نرم افزار یادداشت برداری evernote (اورنوت)

یکی از مشکلات اصلی بسیاری از ما فراموش کردن است. زیاد پیش می‌آید که در جریان زندگی و کارهای روزمره چیزهایی را فراموش کنیم، از لیست خرید، تاریخ تولد یک دوست و نام یک کتاب گرفته تا محتوای کتاب‌ها و خاطرات زندگی‌مان. برخی از ما با نوشتن در دفترچه یادداشت یا سالنامه‌ای که همراه خود داریم، سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم. برخی دیگر از برنامه نوت گوشی برای نوشتن و فراموش نکردن استفاده می‌کنیم.

اما برگه‌ها، دفترچه‌های یادداشت و سالنامه‌ها محدودیت‌هایی هم دارند. برای مثال همیشه باید آن‌ها را همراه خود داشته باشیم.‌ اندازه صفحات آن‌ها محدود است و صفحات آن‌ها ممکن است در زمان نامناسبی تمام شود. همچنین برای پیدا کردن شماره تلفنی که در یک دیدار کوتاه از یک دوست گرفته‌ایم و آن را درجایی یادداشت کرده‌ایم، باید صفحات زیادی را بگردیم.

حالا فرض کنید که بتوانیم دفترچه یادداشتی داشته باشیم که همیشه همراه ما باشد؛ بتوانیم با رنگ و شکل دلخواه روی آن بنویسیم؛ در حاشیه صفحات آن بنویسیم، بدون اینکه نگران تمام شدن دفترچه یا پر شدن یک صفحه باشیم؛ به آسانی صفحات آن را جابجا و مرتب کنیم و بتوانیم هر چیزی را که بخواهیم، به راحتی بین صدها و هزاران صفحه پیدا کنیم؛ هر نوع اطلاعاتی را روی آن بگذاریم؛ هر وقت هم خواستیم، ویدئویی را روی آن ببینیم یا صدای یک جلسه ضبط‌شده را گوش بدهیم.

برنامهاورنوت(Evernote)  یک دفترچه یادداشت دیجیتالی است که می‌توانیم از هر جایی-روی گوشی، تبلت و کامپیوتر- هر اطلاعاتی را روی آن ذخیره و نگهداری کنیم و هر وقت نیاز شد، به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنیم.این اطلاعات می‌تواند یادداشتی باشد که به طور معمول روی کاغذ یا در گوشی می‌نویسیم، عکسی که با دوربین‌ گوشی گرفته‌ایم، صدایی که در جلسه‌ای ضبط کرده‌ایم، مطلبی که در مرورگرمان می‌خوانیم یا حتی ایمیلی که دریافت می‌کنیم.

اگر بخواهیم کاربرد اصلی اورنوت را در یک عبارت بیان کنیم، باید بگوییم این برنامه ابزاری است برای به خاطر سپاری تقریباً هر چیزی. شعار اصلی شرکت اورنوت هم بیانگر همین موضوع است:”هر چیزی را به خاطر بسپارید”.

استفاده از نرم افزار یادداشت برداری اورنوت

شاید کنجکاو باشید که بدانید چرا لوگوی اورنوت به شکل فیل است. فیل یکی از باهوش‌ترین حیوانات جهان است و حافظه بلندمدت بسیار خوبی هم دارد. از طرفی اگر به گوش فیل در این لوگوی سبز رنگ دقت کنیم، می‌بینیم که گوشه آن به شکل کاغذ یادداشت تا خورده است.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم به کمک این فیل دیجیتالی می‌توانیم صاحب یک حافظه خارجی شویم و به این ترتیب از حافظه قوی‌تری برخوردار شویم.

نرم افزار یادداشت برداری اورنوت

برای شروع کار اول باید ثبت‌نام کنیم و وارد محیط برنامه شویم. برای ثبت‌نام کافی است به سایت اورنوت برویم یا اینکه نسخه مناسب آن را برای گوشی یا کامپیوتر خود دانلود کرده و از طریق محیط برنامه ثبت‌نام کنیم.

در کل برای کار با این برنامه چند انتخاب داریم. می‌توانیم به کمک مرورگر به سایت آن مراجعه و به امکانات آن دسترسی پیدا کنیم یا اینکه از برنامه کاربردی آن روی ویندوز،‌اندروید یا سایر سیستم‌عامل‌ها استفاده کنیم.

منبع: سایت متمم

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها