فروشندگان باید بیاموزند که در برابر اتفاقات فورا دست به عمل بزنند. فروشندگان موفق دائما از خود می پرسند: ((هم اکنون چه کاری می توانم انجام دهم که چرخه ی فروش را به سمت جلو حرکت دهد؟)) بسیاری از فروشندگان روی برنامه های مشتری احتمالی، حساب می کنند.

فروش

حقیقت تلخ این است که ما در ابتدای روابطمان با مشتری احتمالی در فهرست اولویت های او در ردیف بالا نیستیم و وقتی روابط پیشرفت می کند و عمیق تر می شود، اطلاعاتی که به دست می آوریم بهتر و تعهداتی که دریافت می کنیم پر معناتر می شود.

ولی در شروع روابط تجاری نمی دانیم در ذهن طرف مقابل چه می گذرد. نمی دانیم آیا او با افراد دیگر در سازمان صحبت خواهد کرد، افرادی که ایده های ما را تایید کنند. حتی نمی دانیم که آیا مشتری احتمالی طرح و پیشنهاد ما را خواهد خواند یا نه.

بنابراین نیاز داریم تا آنجا که می توانیم از موقعیت های مختلف استفاده کنیم. فروشندگی خوب یعنی: حرکت دادن فرآیند به سمت جلو و عدم اتکا به دیگران. بسیاری از فروشندگان در این مسئولیت اساسی سست عمل می کنند.

در فروشندگی باید سرعت عمل داشته باشید. باید مسئولیت برآورد بهترین راه ها را برای پیشبرد حلقه های فروش به سمت جلو به عهده بگیرید و باید فورا دست به عمل بزنید.

اکثر فروشندگان تلاش می کنند که راهی پیدا کنند که مجبور نشوند به قرار ملاقات بروند. در حالی که فلسفه ی فروشندگان برتر با آنان بسیار متفاوت است.

هیمن حالا دست به عمل بزنید.

پاسخ مثبت یا منفی را فورا دریافت کنید و بعد به حرکت خود ادامه دهید. یک ملاقات خوب را هم اکنون بهتر کنید، نه هفته ی بعد. یک سر نخ وعده دهنده را هم اکنون پیگیری کنید، نه ((یک زمانی)).

ترفند های فروشندگی

فروشندگان موفق همیشه در این اندشه اند که چگونه کار ها را جلو ببرند. آنان درک می کنند که برای تغییر وضع موجود باید فورا دست به کار شوند.

یک موقعیت را بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنید و سریع عمل کنید. .

وقتی نمی دانید باید چه کاری انجام دهید که رابطه را پیش ببرد، در پیگیری ملاقاتی که انجام داده اید یا نوشتن نامه یا تلفن زدن کوتاهی نکنید.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها