آژانس تبلیغاتی: نحوه انتخاب شرکت تبلیغاتی مناسب

معنی آژانس تبلیغاتی


آژانس تبلیغاتی یک سازمان مستقل است که خدمات تخصصی در زمینه تبلیغات و بازاریابی ارائه می دهد.

همچنین از آن به عنوان شرکت تبلیغاتی نیز یاد می شود و جزء اصلی صنعت تبلیغات است.

آژانس تبلیغاتی خدمات گسترده ای را به تبلیغ کننده خود ارائه می دهد، از ایده پردازی تا چاپ نهایی تبلیغات.

این آژانس ها دارای تیمی از متخصصان در زمینه های مرتبط هستند.

آنها کلیه فعالیت های بازاریابی مشتریان خود را ایجاد، برنامه ریزی و نظارت می کنند.

آنها در ازای خدمات بازاریابی حرفه ای از مشتریان خود پاداش دریافت می کنند.

کارشناسان این آژانس ها برای تدوین برنامه های بازاریابی موثر برای دستیابی به مخاطبان هدف، تحقیقات مفصلی در مورد شرکت و محصولات آن انجام می دهند.

این شرکت با جذب پرسنل پر تعداد و ارائه اطلاعات کلیدی در مورد واکنش مردم در افزایش فروش یک شرکت نقش موثری ایفا می کند.

این آژانس ها علاوه بر خدمات بازاریابی، خدمات خلاقانه و مشاوره ای را نیز به مشتریان خود ارائه می دهند.

ساختار آژانس تبلیغاتی


واحد حسابداری


این بخشی است که مستقیماً با مشتریان شعب سروکار دارد و بر تقویت روابط با آنها تمرکز می کند.

کارشناسان شاغل در این بخش به مشتریان در تصمیم گیری در مورد فعالیت های بازاریابی مناسب خود کمک می کنند و انواع مختلفی از مذاکرات را با آنها برای عقد قرارداد برای انجام تبلیغات انجام می دهند.

دپارتمان حسابداری فقط به حساب ها نمی پردازد بلکه تمام معاملات با مشتریان را مدیریت می کند.

همچنین با سایر بخش های کلیدی که به طور فعال در پشت کمپین کار می کنند هماهنگ می شود.

بخش خدمات بازاریابی


بخش خدمات بازاریابی یکی از مواردی است که اطلاعات لازم برای طراحی تبلیغات و پیام های تبلیغاتی موثر را به دست می آورد.

این شرکت برای آگاهی از نگرش مردم و میزان رقابت در بازار، تحقیقات بازار و بررسی هایی را انجام می دهد.

این بخش در یافتن مناسب ترین رسانه برای انجام کمپین های تبلیغاتی کمک می کند.

بخش نوآوری و خلاقیت


دپارتمان نوآوری به طراحی مناسب تبلیغات تجاری و پیام های تبلیغاتی که در کمپین های بازاریابی مطابق نیاز مشتریان استفاده می شود، توجه دارد.

این بخش شامل تیمی از افراد بسیار ماهر مانند طراحان گرافیک، کارشناسان فنی، مدیران هنری، معماری سیستم، هنرمندان، برنامه نویسان کامپیوتر و غیره است.

این افراد ایده پردازی می کنند.

سپس با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای مدرن ایده ها را شکل می دهند

و دست به خلق آنها می زنند.

بخش برنامه ریزی رسانه


بخش برنامه ریزی رسانه به دنبال رسانه مناسب یا ترکیبی از رسانه ها برای اجرای کمپین های تبلیغاتی برای مشتریان خود است.

هر رسانه ای برای تبلیغات از نظر ساختار، هزینه و اثربخشی کلی متفاوت است.

این بخش بر روی انتخاب بهترین رسانه تبلیغاتی به نمایندگی از مشتریان خود برای نتیجه بهتر تمرکز دارد.

بخش خدمات داخلی


بخش خدمات داخلی یکی از بخش های هماهنگ کننده بین بخش های مختلف برای تکمیل موفقیت آمیز فرایند تبلیغات است.

هدف آن تقویت روابط با کارکنان داخلی برای اطمینان از تداوم و اجتناب از اختلافات است.

این بخش همچنین به سه بخش فرعی تقسیم می شود: بخش ترافیک، بخش منابع انسانی و بخش مالی.

بخش ترافیک کلیه جریانات کاری سازمان را زیر نظر دارد و بر افزایش بهره وری تمرکز می کند.

اداره منابع انسانی کلیه امور مربوط به انتصاب، جابجایی و آموزش نیروی کار را تحت نظر دارد.

در حالی که بخش مالی تمام امور مالی نمایندگی را اداره می کند.

بخش خدمات مشتری


بخش خدمات مشتری نوعی واحد منحصر به فرد است که بیشتر در آژانس های تبلیغاتی بزرگ یافت می شود.

آنها به غیر از تبلیغات بازاریابی خدمات تبلیغاتی به مشتریان خود ارائه می دهند.

این بخش با ترتیب کمپین های روابط عمومی، سازماندهی نمایشگاه ها و انجام تحقیقات در مورد نیازهای محصول خود، به مشتریان در ارتقاء بیزنس شان کمک می کند.

انواع آژانس های تبلیغاتی


آژانس های تبلیغاتی با خدمات کامل


این مجموعه تعداد کثیری از خدمات تبلیغاتی را از شروع تا پایان ارائه می دهد.

این آژانس ها دارای اندازه متوسط ​​یا بزرگ هستند و توانایی اجرای کامل کمپین های بازاریابی را دارند.

اینها شامل بسیاری از متخصصان هستند

و خدماتی مانند تبلیغات تلویزیون، تولید محتوا، مدیریت کمپین، تبلیغات رادیویی، مدیریت رسانه های اجتماعی، تبلیغات چاپی، بهینه سازی موتورهای جستجو و برنامه ریزی استراتژیک را ارائه می دهند.

آژانس های تبلیغاتی قدیمی


آژانس های قدیمی آن دسته از آژانس هایی هستند که از تکنیک های سنتی و جاافتاده

برای انجام کمپین های بازاریابی استفاده می کنند.

آنها از تبلیغات جدید یا دیجیتال استفاده نمی کنند اما بر روی تکنیک های سنتی مانند روزنامه، رادیو، تبلیغات بیلبورد، تلویزیونی و مجلات متمرکز شده اند.

این نوع آژانس ها برای شرکت هایی که مایل به تبلیغات در سطح محیطی و یا محلی هستند مطلوب تر است.

آژانس های رسانه های اجتماعی


این آژانس های تبلیغاتی به طور کامل از ابزارهای رسانه های اجتماعی برای انجام کمپین های تبلیغاتی استفاده می کنند.

آژانس رسانه های اجتماعی متشکل از تولیدکنندگان محتوا و بهینه ساز تبلیغات است که بر روی حداکثر نتایج خارج از کانال های اجتماعی تمرکز دارد.

این کانال ها عبارتند از Facebook ،LinkedIn Instagram و Twitter.

این آژانس ها تلاش می کنند تا محتوا را جذاب تر کنند و منجر به جذب مخاطبان گسترده شود.

دفاتر تبلیغاتی خلاق


دفاتر فنی خلاق آژانس های تبلیغاتی هستند که در طراحی طرح ها و گرافیک مناسب برای مارک ها تخصص دارند.

این آژانس ها در طراحی لوگوی برند، سربرگ، کارت ویزیت، بیلبورد و بازاریابی چاپی برتری دارند.

آنها هیچگونه خدمات دیگری را در رابطه با طراحی تبلیغات ارائه نمی دهند.

دفاتر خلاق برای شرکت هایی که می خواهند تبلیغات خود را انجام دهند

اما استعداد خلاقانه ای در ایجاد طرح های مناسب برای خود ندارند، مناسب است.

نمایندگی خرید و نظارت بر تبلیغات رسانه


آژانس های خرید رسانه با خرید مکان های تبلیغاتی و فروش آن به تبلیغ کنندگان معامله می کنند.

آنها تمام برنامه های مربوط به رسانه ها را تدوین می کنند

و بر فعالیت های تبلیغاتی آنها برای دستیابی به نتایج بهتر نظارت می کنند.

این به مشتریان آنها این اطمینان را می دهد که همه تبلیغات در مکان های مطلوب و در چارچوب زمانی مناسب و در بودجه توصیه شده نمایش داده می شوند.

وظایف آژانس تبلیغاتی


جذب مشتری


هدف آژانس های تبلیغاتی جذب مشتریان بیشتر و بیشتر یعنی تبلیغ کنندگان برای کسب درآمد است.

این آژانس ها بدون وجود مشتریان خود نمی توانند زنده بمانند زیرا منبع سود آنها است.

آنها با ارائه طیف گسترده ای از خدمات سریع و ارزان قیمت، توجه تبلیغ کنندگان را به خود جلب می کنند.

آژانس های تبلیغاتی بر تقویت روابط خود با مشتریان با ارائه رضایت کامل آنها که منجر به ایجاد وفاداری مشتری می شود، تمرکز می کنند.

در نتیجه این سوددهی دو طرفه می گردد.

وظیفه تحقیقات


آژانس تبلیغاتی برای جمع آوری تمام اطلاعات مورد نیاز، تحقیقات مفصل مربوط به محصول تبلیغ کننده را انجام می دهد.

این تحقیق برای آگاهی از ویژگی ها، کیفیت و محدودیت های محصول، میزان رقابت در بازار، روش های توزیع، ترجیح های خریداران، امکانات بازار فعلی و آینده انجام می گردد.

برنامه ریزی تبلیغاتی


برنامه ریزی تبلیغاتی عملکردی اصلی است که توسط آژانس های تبلیغاتی انجام می شود.

شامل تهیه یک طرح مناسب از کل کمپین تبلیغاتی است که باید انجام شود.

این عملکرد پس از انجام تحقیقات در مورد محصولات مشتری، رقبای آن، مخاطبان هدف، محدوده بازار و غیره انجام می شود.

هنگامی که این طرح توسط مشتریان تأیید می شود، برای دستیابی به نتایج بهتر اجرا می شود.

تامین بودجه تبلیغاتی


این آژانس ها بودجه تبلیغاتی را برای تبلیغ کنندگان آن آماده می کنند. تهیه بودجه مناسب امکان انجام کلیه فعالیت های تبلیغاتی را به صورت اقتصادی با بهترین استفاده ممکن از همه منابع فراهم می آورد.

در غیاب بودجه تبلیغاتی، وجوه مشتریان ممکن است هدر رفته و متحمل ضررهای سنگینی شود.

مشتری ممکن است اعتماد خود را به این شرکت ها از دست بدهد و پروژه های بعدی را به آژانس های تبلیغاتی نسپارد.

ایجاد هماهنگی


آژانس تبلیغاتی بین همه افراد مرتبط با کمپین های بازاریابی مانند مشتریان، خود، رسانه ها، نیروی فروش و توزیع کنندگان هماهنگی ایجاد می کند.

هماهنگی مناسب موفقیت طولانی مدت کمپین های تبلیغاتی را تضمین می کند و از هر گونه اختلاف جلوگیری می کند.

این یک عملکرد کلیدی است که توسط نمایندگی انجام می شود زیرا منجر به افزایش فروش محصولات می شود.

انتخاب رسانه


شرکت ها با ایفای این نقش عملکرد مهمی را برای انتخاب رسانه (بستر) مناسب برای تبلیغ کنندگان خود بازی می کنند.

انتخاب رسانه یک نقش بسیار تخصصی است که در آن درباره انتخاب رسانه برای انتقال محتوا تصمیم گیری می شود.

رسانه مناسب پتانسیل بیشتری برای ارائه بهترین نتایج با هزینه کمتر دارد.

پس از انتخاب رسانه ها، آژانس تبلیغاتی باید روابط خوبی با آنها برقرار کند.

عملکرد خلاق


این عملکرد شامل اجرای برنامه های تبلیغاتی است که به عنوان یک عملکرد کلیدی نامیده می شود.

این عملکرد شامل طراحی، طرح بندی و تصاویر مناسب از پیام های تبلیغاتی است.

تیمی از متخصصان مانند طراحان گرافیک، نویسندگان محتوا و هنرمندان دیگر این عملکرد را انجام می دهند تا تبلیغات جذاب تر شوند.

آژانس باید از ایده های خلاقانه و مبتکرانه برای ایجاد تبلیغاتی استفاده کند که فروش محصولات را افزایش دهد.

عملکرد غیر تبلیغاتی


این آژانس ها همچنین طیف وسیعی از خدمات غیرتبلیغاتی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

آژانس تبلیغاتی به مشتری خود در طراحی محصول، تعیین قیمت آن، تعیین مقدار تخفیف، طراحی برچسب ها، علامت تجاری، بسته بندی و غیره کمک می کند.

همه اینها باعث افزایش فروش محصول می شود.

اهمیت آژانس تبلیغاتی


تجربه گسترده تر


آژانس های تبلیغاتی تجربه وسیع تری در زمینه بازاریابی دارند.

آنها دارای تیم متخصصی هستند که دارای دانش تخصصی طولانی مدت در مورد تبلیغات محصولات هستند.

این آژانس ها از طریق تخصص خود بهترین رسانه را برای انجام تبلیغات به مشتری خود پیشنهاد می دهند.

آژانس تبلیغاتی پس از انجام یک تحقیق مناسب که به ارائه خدمات ارزشمند به مشتریان خود منجر می شود، یک طرح تبلیغاتی موثر را تدوین می کند.

منبع اقتصادی


این ارزان ترین منبع در دسترس یک شرکت برای انجام کمپین های تبلیغاتی است.

راه اندازی یک واحد تبلیغاتی اختصاصی و استخدام تیمی از متخصصان با دانش تخصصی مرتبط با فرایند تبلیغات برای هر تجارتی بسیار گران است.

این آژانس ها طیف گسترده ای از خدمات بازاریابی را به تبلیغ کنندگان با نرخ معقول ارائه می دهند.

صرفه جویی در زمان


یکی دیگر از اهمیت های مهم این آژانس ها این است که تجارتی را از مشارکت در یک فرایند پیچیده تبلیغاتی نجات می دهد.

هنگامی که با یک آژانس تبلیغاتی قرارداد می بندید، شما و کارکنان خود نباید درگیر کمپین تبلیغاتی شوید.

کل کارهای تبلیغاتی به طور مستقل توسط خود آژانس برنامه ریزی و انجام می شود.

این باعث صرفه جویی در وقت گرانبهای شرکت می شود و در نتیجه تمرکز بیشتر بر فعالیت های کلیدی تجاری را امکان پذیر می کند.

موسسه مستقل


آژانس تبلیغاتی یک موسسه مستقل است که برای انجام کارهای تبلیغاتی در اختیار مشاغل قرار دارد.

آنها هر فعالیتی را با جدیت انجام می دهند و هیچ گونه جانبداری از طرف آنها صورت نمی گیرد.

تصمیمات موثر توسط تیم های متخصص در زمان مناسب برای دستیابی به اهداف مورد نظر اتخاذ می شود.

توسعه برند


این آژانس ها به کسب و کار و شرکت ها در توسعه نام تجاری خود کمک می کنند که کار بسیار پیچیده ای است.

آژانس های تبلیغاتی با طراحی لوگوها و انجام کمپین های بازاریابی، آگاهی گسترده ای از برند ایجاد می کنند.

آنها در بازار تحقیقات انجام می دهند و کسب و کارها را در مورد ترجیح ها و انتخاب های مردم که به هدف گیری موثر بازار کمک می کند، مطلع می سازند.

مشتریان محصولات بهتری به دست شان می رسد که منجر به افزایش سطح رضایت آنها می شود و در نتیجه موقعیت کلی نام تجاری و برند را بهبود می بخشند.

شما می توانید جهت انجام مشاوره تبلیغاتی و اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغ کسب و کارتان با کارشناسان زبده ما در کانون تبلیغاتی ایران زمین (ایزاکو) در ارتباط باشید.

منبع: سایت www.commercemates.com

ترجمه: حسام بهمن

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نقلستان
1 سال قبل

خیلی ممنون بسیار مفید بود تشکر

مهناز محمدی
مهناز محمدی
9 ماه قبل

ممنون از مقاله خوبتون، ما برای فروشگاهمون دنبال یک آژانس خوب میگردیم.
توی یه خبری در مجله اقتصاد آفرین خوندم که باید تبلیغات گوگل ادز بخواهیم از آژانس مدنظرمون، خواستم بدونم تبلیغات گوگل چطور انجام میشه؟