ارز دیجیتال که به عنوان پول الکترونیکی شناخته می‌شود، اکنون محبوب‌تر از همیشه است. تا همین اواخر، واحد پول دیجیتال فاقد امنیت برای حذف نیاز به پول کاغذی بود. با این حال، با ظهور اینترنت و ظهور فن‌آوری blockchain، این موضوع دیگر صادق نیست. امروزه، پول دیجیتال برای همیشه در حال تغییر بازار است.

به طور مهمی، ارز دیجیتال تمامی استفاده‌های سنتی از پول را پر می‌کند. شما می‌توانید کالاها را بخرید یا برای خدمات از طریق این جایگزین‌های فن‌آوری برتر، هزینه کنید. پول دیجیتال، کاربران را با معاملات فوری و شفافیت بیشتر در بازار تامین می‌کند. به این ترتیب، کشورهای بیشتری قصد دارند تا برخی از فرم‌های ارز دیجیتال را در چند سال آینده آشکار کنند

ارز دیجیتال چیست؟

بر خلاف همتایان سنتی خود، واحد پول دیجیتالی تنها در اینترنت وجود دارد. این شکل جدید از پول کاملا نامحسوس است و شما نمی‌توانید آن را لمس و یا احساس کنید. تن‌ها در دنیای دیجیتال وجود دارد. هر جنبه از صدور آن‌ها، انتقال و ثبت رکورد دیجیتال است. در نتیجه، شما برای دسترسی به این سرمایه‌ها به یک ابزار پشتیبانی اینترنت نیاز خواهید داشت.

مزایای استفاده از ارز دیجیتال

ارز دیجیتال مزایای قابل‌توجهی را به بازار می‌آورند. برای یک، آن‌ها یک گزینه ساده‌تر را برای کاربران فراهم می‌کنند. پرداخت پول دیجیتال هم به صورت آنی و هم با هزینه پایین. علاوه بر این، آن‌ها سطح بالاتری از شفافیت و شفافیت در بخش را معرفی می‌کنند.

این مزایا به هنگام بحث در مورد پرداخت‌های فرامرزی به چشم می‌آیند. اگر تا به حال تلاش کرده‌اید که در سطح بین‌المللی پول بفرستید، می‌دانید که این فرآیند وقت گیر است و شامل چندین چک است. علاوه بر این، هزینه ارسال پول بین‌المللی می‌تواند به میزان ۷ درصد مطابق با گزارش‌ها باشد. در واقع، قیمت‌گذاری شما به شدت بستگی به انتخاب شما از موسسات مالی دارد.

همچنین نرخ مبادله بین‌المللی می‌تواند درصد زیادی از بودجه شما را هنگام ارسال پول در مرزها صرف کند. واحد پولی دیجیتال می‌تواند این هزینه‌ها را همانطور که بسیاری از آن‌ها به روش borderless عمل می‌کنند حذف کند. ارز های دیجیتال مانند Ripple به طور خاصی این نگرانی‌ها را برای موسسات بانکی بزرگ که به دنبال ارسال پول هستند را حذف می‌کندتاریخچه ارزهای دیجیتال
اولین استفاده عمومی از ارز دیجیتال در مقیاس گسترده در سال ۱۹۹۶ پدیدار شد. این ارز که به عنوان طلای الکتریکی (e-gold) شناخته می‌شود ، نیاز میلیون ها کاربر فعال را پیش از بسته شدن توسط مقامات دولتی در سال ۲۰۰۸ تامین کرده‌است.
همه این ارزهای دیجیتال با مشکلی شناخته می‌شوند که به عنوان “خرج دو برابر” شناخته می‌شود، اساسا توسعه دهندگان برای توسعه راه‌هایی برای اطمینان از اینکه هر واحد پول دیجیتالی تنها یک زمان در طول تراکنش ها صرف خواهد شد، دست و پنجه نرم می‌کنند.

امروزه، چندین کشور، طرح‌هایی برای صدور ارزهای دیجیتال در سال‌های آتی دارند. تا به امروز، روسیه، هند، اروگوئه، انگلیس، و سوئد همه تدابیر خود را درباره واحد پول دیجیتال را اعلام کردند. با این حال، در تمام این موارد، واحد پول دیجیتال به منظور تکمیل واحد پول فیات فعلی در بازار است.
شاید در آینده نزدیک، خواهید دید که کشورها به طور کامل از پول کاغذی دور می‌شوند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف کنندگان در استفاده از گزینه‌های فیات مانند کارت‌های اعتباری احساس اعتماد به نفس می‌کنند. اگر افکار عمومی به تغییر در این مسیر ادامه دهد، قطعا جایی برای استفاده از رمزنگاری بیشتر وجود دارد.

آینده ارز دیجیتال

با توجه به وضعیت فعلی جهان، واحدهای پول دیجیتال در سال آینده منفجر می‌شوند. امروزه، یک زیرساخت دیجیتال قوی برای حمایت از پذیرش عمومی این ارزها در نظر گرفته شده‌است. علاوه بر این، توسعه آن‌ها به دلیل بیماری همه‌گیر جهانی کروناویروس در کانون توجه قرار گرفته‌است. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که این روند تا زمانی که افراد بیشتری در سراسر دنیا به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند، ادامه یابد. در حال حاضر، ارز دیجیتال مثل Bitcoin به تغییر شکل دادن به تعریف جوامع بین‌المللی از پول ادامه می‌دهد.

مقاله مرتبط : فارکس چیست
منبع : securities.io

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها