شرکت ها یا همان آژانس های تبلیغاتی، معمولا شرکت هایی هستند که کار کیفی ارائه می دهند. این شرکت ها به سازمان ها و یا فراد کمک می کنند تا مخاطبان مورد نظر خود را از طریق تبلیغات صوتی و تصویری جذاب به دست آورند. توضیح وظایف افراد و بخش های تبلیغاتی در حرف آسان است، اما در عمل پیچیده تر از این حرفاست.

هر شرکت تبلیغاتی طی یک جلسه ی آزمون و سنجشی که با ارباب رجوع و مشتری برگزار می کند، با مشتریان آشنا می شود. در این جلسات شرکت های تبلیغاتی اطلاعات اولیه و اصلی خود را در اختیار مشتری قرار می دهند و بدیهی است که یک مشتری همیشه از بین موارد انتخابی بهترین آنها را انتخاب می کند،پس شما باید بهترین یشنهاد ها را برای حل مسئله به مشتریانتان بدهید. ارتباط مشتریان با شرکت های تبلیغاتی می تواند از راه های دیگری نیز باشد. پس از این مراحل، اگر مشتری با شرکت تبلیغاتی به توافق رسید قرارداد بین مشتری و آژانس تبلیغاتی بسته می شود. حوزه ی فعالیت هر شرکت نسبت به نوع همان شرکت و به ویژه تقاضای مشتری متفاوت است.

وظیفه ی اصلی شرکت های تبلیغاتی حل مسائل مشتری است. اگر چه فرایند حل مسئله و انجام پروژه ها در آژانس های تبلیغاتی مختلف با هم فرق می کند اما روند کار کمابیش یکسان است.

چگونگی برنامه ریزی آژانس های تبلیغاتی؟

مدیر پروژه به همراه گروهش، برای شناسایی مسئله با مشتریان دیدار می کند.

مدیر پروژه با توجه به مسئله ی پیش آمده، برای حل مسئله مجموعه اطلاعات اولیه ای را جمع آوری می کند و سپس آن را ارائه می دهد. این طرح شامل تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیقات بازار، مشخص کردن کارگردان و مدیر هنری کار و در نهایت گرفتن امضا از مشتری است.

مرحله ی بعدی طرح مدیر پروژه است که در آن مدیر، برنامه ای را به تیم اجرایی می دهد که در آن بودجه، زمان بندی، رسانه ی های درخواستی و عوامل دیگر ذکر شده است.

تیم خلاق روز های زیادی را برای تولید ایده های اولیه و رساندن به دست کارگردان هنری صرف می کتند.

مدیر یا کارگردان هنری ایده های نامناسب را به سمت ایده های خوب و مناسب هدایت می کنند.

تیم خلاق، کار بر روی ایده های خوب و مناسب را ادامه می دهد و در صورت لزوم، بخش سازمان یافته ی تولید (دپارتمان تولید)، مدیر و سایر اعضای آژانس تبلیغاتی را در جریان امور قرار می دهند.

مدیر هنری ایده های نهایی را تاییدو اعلام می کند وتیم خلاق آنها را به مشتری معرفی می کند و در صورت پذیرفتن مشتری، ایده عملی می شود.

شرکت تبلیغاتی وظیفه نظارت بر موفقیت کار، بازگشت سرمایه و بررسی باز خورد مشتری را بر عهده دارد. ((به این مجموعه از فعالیت ها ثمر بخشی یا اثر بخشی گفته می شود.))

  بخش های اصلی شرکت های تبلیغاتی

خدمات پروژه: شامل نیرو های اجرایی پروژه و کارگردان اجرایی پروژه است.

برنامه ریزی پروژه: وظیفه این بخش تلفیق تحقیقات با تفکر استراتژیک می باشد.

گروه خلاق: این بخش شامل کارگردان هنری، نویسندگان متون تبلیغات، طراحان و تیم خلاق می باشد.

امور مالی و حسابداری: این بخش مسئول مدیریت پرداخت حقوق کارکنان، سود و هزینه های فروشنده است.

 خرید رسانه: این خرید شامل خرید زمان رسانه ای مانند تلوزیون و رادیو، رسانه های محیطی مانند بیلبورد ها، تابلو های تبلیغاتی و… می باشد.

تولید: وظیفه ی اجرایی کردن ایده های تبلیغاتی بر عهده ی این بخش است.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها