چرا بیلبوردها و تبلیغات محیطی در دورۀ موبایل‌های هوشمند همواره در حال پیشرفت هستند؟

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی وسیع‌تر و دقیق‌تر در فضای بیرون از خانه به معنای تبلیغات  محیطی مناسبی است که باعث می‌شود ما نگاهمان را از صفحه گوشی بالا بیاوریم.
نتفلیکس هر ساله میلیون‌ها دلار خرج تولید محتوای خود همچون مستند‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های آشپزی می‌کند اما مانند هر شرکت تکنولوژی دیگری به شدت روی تبلیغات، پیشرفت و تحقیقات بازار سرمایه‌گذاری کرده است؛ زیرا با این روش می‌توانند ارتباط بیشتری با مخاطبین خود برقرار و محصولات تصویری در دسترس خود را اعلام کنند. زمانی که شرکت به دنبال جذب نویسندگان، کارگردانان و بازیگران علاقمند به ایده‌های جدید و کار کردن برای سایت بود، گزینه‍‌های بسیاری برای شیوۀ ارائه آگهی استخدام داشت، اما آنها در نهایت تصمیم گرفتند که یک بیلبورد ۱۵۰ میلیون دلاری در بلوار سان‌استریپ اجاره کنند.
در دنیای تبلیغات محیطی هدفمند یک آگهی بزرگ و جسورانه در یک خیابان اصلی که مخاطبین مورد نظر، هر روز از آنجا عبور می‌کنند هنوز هم نتیجه می‌دهد.
بسیاری از برند های بزرگ، استراتژی نتفلیکس را دنیای جدید تبلیغات محیطی دنبال می‌کنند. رشد تابلوهای تبلیغاتی و صفحه نمایش های دیجیتال که در صنعت به عنوان تبلیغات محیطی دیجیتال شناخته شده است، به واسطه تغییر کلی تبلیغات دیجیتال، به شدت به چشم می‌خورد.
تبلیغات محیطی با هدف قرار دادن گروهی خاص از مخاطبین استفاده از تکنولوژی موبایل و تبلیغات در شبکه های اجتماعی به این معناست که بیشتر مخاطبان این صنایع در تلفن همراهشان غرق شده اند پاپ اپ ها را میبندند و اگهی ها را مسدود میکنند اما در دنیای واقعی مسدود کردنی وجود ندارد ،در جهانی با فراوانی صفحه نمایش ها، تصاویر بزرگ صامت و عمدتا ساکن هنوز این قدرت را دارند که توجه مارا جلب کنند به گفته ی طرفداران این صنعت فاکتور های اصلی در بالا بردن بازخورد های بیلبورد انتخاب لوکیشن درست و استفاده از داده های متنی مناسب است. امروزه ۴ تا از ۱۰ شرکت بزرگ ،مصرف کننده بیلبورد ها شرکت های تکنولوژی هستند (اپل، گوگل، امازون و نتفلیکس)
جن هنسلی ،رئیس کمپانی لینک، که بیزنسی شامل صدها کیوسک هوشمند و بیلبورد دیجیتال را در نیویورک و ۱۵ شهر دیگر اداره می‌کند؛ در مصاحبه‌ای با وبلاگ کربد گفت: چیزی که شرکت او را از بقیه برندهای دیجیتال جدا می‌کند توانایی ایجاد محتوای محلی است.
او می‌گوید: «این صفحه نمایش‌ها در یک مکان فیزیکی ثابت، در یک خیابان یا گوشه خاص و در اطراف یک نقطه خاص عبور و مرور نصب می‌شوند که به ما اجازه می‌دهد سطح اطلاعاتی که مردم که در این منطقه و زمان به خصوص نیاز دارند را پیدا کنیم».
گوگل به تازگی تکنولوزی جدیدی را در آلمان امتحان کرده که تخصص این کمپانی در تبلیغات محیطی هدفمند محیطی را اعمال می‌کند. با تمام داده های مکانی که از مصرف کنندگان اندروید می گیرند میتوانند اطلاعات جمعیتی گسترده ای درمورد تعداد افرادی که از گوشه های بخصوص خیابان ها میگذرند به دست بیاورند.
برنامه رادار شرکت کلیر چنل با اطلاعاتی که از داده های موقعیت یابی جهانی از برنامه های تلفن همراه به دست می اورد استفاده میکند تا درک بهتری از افرادی از مقابل بیلبورد هایشان عبور میکنند به دست بیاورند. الکسیس اوهانیان یکی از بنیان گذاران ردیت ۲٫۱ میلیون دلار در اد کوییک سرمایه گذاری کرده است. این شروعی است برای برای توسعه ی ابزار هدف یابی و اندازه گیری برای تبلیغات  محیطی خارج از خانه، شامل اضافه کردن دستیار صوتی دیجیتال به بیلبورد ها؛ بنابراین افرادی که رد می شوند میتوانند از آن سوال بپرسند و اطلاعات بیشتری دریافت کنند.
این نسل جدید تبلیغات محیطی هوشمند می‌توانند بسیار شخصی شود. طی هفته مُد و فشن در آگوست گذشته، تبلیغات محیطی جدید برند بالانس که در محله سوهو نیویورک قرار گرفته بود و با دوربین مجهز شده بود با استفاده از دید کامپیوتری استایل و لباس‌های افراد در حال عبور را تحلیل می‌کرد و اگر هوش مصنوعی شخصی را با لباس شیک خاصی تشخیص می‌داد دوربین از آن شخص عکس می‌گرفت و عبارت «یک استثنایی پیدا شد» روی صفحه نمایش داده می‌شد.

 


 

 

 

 

تبلیغات دیجیتال امروزه نیاز دارد که تعادل بین همزادپنداری با مشتریان و پرمنفعت بودن برای تبلیغ کنندگان را حفظ کند، بدون نقض حریم خصوصی.
جن هنسلی :«چه چیزی مردم را درگیر و مشتاق می‌کند؟ برای ما مهم تعهد به دانستن این است که چه چیزی واقعی و چه چیزی محلی است. هدف لینک فاصله گرفتن از تکنولوژی است».

 

همچنین بخوانید تبلیغات محیطی و انواع آن چیست؟

منبع: Curbed

 

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s