با توجه به اینکه تبلیغات دیجیتالی زندگی ما را تحت کنترل خود درآورده است، به راحتی می توان سوال کرد که سایر اشکال تبلیغات چقدر دوام خواهند داشت؟

اوه، مطمئن باشید: تابلوهای تبلیغاتی جایی نمی روند! آنها زنده، پویا و به طور فزاینده ای با خلاقیت بیشتر توام می شوند.

در اینجا یک سناریو وجود دارد: شما در بزرگراه در حال رانندگی هستید.

اینطور به نظر می رسد که بر رانندگی خود متمرکز شده اید. برای خود بر روی فرمان ماشین ضرب گرفته اید!

برای جلب توجه شما، یک وقفه جدی لازم است.

ناگهان در کنار بزرگراه یک پیتزای جذاب به اندازه اتوموبیل خود که جلوی آن نمی توانید مقامت کنید را می بینید!

شما ناگهان به یاد می آورید که گرسنه هستید. (واقعا هستید؟!)

در مرحله بعد به دنبال مسیر خروج از بزرگراه، آدرس، وب سایت، مختصات دیگر … چیزی هستید!

شما واقعاً بایدآن پیتزا را بخورید و اینکه واقعا گرسنه نیستید و این چیزها سرتان نمی شود!

خانم ها و آقایان، این قدرت مغناطیسی یک تبلیغ بیلبورد جالب، حیرت انگیز و درخشان است.

بر خلاف سایر انواع تبلیغات، تبلیغات بیلبوردی با مزاحمان واقعاً زیادی روبرو هستند:

سرعت ده ها مایل در ساعت، جاده های باز (و به طور بالقوه خطرناک)، مسافت هایی که آنها را ناخوانا می کند.

برای غلبه بر این چالش ها، طراحان انواع اصول کلی و بهترین شیوه ها را ارائه کرده اند که منجر به تجربه ای جالب می شود اما مشابه هستند.

واقعاً تبلیغات منحصر به فرد، کمیاب است.

آنها به طرز ماهرانه ای خوانایی، در خاطر ماندن و قدرت چشم نواز خود را با هم ترکیب کرده اند.

وقتی بیلبوردی توجه شما را جلب می کند، یک چیز کاملاً درست است:

برخی از درس هایی که می توان از بیلبوردهای درخشان سراسر دنیا گرفت را بازبینی کرد.

ما در کانون تبلیغاتی ایران زمین با همین هدف این مقاله را ترجمه کردیم تا شما هم مثل ما از این بیلبوردها بیاموزید.

50 بیلبوردی که شما را در مسیرتان متوقف می کند. برای مرور آماده اید؟

1. لامپ اثر Abbott Mead Vickers برای اکونومیست

این بیلبورد تعاملی هنگامی که کسی از زیر آن عبور می کند روشن می شود.

بهترین تکنیک های تبلیغاتی به طور فعال مخاطبان خود را درگیر می کند.

در اینجا نیز، عابرین پیاده و رهگذران بخش مهمی از پیام هستند.

2. گاز، ساخت Ogilvy & Mather Jakarta برای محصولات مراقبت از دندان Formula

“گاز” این پیام را تقویت می کند که خمیردندان فرمولا در واقع به ساختن دندان های قوی کمک می کند.

برای تقویت یک ادعا در پیام تان مانند “ساخت دندان های قوی” به قالب نمایشی تان مجدداً فکر کنید و آن را بخشی از پیام قرار دهید.

3. تونل، ساخت Demner, Merlicek & Bergmann برای رستوران Oldtimer

برهم زدن صحنه می تواند به تبلیغات کمک کند.

محلی را جای بیلبوردتان بیاورید که احتمالا بینندگان انتظار دسترسی به آنجا را هبچوقت ندارند.

با تبلیغ چیزی که مخاطب به معنای واقعی کلمه در آن غوطه ور می شود، مناظر را مختل کنید.

4. اصلاح کننده موهای بینی از Saatchi & Saatchi Indonesia برای پاناسونیک

اجازه دادن به تبلیغات شما برای تعامل با محیط اطراف می تواند یک تاکتیک هوشمندانه باشد.

فراتر از ابعاد قالب بروید و اجازه دهید عناصر روزمره و در اطراف تبلیغ (مانند سیم های برق) نیز با تبلیغات ارتباط برقرار کنند.

5. بیلبورد گریان از WAX برای فستیوال بین المللی فیلم کلگری

با برانگیختن احساسات، بعد جدیدی به تبلیغات خود اضافه کنید.

با اعجازی که احساسات را از بنر هم بیرون می کشد، احساسات مردم را برانگیزید. این آگهی اشک را با جریان واقعی آب زنده کرده است اما شما می توانید به جذابیت سایر حواس انسان فکر کنید.

برای مثال شادی را می توان با افزودن صدای خنده واقعی بروز داد.

6. تغییر اثر Burnett برای Koleston Naturals

استفاده خلاقانه از فضای خالی

استفاده خلاقانه از فضای خالی می تواند به شما در شکستن بی نظمی در تبلیغات کمک کند.

7. منوی تخته سیاه از DDB Warsaw برای مک دونالد

رویکرد متفاوتی داشته باشید و از عناصر دست ساز استفاده کنید.

در صنعتی که تایپوگرافی فوق مدرن و چشم نواز در آن حکمفرمایی می کند، با یکپارچه سازی عناصر دست نویس، توجه مخاطبان خود را جلب کنید.

8. زنان از BBDO New York برای شBBC World

به تبلیغات جلوه ای سه بعدی بدهید.

تبلیغات همیشه نیاز نیست تخت باشند. به اطراف بیلبورد هم فکر کنید.

گاهی عناصر مزاحم دیگری مانند گوشه و ترک دیوار را برای تقویت پیام خود درگیر کنید.

9. بیلبورد شناور از Fame Adlabs برای Day After Tomorrow

محل قرار دادن تبلیغ شما مهم است.

با به اشتراک گذاشتن پیام خود در فضایی بی نظم و خلاقانه، جو مشابه بیلبوردها را بشکنید.

10. سالاد تازه از Leo Burnett Chicago برای McDonald’s

مطالبی که در تبلیغات استفاده می شود می تواند گویای همه چیز باشد.

تایپوگرافی را قدری جلوتر از صفحه بگذارید و راه هایی برای انتقال پیام خود در حروف پیدا کنید.

اگر برای پیام مناسب است، در مورد راه هایی که تبلیغ شما می تواند در طول زمان تکامل یابد فکر کنید.

این تبلیغ ایده “طراوت” را دقیقاً به بینندگان منتقل می کند و مخاطبین آن با رشد گیاه هرروزه همراه می شوند.

11. دیوار قرمز از Being France برای شرکت Jameson

نشان دهید که برند شما در مورد چیست.

منظورتان را نشان دهید. اگر همه چیز نام تجاری شما درباره ارزش های اصلی و واقعی است،

از محیطی غیر معمول و غیر منتظره برای نمایش بیلبورد خود استفاده کنید.

شاید فضای برتر و گران قیمت بهترین راه نباشد.

12. Penny Billboard برای شورولت

تبلیغات تعاملی که رایگان ارائه می شود ایده خوبی برای جذب مخاطب است.

به کاربران اجازه دهید با تبلیغات شما ارتباط معناداری برقرار کنند. در حالی که انجام این تبلیغات به صورت رایگان همیشه امکان پذیر نیست ولی روش های خلاقانه زیادی برای جذب مخاطب وجود دارد.

13. بیلبورد شکلاتی غول پیکر برای شرکت Cadbury

مشاهده محصول آگهی در عمل می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

فقط نشان دادن یک تصویر کامل و بی عیب و نقص با پیکسل بالا تاثیرگذار نیست. به جای نمایش تصویر بی عیب و نقص از محصول (مانند شکلات بسته شده)، با ایده نشان دادن محصول مورد استفاده بازی کنید. حتی اگر این بدان معناست که بسته بندی خود را پاره کنید، این کار را انجام دهید. نترسید! مانند این مورد.

14. تخم مرغ غول پیکر اثر Burnett Chicago برای شرکت McDonald’s

تبلیغات می توانند در همه ابعاد و اشکال مختلف، از جمله سازه های متحرک، وجود داشته باشند.

تبلیغات نیازی به ایستا، مسطح یا حتی کاغذی بودن ندارند. گاهی اوقات آنها می توانند یک تخم مرغ باشند!

15. خودتخریبی از Colenso BBDO برای شرکت Deadline Couriers

با نام و ویژگی های نام تجاری خود بازی کنید و از آن برای ایده های تبلیغاتی بعدی خود استفاده کنید.

به راه هایی فکر کنید که اجازه می دهد تبلیغ با پیام شما تکامل یابد. آیا شمارش معکوس را نشان می دهید؟ خودتخریبی ایده جالبی است.

16. جعبه های املاک از MNFX برای Edina Realty

حتی اگر از تبلیغات با فضای بیلبورد افقی استفاده می کنید، همیشه می توانید با ابعاد آن بازی کنید تا توجه بیشتری را به خود جلب کنید.

در جایی که کاربران انتظار صفحه تخت دیگری را دارند، یک تجربه سه بعدی ارائه دهید که آنها را متعجب می کند که این مال چه برندی است؟!

17. به من نگاه کن اثر WCRS برای حمایت از زنان

تبلیغات تعاملی در حال تسخیر هستند. این مثال نشان می دهد که مشارکت مخاطبان با تبلیغات دیجیتالی می تواند استراتژی قدرتمندی برای تقویت پیام باشد.

18. طعمشو بچش از Ogilvy & Mather New York برای کوکاکولا

تبلیغات در فضای باز و نمونه گذاشتن از محصول تان را در قالبی ناسازگار ترکیب کنید.

19. گرافیتی برفی از Lapiz برای نهاد گردشگری مکزیک

تبلیغات موثر در هر کجا که ما نیاز داشته باشیم، باشد توجه ها را به خود جلب می کند. اگر طوفان برفی عظیمی رخ دهد، احتمال اینکه تمایل ما برای سفر و پرواز از آن جای سرد به یک جای گرم بیشتر شود، زیاد است.

20. تبلیغ اورئو گرفتگی برای شرکت Oreo!

اجازه دهید تبلیغات برند شما با رویدادهای جاری تعامل داشته باشد. اگر یک ماه گرفتگی توجه عمومی را به خود جلب کرده است، به این سر و صدا بپیوندید و چیز دیگری برای صحبت کردن در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. این امر در مورد پدیده های طبیعی و همچنین فعالیت های سراسر شهر، تعطیلات و سایر رویدادهای مهم صادق است.

21. Disneyland برای شرکت هواپیمایی Alaska Airlines

خلاقانه ترین شکل های تبلیغات در فضای باز یک پیام قانع کننده را القا می کند (مانند Alaska Airlines که می گوید می تواند شما را به دیزنی لند برساند) و آن را در نمای غیر منتظره ای تبدیل می کند. ( پوشاندن کل هواپیما با شخصیت های انیمیشنی والت دیزنی).

22. خرابی شلف و قفسه از Thjnk Germany برای شرکت Ikea

از بازی های هوشمندانه نترسید! این پازل آسان به درک بینندگان از تصویر آسیبی نمی رساند و توجه آنها را با قالبی پر مخاطره که کاملاً پیام را در اینجا نشان می دهد جلب می کند:

“جمع آوری مبلمان IKEA به تنهایی دشوار است. بنابراین، با ما تماس بگیرید.”

23. دگرجنس گرایان جوان را حمایت کنید برای موسسه Hetrick-Martin Institute and American Eagle

برخی از بهترین مفاهیم طراحی هنگامی ظاهر می شوند که دو برند برای یک هدف مشترک همکاری می کنند. American Eagle و موسسه Hetrick-Martin مخاطبان مشترکی دارند

و ایجاد یک کمپین که به یکی از بزرگترین مسائل جمعیت شناختی بپردازد منطقی است.

24. احتمالا بهترین پوستر جهان از Fold7 and Mission Media برای شرکت Carlsberg

نیازی به پر کردن تک پیکسل در طراحی خود احساس نکنید. در عوض، کمی فضای سفید بگذارید و زمینه را برای طراحی یک کانسپت طراحی قوی ، در جلو و مرکز آماده کنید.

25. McMuffin از Cossette برای شرکت McDonald’s

موقعیت شناسی یک محصول جدید از محصولات/ خدمات که برای مشتریان چندان شناخته شده نیست (مانند صبحانه برای مک دونالد) می تواند تلاش جدی خلاقانه ای را به دنبال داشته باشد.

برای تسهیل یادگیری مصرف کنندگان، سعی کنید در واقع این تغییرات را با یک نکته واضح که در ذهن مخاطبان شما نقش می بندد، نشان دهید.

فراموش کردن اینکه مک دونالد صبحانه سرو می کند سخت است وقتی مک مافین واقعا راس طلوع خورشید بر روی بیلبورد ظاهر می شود.

26. پاک کننده جادویی از Ig2 برای جشنواره جادویی شهر کبک کانادا

اگر چیز جادویی می فروشید، مقداری از آن را به تبلیغات خود بیاورید.

وقتی صحبت از تکنیک های چشم نواز می شود، بهتر از توهمات بصری نمی شود به کار برد.

27. زندگی با کیک بهتر است از JWT London برای شرکت Mr. Kipling

یک چیز این است که بازی پازل و تبلیغات در فضای باز را با هم ترکیب کنید.

چیز دیگر این است که به مردم اجازه دهید در روند تولید تبلیغ شما شرکت کنند.

در حالی که گذاشتن بیش از 13000 کاپ کیک یک حرکت بسیار چشمگیر است، این واقعیت که یک هنرمند حرفه ای آنها را مستقیماً روی تخته می چسباند، ادعای برند را مبنی بر اینکه آنها “کیک فوق العاده ای” خلق می کنند ، تقویت می کند.

28. داستان باز از DDB New York برای شرکت the U.S. Open

وقتی تبلیغات بیلبوردی شما به یک دستگاه داستان سرایی زنده تبدیل می شود، می توانید انتظار داشته باشید که مخاطبان منتظر دیدن دوباره آن و بیلبوردهای بعدی تان باشند.

29. آپارتمان وارونه از Ubi Bene برای شرکت Ikea

بازی با درک مفهوم و سرپیچی از قراردادها همیشه راهی سریع برای ایجاد علاقه خواهد بود.

30. بیلبورد ساعت از Bernstein-Rein برای مک دونالد

گاهی اوقات تبلیغات عملکردی دوگانه دارند که آنها را برای بینندگان بسیار مفید می کند.

اگر این عملکرد به طور جهانی جذاب باشد،

حتی ممکن است بتوانید مخاطبی را جذب کنید که به نام تجاری شما علاقه ای ندارد.

این ساعت یک ساعت 24 ساعته است و من با کسی ملاقات نکرده ام که علاقه ای به اطلاع ساعت آن نداشته باشد! ناخودآگاه اما ممکن است به اطلاع از ساعت نیاز داشته باشم و بیلبورد را مجبور باشم ببینم.

31. تیغ بیک از TBWA UK برای برند بیک

راه هایی را بررسی کنید که محصول می تواند با محیط تعامل داشته باشد تا ارزش پیشنهادی خود را به تصویر بکشد.

یک قدم جلوتر بروید و بصورت تصویری فکر کنید:

در حالی که ما هرگز از تیغ برای چمن زنی استفاده نمی کنیم، این برند قطعاً به نکته ای اشاره کرده است که این تیغ به همان اندازه تیز است.

32. سوختن از Team Detroit برای کمپانی خودروی فورد

اگر جو صنعت شما شلوغ است(مانند صنعت خودرو)، ایجاد مفاهیم ابتکاری با استفاده از مفاهیم رشته های مختلف (خارج از طراحی) مانند مهندسی، رباتیک و معماری بسیار مهم است.

33. هوای پاک از Lead Pencil Studio برای دولت ایالات متحده

گاهی اوقات آنچه پیرامون آگهی را احاطه می کند مهمتر از آن چیزی است که در تبلیغ وجود دارد. مهارت های تفکر جانبی خود را به کار بگیرید تا این پیام را زنده کنید.

34. به دستان خود اعتماد کنید از Y&R Chicago برای شرکت Craftsman

در حالی که بقیه بر روی تابلوی هنری (حداکثر 30 درصد از فضای بیلبورد) تمرکز می کنند، به راه هایی برای استفاده از ساختار کامل یک بیلبورد برای تبلیغات خود فکر کنید.

خلاق باشید و تأییدیه های مربوطه را بگیرید تا به نفع خود کار را تمام کنید.

35. تو موفق شدی از Tony Godzik برای آژانس مسافرتی دیترویتر

مفاهیم طراحی قوی نیز می توانند ساده باشند.

تبدیل یک نماد رسمی مانند گرافیک دستشویی برای بازتاب نیازهای واقعی انسان (مانند “من باید در حال حاضر ادرار کنم”) می تواند چشم نواز و خنده دار باشد.

36. پاک کننده منافذ، مبارزه با جوش ها از Mike Sicam برای شرکت Pond’s

گاهی اوقات بهترین راه برای فعال کردن نیاز (“من به اسکراب صورت نیاز دارم”) استفاده از کمی همدلی است و به بینندگان اجازه می دهد خود را در طراحی شما فرض کنند.

مورد: در صورت تمایل به پوشاندن کل صورت خود به دلیل وجود جوش، دست خود را بالا ببرید.

37. بازگشت به حالت عادی از JWT Toronto برای شرکت Tylenol

Hyperbole یک اصطلاح خطرناک اما مفید برای طراحان است.

اگر به اشتباه مورد استفاده قرار گیرد، می تواند آزاردهنده به نظر برسد.

اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، دری بازشده بر بهشت برای متقاعد کردن است.

با کمی اغراق طراحی کنید و ببینید شما را به کجا می برد.

38. پل پرش از BBDO Düsseldorf برای شرکت smart BRABUS

Spectacular یک خلاصه خلاقانه و سخت برای ارائه است. هنگامی که شما/مشتریان شما چیزی کمتر از آن نمی خواهید، به دنبال رسانه های مختلفی باشید که حرکت و تأثیرگذاری را ارائه می دهند.

39. وقتی نمی دانید کجا بروید از Cactus برای بخش خدمات انسانی کلرادو

قبل از اینکه به فونت و طرح دلخواه برسید، به نقش تایپوگرافی واقعی در طراحی خود فکر کنید و اینکه چگونه می تواند (به خودی خود) یک مفهوم کامل را اجرا کند.

40. Androidify از Google Creative Lab برای شرکت گوگل

محدودیت های ممکن با دیجیتال را کشف کنید.

وقتی آگهی پیشنهاد می کند از شما یک کارتون بسازد و ناگهان شما را به عنوان شخصیتی در وسط یک مکان اصلی شهر معرفی می کند، قطعا به دنبال آن می روید.

41. اسلاید از  Walz Tetrick برای خانواده سلطنتی کانزاس سیتی

ارزش اصلی را که سعی در انتقال آن دارید، پیدا کنید و از خود بپرسید:

چگونه می توانم این را بدون بیانش نشان دهم؟

42. کابوی برهنه لباس زیر خود را عوض کرد از CP+B برای شرکت Fruit of the Loom

گاهی اوقات طراحی های بیرونی و بازاریابی چریکی می توانند با هم کار کنند تا عملکردی واقعی خلق کنند.

43. یادداشت های مهم از Kinetic برای کمپانی مزدا

اولین فکر ما هنگام تلاش برای فروش یک محصول این است که یک تصویر با دقت فتوشاپ شده از آن اضافه کنیم.

از حالت های عادی طراحان فرار کنید و به مخاطبان خود اجازه دهید طعم فرآیند منتهی به آن محصول شگفت انگیزی را که قصد فروش آن را دارید بچشند.

44. Luna Corona از Cramer-Krasselt برای شرکت کرونا (ویروس؟! قطعا نه!)

حتی ماه برای یک ایده خلاقانه خیلی دور نیست!

در حالی که فروش این نوع ایده ها به تیم شما ممکن است سخت باشد (آنها می توانند بسیار گران باشند)، اما به یاد ماندنی بودن و تبلیغاتی بودن چنین تبلیغاتی در بلند مدت برای هر برندی جذاب است.

برای موقعیت یابی در بازارهای جدید عالی است.

45. دنیای آشپزخانه شما از TDA_Boulder از کمپانی نودل

عنصر شوخی/smartass همیشه جلوه خاصی به طراحی می بخشد.

با دیدن آگهی ای شبیه به این نمی توان از خود نپرسید:

اگر همه این اتومبیل ها آمریکایی باشند چه؟

برندی که این ریسک را می کند و این اطمینان را در صدای تبلیغ خلاق خود نشان می دهد، کاملاً مستحق وقت من (و احتمالاً پول من) است.

46. فاش کردن راز کندی از Viktor Angwald برای شرکت ویکتوریا سکرت

(تصاویر قابل انتشار نبود! بیلبورد اما با فناوری QRcode همراه بود.)

فکر می کردم نمی توانم در این آگهی چیزی ارزشمند بیابم.

با این حال، من متوجه چیزی شدم که ارزش تکرار دارد:

کنجکاوی.

بخشی از اطلاعات مفقود شده را ارائه دهید و ارتباط افراد با تبلیغات خود را به شیوه های جدید مشاهده کنید.

47. فقط از آنچه نیاز دارید استفاده کنید برای شرکت Denver Water

اگر می خواهید بگویید مردم باید فقط از آنچه نیاز دارند استفاده کنند، پیش بروید و خودتان را به چالش بکشید تا فقط از آنچه شما نیاز دارید استفاده کنید.

وقتی پیام ها خواستار سادگی می شوند، ابتدا مثال و نشانه بزنید.

48. نوار چسب قوی از Euro RSCG برای شرکت لوازم التحریر Penline

اگر محصولی که تبلیغ می کنید در واقع می تواند یک کارکرد مفید برای تبلیغ داشته باشد، چطور؟

نوار چسب، رنگ، کاغذ، فلز، قاب، جوهر.

در نظر بگیرید که چگونه آگهی می تواند یک نمونه زنده از کیفیت محصول شما شود.

49. ترکیبات ما بهتر است از Chipotle Mexican Grill

تکنیک کنتراست می تواند مفید باشد.

شرکت چیپوتل با قرار دادن متون برجسته تر برای دیگران که با پس زمینه ترکیب شده بودند، بینندگان را دعوت کرد تا سریعاً از یک پیام مهم مطلع شوند.

50. انسداد رنگ از Stackla and Ocean Outdoor برای شرکت TopShop

در واقع مرز بعدی تبلیغات بیلبوردی است و برندها روش های خلاقانه ای برای زنده نگه داشتن این روند ارائه می دهند.

اگر با محصول/خدماتی کار می کنید که مقدار زیادی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) دریافت می کند و برای شما محتوا می فرستند، در نظر بگیرید که چگونه می توانید این ورودی ها را به طراحی خود وارد کنید.

منبع: سایت www.canva.com

ترجمه حسام بهمن (کارشناس تولید محتوا و مدیر شبکه های اجتماعی کانون تبلیغاتی ایران زمین، “ایزاکو”)

ارسال دیدگاه برای %s