اگر به دنبال  ارتقاء برند خود در روز پدر هستید، حتما تبلیغات روز پدر را جدی بگیرید. این روزبرای خانواده‌ها اهمیت زیادی دارد و افراد در این روز سعی در خوشحال کردن پدر خود دارند. روز پدر فرصتی عالی برای برندهاست تا با کمپین‌های تبلیغاتی و  ایده‌های خلاقانه و جذاب، در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوند.

 همانند روز مادر، روز پدر فرصت مناسبی است تا برندها ارتباطات عمیق‌تر و احساسی‌تری با مخاطبان خود برقرار کنند.

راه‌های بی‌شماری برای جلب توجه مخاطبان در چنین روزهایی وجود دارد. برخی از برندها با کمپین‌های خلاقانه عملکرد خوبی ارائه دادند.

در ادامه چند نمونه از تبلیغات برای روز پدر را بررسی خواهیم کرد:

تبلیغات روز پدر:ژیلت | برو از پدرت بپرس!

در بسیاری از مسائل پدر ما میتواند بهترین معلم باشد و ژیلت سعی در نشان دادن این حقیقت دارد:

این تبلیغ با توضیحات چند تن از پدران آغاز می‌شود که نشان می‌دهند چگونه فرزندان امروزی به تمام اطلاعاتی که نیاز دارند، به راحتی دسترسی دارند و این قضیه باعث شده که در مورد خیلی از مسائل فرزندان از پدران بی نیاز باشند.

در این تبلیغ ژیلت چند نوجوان را نشان داد که تعدادی از سوالات  کاربردی را در اینترنت جستجو کنند مانند “چگونه کراوات ببندیم” و “چگونه صورتمان را اصلاح  کنیم”.

با این که اینترنت جواب هایی برای این سوالات داشت ولی بچه ها برای انجام این کارها با چالش رو به رو شدند.

در همین حین، پدرانشان وارد صحنه شدند و با رفتار پدرانه‌ای به بهترین شکل ممکن، به آن‌ها کمک کردند و چالششان را حل کردند.

این تبلیغ پدران را به عنوان یک منتور و یک مربی دلسوز نشان می‌دهد که فرزندان خود را در مواجهه با چالش‌ها هدایت می‌کنند و مهارت‌های ضروری را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

 این تبلیغ تاکید می‌کند که پدران چه اهمیتی در زندگی فرزندانشان دارند و بیننده را به سوال پرسیدن از پدرشان و محبت کردن به آنها در روز پدر تشویق می کند.

آنچه که ما درباره این تبلیغ دوست داشتیم:

– این تبلیغ روز پدر، ارتباط ویژه‌ای بین پدران و فرزندانشان را که به راحتی جایگزین نمی‌شود، بیان می‌کند.

– این تبلیغ شخصیت‌ها و سناریوهای واقع‌گرایانه‌ای را نشان می‌دهد که آن را قابل اعتماد می‌کند.

– این تبلیغ نمای مثبت نقش پدران در زندگی فرزندانشان را ترویج می‌کند و بیننده را به ارزیابی پدران خود ترغیب میکند.

– این تبلیغ جیلت را به عنوان یک برندی که مدل ارتباطات افراد برایش اهمیت دارد، نشان می‌دهد.

تبلیغات روز پدر: فولکس‌واگن

چه کسی انتظار داشت که یک تبلیغ چاپی به این سادگی می‌تواند چنین مفهومی را به ذهن ها متبادر کند؟

این تبلیغ زیرکانه از فولکس‌واگن برای روز پدر یک پیام قوی را که به شکل زیرنویس هم مشخص است به تصویر می‌کشد:

“مهم نیست چقدر بزرگ شوی، هنوز هم از او چیزهای زیادی باید یاد بگیری.”

این طرح مدل جدید و قدیمی (نمادین) اتومبیل فولکس‌واگن را نشان می‌دهد و نحوه‌ای که یک اتومبیل قدیمی همچنان می‌تواند اعتبار خود را حفظ کرده وهنوز چیزهایی برای عبرت گرفتن داشته باشد!!

در این تصویر مدل جدید فولکس دارد از مدل قدیمیتر میپرسد:”پدر در مورد دهه شصت بهم توضیح بده“!

پدران همه‌چیز‌دان هستند و همیشه بهترین منافع را برای فرزندانشان در نظر دارند.

آیا تا کنون برایتان جذاب نبوده که یک وسیله در گذشته چگونه کار میکرده؟

در چه مسائلی تا کنون از پدرتان سوال پرسیده اید؟

فولکس‌واگن این مفاهیم ساده  را به جذابترین شکل در تبلیغ خود استفاده کرده است.

آنچه که ما در این تبلیغ دوست داشتیم:

– این تبلیغ ساده است  وقت زیادی از بیننده را برای انتقال پیام نمی گیرد.

– خنده‌دار و قابل ارتباط برای علاقه‌مندان به خودرو و همه افراد.

– پدر را تحسین می‌کند و همزمان ماشین های کلاسیک خود را تبلیغ میکند.

Kate Spade : با تشکر از پدر

تصاویر: کت اسپید

 اینکه یک برند زنانه روز پدر را گرامی بدارد به خودی خود جذاب است

کیت اسپید، یک برند لوکس معروف زنانه، تصمیم گرفته است با یک ایده جدید روز پدر را گرامی بدارد.

اگر جامعه هدف برند شما زنان باشند، چگونه می توانید در مورد روز پدر با آنها ارتباط برقرار کنید؟

کیت اسپید روز پدر را با معرفی مجموعه اختصاصی محصولات مردانه خود، جشن گرفت. این مجموعه شامل محصولاتی مناسب برای هدیه دادن به پدران، برادران و همه مردان در زندگی هر زن می‌شود.

یک گرافیک ساده همراه با شعارهای بامزه (اما پرمعنی) و ایده‌هایی برای تهیه هدیه مناسب به خریداران و هواداران کیت اسپید،  باعث ترغیب  افراد به خرید در روز پدر می‌شود.

آنچه که ما درباره این تبلیغ دوست داشتیم:

– در این تبلیغ بازاریابی ایمیلی برای روز پدر مشتریان به صورت خلاقانه و مستقیم به یک مجموعه ای از محصولات خاص ارجاع داده شدند  . با این روش به طور مستقیم آمار فروش در این کمپین بالا میرود.

– گرافیک ساده، پیام لازم را با المان‌های تصویری ساده و قابل فهم و شعارهای زیبا منتقل کرد.

– به یک گروه منحصر به فرد از جمعیت هدف برای افزایش فروش‌ خود متمرکز شد.

Fruit of the Loom  گیف های روز پدر

این کمپین توسط Fruit of the Loom روش منحصر به فردی را در تبلیغات روز پدر نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید به نحوی خلاقانه در روز پدر هدیه بدهید.

به جای جستجوی آنلاین یا در فروشگاه‌ها برای یافتن هدایای مورد علاقه پدران خود، این برند با ایجاد یک وب‌سایت کوچک به نام Father’s Day GIF Registry با چندین GIF متحرک که شامل گیف هایی است که رفتار پدران را به صورت کمدی بازنمایی میکند.

 

این GIF ها شامل  کپشن هایی است که مردم میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

کاربران می‌توانند این GIF ها را از طریق پلتفرم‌های فضای مجازی خود به اشتراک بگذارند.

زیر هر GIF یک دکمه ی عملیاتی (CTA) قرار دارد که با کلیک بر روی آن، کاربران را به وب‌سایت تجارت الکترونیک Fruit of the Loom هدایت می‌کند، جایی که می‌توانند محصولات ویژه را خریداری کنند.

10 نکته برای طراحی تبلیغات موثرروز پدر

به عنوان مالک یک فروشگاه آنلاین در دنیای تجارت الکترونیک، اگر به دنبال جلب توجه بیشتر مخاطبان به فروشگاه و محصولات خود در روز پدر هستید، این تبلیغات خلاقانه روز پدر حتماً می‌توانند منبع الهام باشند.

 با این حال، چند نکته و ترفند وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند تا کمپین تبلیغاتی شما به حداکثر کارایی برسد:

1. استفاده از خاطرات :

   در دنیای تبلیغات، بهره‌گیری از خاطرات  ابزار بسیار قوی به شمار می آید.

از محتوا های نوستالژی برای برانگیختن احساسات و ایجاد ارتباط بهتر با مخاطبان استفاده کنید.

2. تاکید بر ارتباطات منحصر به فرد بین پدر و فرزند:

   کودکان و پدران ارتباط منحصر به فردی دارند. برجسته کردن این ارتباط ویژه می‌تواند به مخاطبان کمک کند تا با برند شما و در نتیجه محصولاتتان ارتباط برقرار کنند.

3. استفاده از شوخی و کمدی برای برقراری ارتباط با مخاطبین:

   همه از شوخی لذت می‌برند. شوخی در تبلیغات روز پدر می‌تواند محتوا را به یادماندنی تر کند. با این حال، مهم است که به هیچ کس مستقیم یا غیرمستقیم توهین نکنید.

4. جلب احساسات مخاطبین:

   برقراری ارتباط با مخاطبان به صورت احساسی می‌تواند انگیزه‌ای قدرتمند باشد تا آن‌ها را به خرید یا به بهبود اعتماد به برند ترغیب کند. پس از عشق و اراده‌ای که مردم نسبت به پدرانشان دارند بهره ببرید.

 

5. پیام شخصی سازی  شده:

   پیام خود را برای هرگروه از مخاطبان شخصی‌سازی کنید. این شخصی‌سازی حس اتصال و ارتباط فردی را تقویت می‌کند.

6. نمایش محصولات در موقعیت‌های واقعی زندگی:

   به جای وابستگی به تصاویر محصول، محصولات خود را در موقعیت‌های واقعی و مرتبط با روز پدر نشان دهید. این باعث ترغیب بیشتر مشتریان بالقوه می‌شود.

7. اجرای پیشنهادات و تخفیف‌های محدود زمانی:

   از حسی  که پیشنهادها و تخفیف‌های محدود در انسان ایجاد میکند بهره ببرید.. با نمایش تخفیفات اختصاصی روز پدر،مخاطبان خود را ترغیب کنید که تا زمان تمام نشده از تخفیف ها استفاده کنند.

8. استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران:

   از محتوای ساخته‌شده توسط مشتریان خود بهره ببرید. محتوای ساخته‌شده توسط کاربران به کسب و کار شما اصالت می دهد و به ساخت جامعه‌ ی هواداری وفادار کمک میکند.

استفاده از پدر و فرزند واقعی در تبلیغات

اینکار میتواند تبلیغ شما را معتبر و قابل اعتمادتر کند. این کار اثر را در صورت نمایش یک رابطه مثبت پدر-فرزندی بهبود می‌بخشد.

از رویکرد داستان‌سازی استفاده کنید؛

 مخاطبان همیشه از داستان‌گویی تصویری لذت می‌برند. از یک ساختار داستانی برای ایجاد ارتباط احساسی و جذاب با مخاطبان استفاده کنید.

 

برجسته کردن تأثیر پدران بر خانواده‌ها

پدران نقش مهمی در خانواده‌ها دارند و تأکید بر این موضوع در تبلیغات شما می‌تواند تبلیغ شما را جذاب‌تر کند.

تنظیم تبلیغات خود را بر اساس جمعیت‌ها و علایق خاص؛

 چرا که روز پدر برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد و اگر مخاطبان شما از یک دموگرافی خاص یا علاقه خاص بهره‌مند هستند، تبلیغات خود را با سلایق  این افراد تنظیم کنید. این باعث می‌شود تبلیغات شما ارتباط شخصی‌تری داشته باشد.

در پایان، روز پدر مانند سایر مراسم ها یک روز وِیژه برای تبلیغات است و شما میتوانید مانند هر روز ویژه دیگر از تبلیغات این روز برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید و در مرحله بعدی حتی میتوانید فروش بیشتری هم داشته باشید.

4 پاسخ

ارسال دیدگاه برای %s