پیام‌ها به شکل آشکار بیان می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از طریق استفاده از اشکال، رنگ‌ها و تصاویر، به‌طور ظریف افراد  را با احساس خاصی تحت تاثیر قرار دهد. ما در این مقاله در مورد پیام های پنهان لوگوهای شناخته شده ثحبت خواهیم کرد.

هدف از ایجاد پیام پنهان در طراحی ها، جلب توجه کاربر و ایجاد احساسی در او می باشد. بدون اینکه او از تکنیک مورد استفاده آگاه باشد.

 به همین دلیل مهم است که در این راستا محتاطانه عمل شود.

از یک سو، باید پیام خود را هوشمندانه پنهان کنید؛ از سوی دیگر، باید این کار را به صورت جذاب و با حفظ اصول اخلاقی انجام دهید. اگر طراحی های  شما شفاف و صادقانه باشد، جواب بهتری خوهید گرفت

پیش از اینکه تصمیم بگیرید آیا از چنین طراحی هایی برای برند خود استفاده کنید یا خیر، لازم است که متوجه شوید که پیام های پنهان به چه صورت در طراحی های لوگو به نظر می رسند.

اگرچه بسیاری از شما روزانه با لوگوهای این شرکت‌ها روبرو می‌شوید، اما برخی از جزئیات را ممکن است تاکنون متوجه نشده باشید.

از لوگوهایی که بررسی می کنیم، تماماً دستخوش پیچیدگی‌های خلاقانه هستند که به نحوی به فلسفه شرکت‌هایشان اشاره دارند.

برخی از آنها از فضای منفی استفاده می‌کنند، برخی از نمادهای زبان بدن، و برخی از روش‌های دیگر برای  رساندن پیام‌های پنهان خود استفاده می‌کنند.

 گودویل (Goodwill)

گودویل یک سازمان خیریه است که کارهای خیریه بسیاری را انجام می دهند.

این سازمان که در سال 1902 در بوستون آغاز به کار کرد. و هدف اصلی آن کمک به مردم در سراسر جهان قرار گرفت

آنها چندین فروشگاه  دست دوم فروشی و مراکز اهدای کالا در سراسر جهان دارند و کالاهای دست دوم و گاهی اوقات کالاهای جدید را با قیمت‌های بسیار مقرون به‌صرفه ارائه می‌دهند.

 این سازمان همچنین فرصت‌های شغلی را برای افراد با معلولیت‌ها که ممکن است مشکلی در پیدا کردن کار در جاهای دیگر داشته باشند، فراهم می‌کند.

لوگوی این شرکت از لوگو های شناخته شده می باشد،، اما آیا تا به حال توجه کرده‌اید که این  چهره خندان و دوستانه مانند حرف کوچک G یعنی g   طراحی شده است.

اگر کمی دقت کنید خواهید دید که این چهره نیمه خندان به این شکل طراحی شده است که هم به مردم لبخندی هدیه کرده باشد هم اول حرف برند را به صورت پنهانی بازنمایی کند.

 آمازون (Amazon)

آمازون یکی از برجسته‌ترین فروشندگان در جهان است. اگرچه بیشتر به خاطر سامانه سفارش آنلاین خود مشهورند، اما مکان‌های فیزیکی مانند انبارها و … نیز دارند.

آمازون ابتدا به عنوان یک فروشنده کتاب در Bellevue، واشنگتن در سال 1994 شروع به کار کرد.

از آن زمان، بدیهی است که بسیار  گسترش یافته‌اند. اما آنچه کمتر دقت میشود، پیام پنهان و زیرکانه ای است که در لوگوی آن جاسازی شده است.

به نظر ممکن است نشان زرد-نارنجی زیر نشان “آمازون” هم یک پیکان و هم یک لبخند به نظر بیاید.

در واقع، این هر دو پیام با هم در این لوگو جای گرفته است. پیکان از زیر حرف a شروع شده و در حرف z به پایان می‌رسد. پیام مخفی این است که آمازون هر چیزی از A تا Z را برای فروش و ارائه دارد .

پینترست (Pinterest)

پینترست یک وب‌سایت شبکه اجتماعی است که در آن کاربران می‌توانند تصاویر را به پروفایل خود اضافه کنند.

