مرحله ی لازم پس از طراحی سایت، به کارگیری ترفند های جامع بازاریابی آنلاین برای دستیابی به سهم بازار آنلاین می باشد و در این میان نیاز به اطلاعات و وسایل درباره ی نحوه بکارگیری راهکار های بازاریابی در اینترنت امری مهم به شمار می رود.

با توجه با مطالبی که در قبل ذکر شد، دیجیتال مارکتینگ به هرگونه تبلیغات اینترنتی یا دیجیتالی که اغلب وابستگی به اینترنت دارند، گفته می شود. در دیجیتال مارکتینگ یک اصل مهم وجود دارد و آن هم استفاده از مشاوره ی درست است. انتخاب مشاوره ی درست کار بسیار دشوار و زمان بری است. در این مقاله میخواهیم به بررسی انواع دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

افیلیت مارکتینگ (بازاریابی پورسانتی)

افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش، از بهترین راه های کسب درآمد اینترنتی است. افیلیت مارکتینگ جزء روش هاش بازار یابی است که میتواند در فروش محصولات، تاثیر مستقیم داشته باشد. در واقع این نوع بازاریابی توسط افرادی که خارج از کسب و کار هستند انجام می شود. در افیلیت مارکتینگ پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وبسایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده می شود و اگر این تبلیغات باعث فروش محصول بشود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده است، پرداخت می شود. در واقع صنعت افیلیت مارکتینگ شامل سه گروه می شود: ۱- فروشندگان محصولات ، ۲- ناشران افیلیت مارکتینگ ، ۳- کاربران افیلیت مارکتینگ بازار یابی پورسانتی نیز گفته می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به کمک افراد تاثیر گذار و محبوب، می تواند یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت و موفقیت شما در کارتان باشند. در کشور ما این مفهوم با اینستاگرام شناخته شده است. فعل اینفلوئنس influence به معنای تاثیر گذاری است و با این حساب بهترین معنی که میتوانیم برای کلمه ی اینفلوئنسر influencer پیدا کنیم، تاثیر گذار است.

به افرادی که بتوانند روی رفتار و تصمیمات فرد دیگر تاثیر بگزارند اینفلوئنسر می گویند.

در اینفلوئنسر مارکتینگ کسب و کار ها می کوشند از افراد و اشخاصی استفاده کنند که روی تصمیم و رفتار مخاطبین تاثیر داشته باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که اینفلوئنسر پدیده ای جدید نیست. اگر در دوران دبستان مدیر مدرستان متوجه این شده بود که شما از معلم ورزشتان حرف شنوی دارید، او را به کلاس شما میفرستد تا برایتان درباره ی نظم و انظبات صحبت کند. شما در این هنگام اینفلوئنسر مارکتینگ (برای تبلیغ یک رفتار) را تجربه کردید. اینفلوئنسر در ازای تلاش برای تاثیر گذاری بر رفتار مخاطبان خود، پول مشخصی دریافت می کند. آنچه روش اینفلوئنسر مارکتینگ را متمایز می کند این است که کسب و کار ها می کوشند، این کار را با واسطه ی کسانی انجام دهند که قدرت تاثیر گذاری بیشتری دارند یا هزینه ی تاثیر گذاری از طریق آنها کمتر از ارتباط مستقیم است.

وایرال مارکتینگ (بازاریابی ویروسی)

مهمترین بخش دیجیتال مارکتینگ، وایرال مارکتینگ است. این بخش به قدری دارای اهمیت است که در بازاریابی می گویند اگر روشی برای وایرال شدن برندتان پیدا کردید، بقیه ی روش ها را کنار بگذارید و فقط روی وایرال مارکتینگ متمرکز شوید. ولی رسیدن به یک ایده وایرال کار چندان ساده ای نیست.

کلمه ی وایرال، viral به معنی ویروسی است و اما برای من و شما که عاشق تلگرام و فیس بوک و اینستاگرام و واتس آپ و سایر شبکه های اجتماعی هستیم، به مطلب و به خصوص ویدئویی هایی گفته می شود که که به سرعت در همه ی گروه ها و و بین کابران منتشر می شود.

وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی صرفا ساز و کار عملی ندارد، یعنی اینطور نیست که اگر بخواهید یک کمپین بازاریابی ویروسی ایجاد کنید، به ان فکر کنید و برنامه ریزی کنید و بعدکارتان راه بیافتد، قضیه پیچیده تر از این حرفاست. در دهه ای که گذشت تا به امروز، بازاریابی ویروسی تنها قابل توجه مصرف کنندگان محتوا نبوده، و برای تولید کنندگان محتوا نیز محبوب و مورد توجه بوده است. بازار ویروسی به دنبال آن است که به شیوه ی دهان به دهان یا به اشتراک گذاری از راه اینترنت و ایمیل، اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات را از فردی به فرد دیگر منتقل کند. هدف از بازاریابی ویروسی الهام بخشیدن به افراد برای به اشتراک گذاشتن یک پیام بازاریابی با دوستان، خانواده و دیگر افراد است تا تعداد گیرندگان آن پیام به صورت تصاعدی رشد پیدا کند.

و در آخر

طی سال های گذشته، شرکت های فعال در زمینه ی طراحی سایت رشد چشمگیری یافته اند. رشد حیرت انگیز این شرکت ها از یک سو و افزایش شمار کاربران اینترنتی از سویی دیگر ضمن جلب توجه مشتریان، آنها را سر در گم ساخته است.

راه اندازی کسب و کار در اینترنت نیاز به دانش، برنامه ریزی، زمان و تلاش به طور همزمان دارد. اگر قصد دارید از طریق سایت خود، سودی به دست آورید، ابتدا باید با به کارگیری راهکار های بازاریابی موثر در اینترنت، تعداد بینندگان سایت خود را افزایش دهید.

کسب و کار ها همیشه کوشیده اند تا بر رفتار ها و تصمیم های مخاطبان خود تاثیر بگذارند.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها