اینترنت رسانه ای با توان بسیار گسترده و بالاست، اما شرکت های نسبتا کمی توانسته اند از آن به شکل موفقیت آمیز بهره برداری کرده و در جهت مقاصد تبلیغ خود به کار گیرند.

1) بازار هدف

یکی از مزایای اصلی شبکه ی اینترنت توانایی هدف قرار دادن گروه های بسیار مشخصی از افراد با حداقل اتلاف پوششی شبکه است.

2) طراحی پیام

در نتیجه هدف قرار دادن دقیق و معین مخاطبان، پیام ها را می توان برای جذب نیاز ها و خواسته های مشخص مخاطبان مورد نظر، طراحی کرد. هنگامی که ما دقیقا مخاطبان را شناسایی می کنیم اطلاعات بهتری در خصوص نیاز ها و خواسته های آنها فراهم می کنیم از این رو پیام آگهی ما بسیار جذب کننده خواهد بود.

3) قابلیت تعاملی

ماهیت تعاملی شبکه ی اینترنت، باعث درگیری بیشتر مشتری می شود. کسانی که از سایت های شبکه دیدن می کنند، به حد کافی علاقه مند به شرکت و یا محصولات آن هستند. در واقع هنگامی که با مخاطب از طریق اینترنت ارتباط برقرار می شود این ارتباط یک ارتباط دو طرفه است. او اگر خواسته ای داشته باشد، احتیاج به اطلاعات بیشتر داشته باشد و یا خواهان برخی از مطالب خاص باشد به شکل همزمان با ما ارتباط داشته و اطلاعات خواسته شده را کسب می کند. این برخلاف سایر رسانه هاست که تقریبا یک طرفه هستند.

4) دسترسی به اطلاعات

وقتی کاربران رایانه از یک سایت شبکه دیدن می کنند، می توانند اطلاعات فراوانی نسبت به مشخصات محصول، اطلاعات خرید، و غیره به دست آورند. همچنین می توان اطلاعات جدید را فورا در اختیار مخاطبان قرار دارد.

5) قابلیت فروش

چون شبکه یک رسانه پاسخی مستقیم است، قابلیت انجام فروش در آن بسیار بالاست.

6) خلاقیت

طراحی مناسب یک سایت می توانند باعث جلب توجه مخاطبان و ایجاد علاقه نسبت به شرکت و محصولات آن شود.

7) توان بالقوه بازار

با افزایش نفوذ رایانه های شخصی به خانوار ها و افزایش آگاهی و علاقه نسبت به شبکه اینترنت، توان بالقوه بازار نیز افزایش خواهد یافت.

این مقاله ادامه دارد

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها