قطعا تا کنون کلمه سئو به گوشتان خورده است و احتمالا برایتان این سوال ایجاد شده که موتور جستجو چیست؟ در ادامه این مقاله با ایران زمین همراه باشید …

تعاریف

موتور جستجو : ابزای است که اطلاعات موجود در اینترنت را استخراج و ذخیره میکند . هنگامی کاربر در آن عمل جستجو را انجام میدهد ، نسبت به نیاز کاربر و الگوریتم های خود آنها را می چیند . پر استفاده ترین موتور جستجو ، گوگل است. موتور جستجو های متداول دیگر هم مانند بینگ ، یاهو ، اسک و داک داک گو و … وجود دارند اما گوگل از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار است .

سئو :کلمه سئو (SEO) مخفف سه کلمه Serach Engine Optimization است که به معنایی بهینه سازی موتور جستجو می باشد . به الگوریتم هایی که موتور های جستجو برای چیدمان وب اطلاعات استفاده میکنند سئو میگوید .

موتور جستجو چگونه رتبه بندی میکند ؟

اساسا موتور های جستجو یک ربات خزنده دارند که آنرا خزنده یا کراولر (Crawler) می نامند . این ربات خزنده وارد تمام وب سایت هایی که برایشان تعریف شده میشود و ابتدا همه اطلاعات بخش بخش و در نهایت آنها را در خود ذخیره میکند. این عمل بصورت میانگین هر ۲۴ ساعت یکبار انجام میشود . بخش بخش کردن موتور جستجو طوری است که مطالب سایت تان را بر اساس عنوان ، سر تیتر ، توضیحات ، نظرات و … دسته بندی میکند . هنگامی که شما در داخل این موتور جستجو ، عمل سرچ را انجام میدهید ، به اطلاعات ذخیره شده خود مراجعه و شما را از اطلاعاتی که دارد خبردار میکند.

‌اصول تاثیر گذار بر سئو سایت شما چیست ؟

این مورد به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی اگر بخواهیم بصورت کلی این عوامل را بررسی کنیم ، میتوانیم به موارد زیر دسته بندی کنیم :

کلمات کلیدی : کلماتی هستند که شما هنگام تولید محتوا بعنوان برچسب مشخص میکنید . شما با مشخص کردن برچسب ها به موتور های جستجو می فهمانید که این مطلب در چه زمینه ای است .

میزان سرچ  : این که نام شرکت شما یا مطالبی که در گوگل جستجو میشود ، چقدر به وب سایت شما مرتبط است تاثیر بسزایی در سئو شما دارد.

بروز بودن سایت : خزنده های موتور های جستجو بصورت میانگین هر ۲۴ ساعت یکبار به وب سایت شما مراجعه و اطلاعات شما را تحلیل میکنند و متوجه تغییرات می شوند . مثلا اگر در بخش بلاگ سایت خود اخبار بروز بگذارید ، بسیار در سئو موفق خواهید شد.

رفتار های کاربر : گوگل متوجه رفتار های کاربر خواهد شد که شمایی که از طریق سرچ وارد سایت شده اید ، چه مدت در سایت می مانید و در صفحات دیگر میچرخید یا اینکه بلافاصله صفحه را می بندید .

لینک های داخلی : اینکه شما به مطالب قدیمی تر وب سایت خود چقدر اهمیت میدهید و صفحات مختلف سایت خود را به هم مرتبط میکنید بسیار مهم است .

لینک های خارجی : یکی از اولویت هایی که در سئوی شما متاثر است ، لینک های خاجی است . اینکه چقدر وب سایت های دیگر کاربران را به وب سایت شما انتقال می دهند یا برعکس این موضوع که شما چقدر از کاربرانتان را به وب سایت های دیگر منتقل میکنید از اصول سئو است.

ریسپانسیو بودن :یکی اصلی ترین و مهم ترین نکات در این بخش و بخش سرعت مختصر شده اند . ریسپانسیو به این معناست که آیا شما وب سایت خود را طوری طراحی کرده اید که متناسب با دستگاه کاربر باشد ؟ یعنی نمای سایت شما باید طوری طراحی شده باشد که وقتی شما با تلفن همراه وارد میشوید ، باید بتوانید مثل یک اپلیکیشن در گوشی خود کار کنید و اگر هم از طریق سیستم عامل های دسکتاپ(کامپیوتری) وارد میشوید طراحی متفاوتی را حس کنید .

سرعت سایت : خزنده های موتور های جستجو قبل از اینکه شروع به خزیدن و جمع آوری اطلاعات سایت شما بکنند ، سرعت وب سایت شما را میسنجند می بینند که سایت شما در چند ثانیه بالا می آید . یک سایت با سرعت استاندارد باید حداکثر تا ۳ ثانیه لود شود .

این نکات ، نکات اصلی و پایه در سئو بود که با رعایت همین عنواوین میتوانید مخاطبان و جایگاه خود را در گوگل افزایش دهید.

ارسال دیدگاه برای %s