کاربران “تابلوها” یا همان board  ها را با  گروه‌های تصاویر مرتبط با یک موضوع خاص ایجاد می‌کنند.

آنها می‌توانند تصاویر خود را به این تابلوهای مختلف مرتبط با علایق مختلف “پین” کرده و به اشتراک بگذارند.

 ادغام این ایده‌ها باعث می‌شود که منشاء نام این شرکت را به‌سختی نتوان نپذیرفت.

این وب‌سایت اجتماعی از سال 2009 وجود دارد و به عنوان یک راه محبوب برای به اشتراک گذاشتن تصاویر، دستور پخت، و سایر اطلاعات استفاده میشود.

این شرکت تصمیم گرفته لوگویی طراحی کند که نشاندهنده P  بزرگ که اول حرف شرکتشان است باشد. همچنین این حرف به گونه ای طراحی شود که شبیه به سنجاق یا همان “پین” باشد. که نشان دهنده پین و سنجاق کردن تصاویر به برد ها باشد.

  

گوگل (Google)

می‌توانیم با اطمینان بگوییم که هر فردی که این مقاله را می‌خواند، با گوگل آشناست و لوگوی آن را روزانه چندین بار مشاهده می‌کند. گوگل که در سال 1998 به طور رسمی راه اندازی شد، تا کنون قدرتمندترین موتور جستجو و شرکت عظیم فناوری اطلاعات در سطح کره زمین است.

همچنی طی سال‌ها در حوزه ی محصولات متنوعی مانند خدمات ذخیره‌سازی ابری، خدمات ایمیل، ویژگی‌های چت ویدئویی، گوشی‌های هوشمند اندروید و موارد دیگر گستردش پیدا کرده است.

 از ابتدا، گوگل یک لوگوی ساده اما موثر داشته است. این لوگو به منظور سهولت در شناسایی و جذابیت بصری بدون ایجاد احساس شلوغی  از طریق استفاده از رنگ و فضای ساده سفید طراحی شده است.

آیا تا به حال توجه کرده‌اید که حرف L در لوگوی گوگل سبز است در حالی که سایر حروف قرمز، زرد یا آبی هستند؟

این تصادفی نبوده است. شرکت تصمیم گرفته که نشان دهد که آنها کارها را کمی به شکل متفاوتی انجام می‌دهند و از رد شدن از مرزها نمی ترسند، با اضافه کردن یک رنگ فرعی به رنگ های اصلی موجود در لوگو این متفاوت بودن  به ذهن ها متبادر میشوند

 برخی ادعا می‌کنند که حرف  L  سبز هم نمایانگر تعهد شرکت به اقدامات سبز محیط زیستی  می‌شود

بیک (BIC)

 یکی از شرکت‌های غیرآمریکایی که در این لیست آورده شده و مقر اصلی فعالیت‌هایش در فرانسه است.

 این شرکت در سال 1945 در این کشور تأسیس شد و نام رسمی آن Société BIC S.A است. آنها به خاطر تولید برخی از محبوب‌ترین خودکارها، فندک و تیغ‌های اصلاح در جهان شناخته می‌شوند.

. آیا تا به حال به دقت به کاراکتر کوچک زرد، سفید و سیاه بیک  نگاه کرده‌اید؟

با نگاه نزدیک‌تر، متوجه خواهید شد که این شخصیت یک لباس مدرسه قدیمی دارد. سر این شخصیت قسمت توپی نوک خودکار بیک است.و یک عدد خودکار در پشت خود نگه داشته است

 انتخاب او به عنوان یک دانش‌آموز مدرسه، برای ارتباط شرکت با لوازم مدرسه بوده و هدف از ایجاد یک شخصیت است که کودکان  دانش آموز به این محصول جذب شوند.

اپل (Apple)

این غول فناوری، که کامپیوترها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، برنامه‌های نرم‌افزاری و فناوری‌های آنالوگ و دیجیتال مختلف را تولید می‌کند، در سال 1976 در کالیفرنیا تأسیس شد و امسال به 47 سالگی خود می‌رسد.

مقر اصلی این شرکت در شهر کوپرتینو، نزدیک به سان فرانسیسکو واقع شده است. در طول تاریخ، لوگوی اپل تغییراتی در طرح رنگی خود داشته است، اما شکل اصلی تقریباً از ابتدا تاکنون همان‌طور باقی مانده است.

پس از یک دوره کوتاه  که تصویر نیوتون در لوگو دیده میشد، لوگوی معروف حال حاضر   یک سیب گاز زده شده است که، در سال 1977  طراحی شد.

نسخه‌ای که در اینجا نشان می‌دهیم، مشهورترین تجسم این لوگو با خطوط چندرنگ است. هرچند که بعدها نسخه‌های نقره‌ای و سیاه نیز ارائه شده‌اند، اما همین نسخه از آنها معروف‌تر است.

در مورد اینکه چرا لوگوی اپل چنین شکلی دارد و معانی پنهانی که انتقال می‌دهد، نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی معتقدند که این یک بازی با کلمات با “گاز گرفتن” (bite) و “بایت” (byte) است.

با این حال، در نسخه با “خطوط رنگین” لوگو، یک پیام ناخودآگاه نیز وجود دارد. طبیعت رنگارنگ به منظور یادآوری به مصرف‌کنندگان بود که کامپیوترهای اپل می‌توانند با گرافیک‌هایی کار کنند که طیف رنگهای مختلفی را پشتیبانی میکند .

 این قضیه امروزه کمتر شاید مهم بنظر برسد ، اما در سال 1977، این یک دستاورد قابل توجه بود.

آدیداس (Adidas)

بعد از نایکی (Nike)، آدیداس بزرگترین تولیدکننده لباس ورزشی در جهان است.

آدیداس   در سال 1924 توسط آدولف داسلر در آلمان تأسیس شد. در طول سالها، این شرکت از لوگوهای مختلفی استفاده کرده است.

 حتی تا به امروز، برای حوزه‌های محصولات مختلف از لوگوهای متفاوتی استفاده می‌کند.

با این حال، یک عنصر ثابت در تمام نمادها وجود دارد: سه خط.

این خطوط ابتدا به عنوان لوگوی موقت به برای این شرکت طراحی شد.

این طراحی به حدی به ویژگی شرکت آدیداس تبدیل شد که داسلر آن را خریداری کرد و به  لوگوی همیشگی آدیداس تبدیل شد.

لوگویی که در حال حاضر در آدادیاس اسفتاده میشود، در زیر این پاراگراف قابل مشاهده است.

 در این لوگو، سه خط به صورت میله‌ای زاویه دار قرار گرفته‌اند و هر خط از چپ به راست در مقابل فضای پس‌زمینه بلندتر می‌شود.

این ارجاع بصری به کوهستان استعاره‌ای از قله هایی است که ورزشکاران برای بهتر شدن باید طی کنند.

میلواکی بروورز (Milwaukee Brewers)

این تیم در سال 1969 با نام «پایلوتز سیاتل» شروع به فعالیت کرد. پس از یک فصل بازی در سیاتل، تیم به میلواکی منتقل شد و نامش به «بروورز» تغییر یافت.

این تیم از ابتدا در لیگ آمریکا (AL) شروع به فعالیت کرد و در سال 1998 به بخش مرکزی لیگ ملی (NL) منتقل شد.

این تیم در طول سالها لوگوی خود را چندین بار تغییر داده است، اما لوگویی که از سال 1977 تا 1993 استفاده می‌شد، همیشه به عنوان یکی از بهترین لوگوها در تمام ورزش‌ها شناخته شده است.

این لوگو در یک فرم کمی متفاوت در سال 2020 به دلیل تقاضای عمومی پس از 27 سال غیبت به بازار بازگشت.

 به این نشان تخصصی که به خوبی طراحی شده است نگاه کنید و چندین عنصر نمادین را متوجه خواهید شد.

حروف m و b به هم می‌پیوندند تا یک دستکش بیسبال بسازند و به عنوان “میلواکی بروورز” نیز نمایان می‌شوند.

 دایره در پایین حرف کوچک b توسط یک توپ بیسبال که در کف دستکش قرار دارد، ساخته شده است. لوگوی کلاسیک نسخه 1977 این لوگو  در زیر آمده است.

این مقاله ادامه دارد…

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها