فارکس ، به عنوان تجارت ارز خارجی یا معامله ارز های خارجی شناخته می شود ، یک بازار جهانی غیرمتمرکز است که تمام ارزهای جهان را با آن تجارت می کنند.

بازار فارکس بزرگترین بازار جهان با متوسط ​​حجم معاملات روزانه بیش از 5 تریلیون دلار است. همه بازارهای سهام ترکیبی جهان حتی به این موضوع نزدیک نمی شوند. اما این برای شما چه معنی دارد؟ نگاهی دقیق تر به معاملات فارکس بیندازید و ممکن است برخی از فرصتهای جالب تجارت را با سرمایه گذاری های دیگر غیرقابل دسترسی ببینید.

انتقال ارز: همه چیز در ترید است

اگر تاکنون به خارج از کشور سفر کرده باشید ، باید معامله ای با فارکس انجام داده اید. به فرانسه سفر کنید و ریال های خود را به یورو تبدیل کنید. هنگامی که شما این کار را انجام می دهید ، نرخ ارز فارکس بین دو ارز – براساس عرضه و تقاضا – تعیین می کند که چند یورو برای پوندهای خود دریافت کنید. و نرخ ارز به طور مداوم نوسان می کند.
یک پوند تنها در روز شنبه می تواند 1.19 یورو به شما بدهد. روز یکشنبه ، 1.20 یورو. این تغییر ریز ممکن است به نظر خیلی مهم نرسد. اما در مقیاس بزرگتر به آن فکر کنید. یک شرکت بزرگ بین المللی ممکن است نیاز به پرداخت کارمندان خارج از کشور داشته باشد. تصور کنید که اگر مانند مثال بالا ، صرفاً مبادله یک ارز برای ارز دیگر ، بسته به زمان انجام آن ، هزینه بیشتری برای شما ممکن است انجام دهد؟ این چند سکه به سرعت اضافه می شوند. در هر دو مورد ، شما – به عنوان مسافر یا صاحب مشاغل – ممکن است بخواهید پول خود را نگه دارید تا نرخ ارز فارکس مطلوب تر باشد.

فرصت ها در فارکس

درست مانند سهام ، شما می توانید مبادله ارزی را بر اساس آنچه فکر می کنید ارزش آن است ، انجام دهید. اگر فکر می کنید ارز به ارزش خود افزایش می یابد ، می توانید آن را خریداری کنید. اگر فکر می کنید کاهش می یابد، می توانید آن را بفروشید. با وجود این بازار بزرگ ، پیدا کردن خریدار هنگام فروش و فروشنده هنگام خرید بسیار راحت تر از سایر بازارها است. شاید با این خبرها بشنوید که چین برای جلب مشاغل خارجی بیشتر به کشور خود ، ارز خود را کاهش می دهد. اگر فکر می کنید این روند ادامه خواهد یافت ، می توانید با فروش ارز چینی در برابر ارز دیگری ، مثلاً دلار آمریکا ، یک تجارت فارکس انجام دهید. هرچه ارز چینی در برابر دلار آمریکا کم ارزش باشد سود شما بیشتر می شود. اگر ارز چینی در حالی که موقعیت فروش خود را باز کرده اید افزایش یابد ، ضررهای شما افزایش می یابد و می خواهید از تجارت خارج شوید.

با این توضیحات سعی کرده ایم مفهوم فارکس را به نحو احسنت خدمت شما ارائه دهیم . در صورت وجود سوال میتوانید سوالات خود را در بخش کامنت برای ما مطرح کنید تا در اولین فرصت پاسخ شما ارسال شود

منبع : fxcm.com

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها