آیا می دانید چطور در بازاریابی اینستاگرام خوب عمل کنید؟

پروفایل بیزنسی اینستاگرام شما امکان دسترسی به معیارهای ارزشمندی را فراهم می کند.

این در بازاریابی اینستاگرام به شما کمک می کند.

می تواند به شما در درک عملکردتان کمک کند.

در این مقاله، شما پنج روش برای تجزیه و تحلیل عملکرد پروفایل بیزنسی Instagram خود را

که در بازاریابی اینستاگرام موثر است می خوانید:

5 روش برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام مارکتینگ

چرا insight پروفایل بیزنسی اینستاگرام مهم است؟


اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای مشاغل کوچک و تأثیرگذاری است که می خواهند محصولات و خدمات شان را به نمایش بگذارند.

وقتی اینستاگرام اعلام کرد که پنهان کردن like را آزمایش می کند،

افرادی که از پروفایل شخصی اینستاگرام برای تجارت استفاده می کردند نگران بودند.

اگرچه اینستاگرام رسماً این تغییر را اعمال نکرده است.

اما احتمال پنهان شدن لایک ها مورد مهمی برای انتقال حضور اینستاگرام شما از یک پروفایل شخصی به یک پروفایل بیزنسی است.

چرا؟

با داشتن پروفایل بیزنسی، حتی اگر اینستاگرام با پنهان کردن like از دید فالوئرها کنار رود،

همچنان می توانید like های خود را از طریق Insights مشاهده کنید.

هنوز معیارهای دیگری نیز در Instagram Insights وجود دارد که باید ببینید.

معیارهای برجسته شده در زیر به شما کمک می کند تا عملکرد محتوا را بسنجید.

بنابراین می توانید محتوای بیشتری ایجاد کنید که الهام بخش مردم است تا یک پست را دوست داشته باشند.

زیرا این مورد برای آنان یک پالس مثبت دارد. نه فقط به این دلیل که تعداد زیادی like گرفته است.

شماره 1: کلیک هایی که بر روی تک پیوند بیوی اینستاگرام وجود دارد را پیگیری کنید.

هنگام استفاده از اینستاگرام برای بیزنس خود، یکی از مهمترین معیارها برای تجزیه و تحلیل بازاریابی اینستاگرام این است که چه تعداد از افراد روی وب سایت شما کلیک می کنند.

اینستاگرام به شما امکان می دهد یک URL به بیوگرافی خود اضافه کنید.

بنابراین مهم است که این کلیک ها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا مخاطبان آدرس پیوند شما را قانع کننده می دانند.

برای استفاده بیشتر از این آدرس خود، استفاده از سرویس پیوند را در نظر بگیرید.

این سرویس ها به شما امکان می دهد صفحه ویژه ای با چندین پیوند ایجاد کنید.

درواقع با یک کلیک به تمام پیوندها از جمله آدرس، شماره تلفن و لینک های شما در شبکه های اجتماعی دیگر و سایت وصل خواهند شد.

لینک قابل کلیک در بیوی اینستاگرام

استفاده از کلیک لینک می تواند یک تاکتیک قدرتمند باشد اما شما می خواهید کلیک ها را پیگیری کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

اگر پیوندهای زیادی در آن صفحه ارائه دهید، ممکن است افراد گیج شوند و در نهایت روی هیچ چیزی کلیک نکنند.

همچنین ممکن است توضیحات پیوند موجود در بیوگرافی شما بسیار عمومی باشد و افراد را مجبور کند روی آن کلیک کنند.

روش دیگر برای به حداکثر رساندن کلیک های لینک شما، ایجاد یک صفحه فرود یا landing page در وب سایت خود است که فقط برای کاربران Instagram است.

پس از کلیک، آنها به صفحه وب اختصاصی شما منتقل می شوند که می تواند تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد.

به احتمال زیاد آنها اقدامی انجام می دهند و حتی برای به روز بودن در خبرنامه شما ثبت نام می کنند.

شاید بخواهید هر هفته لینک های مختلف بیو را آزمایش کنید.

برای بازاریابی اینستاگرام لینکی را بگذارید تا مانند یک آهن ربا در پروفایل شما عمل کند!

هفته بعد آن را به یک لینک دیگر، پیشنهاد یا پادکست متفاوت تغییر دهید و ببینید کدام یک بیشتر مورد توجه مخاطبان شما است.

این کلیک ها را بر روی لینک بصورت هفتگی پیگیری کنید تا در هر هفته ببینید آیا پیوند شما بیشتر کلیک می شود یا کمتر.

برای دانستن تعداد کلیک های وب سایت خود، با ضربه زدن روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت راست پروفایل بیزنسی اینستاگرام خود شروع کنید.

تصویر پروفایل تامی کنون نویسنده مقاله

در فهرست بازشده، روی Insights ضربه بزنید.

اینسایت اینستاگرام

اکنون روی تب Activity ضربه بزنید و به پایین صفحه بروید تا معیار کلیک های وب سایت را پیدا کنید.

بعد از اینکه این عدد را یادداشت کردید، یکی از روشهای بالا را به کار بگیرید و یک هفته بعد برگردید تا ببینید آیا این معیار بهبود یافته است.

به عنوان نمونه می توانید برای کسب و کار خود هدفی در نظر بگیرید که کلیک های وب سایت را 20٪ در هفته افزایش دهد.

بخش فعالیت ها در اینستاگرام بیزنسی

شماره 2: بخش ذخیره کردن پست ها و به اشتراک گذاری را نظارت کنید.

ذخیره و اشتراک دو معیار مهم برای ارزیابی عملکرد محتوای شما در اینستاگرام است.

چه نوع محتوایی باعث می شود فالوئرهای شما بخواهند پستی را ذخیره کنند؟!

محتوای آموزشی، نقل قول های الهام بخش، نکات آموزشی، ترفندها یا نحوه استفاده از چیزهای مختلف؟

مدتی را صرف ایده پردازی محتوایی کنید که مخاطبان اینستاگرام شما احتمالاً می خواهند آن را ذخیره کنند.

به اشتراک گذاشتن پست های شما نیز همین است.

افراد می خواهند محتوایی سرگرم کننده یا شوخ طبعانه به اشتراک بگذارند یا به نظر می رسد دارای برخی از این توانایی ها هستند.

چه نوع محتوایی می توانید به عنوان بخشی از برند خود ایجاد کنید که کسی را ترغیب کند آن را با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارد؟

به انواع مختلف پست هایی که منتشر کرده اید نگاه کنید تا ببینید کدام پست ها ذخیره و به اشتراک گذاشته شده اند. این یک معیار مهم برای بازاریابی اینستاگرام می باشد

ممکن است متوجه شوید که برخی از تصاویر لایک زیادی دارند اما ذخیره یا اشتراک ندارند.

در حالی که تصاویر دیگر پسندیدن کمی دارند اما ذخیره یا اشتراک زیادی دارند.

این اطلاعات می تواند به شما کمک کند محتوایی ایجاد کنید که بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

برای مشاهده ذخیره ها و اشتراک های یک پست، پست را باز کنید و روی View Insights ضربه بزنید.

در تصویر زیر، اطلاعات مربوط به یکی از پست های من را مشاهده می کنید.

تعداد آن صفر است اما پنج ذخیره دارد.

این پست ماهیت آموزشی بیشتری داشت.

بنابراین پنج ذخیره نشانگر این است که من باید در آینده بیشتر از این نوع مطالب منتشر کنم.

شما می خواهید افراد محتوای شما را ذخیره یا به اشتراک بگذارند زیرا آنها احتمالاً دوباره به خواندن آن بازمی گردند و دفعه دیگر که در اینستاگرام هستند اکانت شما را برای محتوای مشابه جستجو می کنند.

شماره 3: بازدیدهای هفتگی پروفایل خود را زیر نظر بگیرید:

در بازاریابی اینستاگرام بازدیدهای هفتگی پروفایل معیار مهمی است که باید به آن توجه کنید

وقتی مردم از پروفایل اینستاگرام شما بازدید می کنند، مسئله بزرگی است.

پس از دیدن پست شما در جایی از گوشی خود، آنها تلاش بیشتری می کنند تا روی آن کلیک کنند و از پروفایل شما بازدید کنند.

پروفایل خود را به عنوان دعوت به مهمانی در نظر بگیرید.

وقتی افراد روی پروفایل شما می آیند، از آنها دعوت می شود که بیوگرافی شما را بخوانند و به وب سایت شما مراجعه کنند.

همچنین از آنها دعوت شده است تا داستان های شما را مشاهده کنند، موارد برجسته کار شما را مشاهده کنند و در پست ها و کپشن های شما عمیق شوند.

وقتی شخصی برای بازدید وقت می گذارد، مطمئن شوید که با یک نگاه می تواند شما را بشناسد، اینکه چه کاری انجام می دهید و به چه مخاطبی خدمات می دهید.

برای مشاهده بازدیدهای هفتگی از پروفایل خود، به سادگی به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید.پ

شماره را در بالای صفحه خواهید یافت و یا این مورد نیز در قسمت activity آمده است.

به بازدیدهای هفتگی پروفایل خود نگاهی بیندازید و این تعداد را پایین بیاورید.

سپس محتوای جدید را تولید و آزمایش کنید و یک هفته دیگر دوباره بررسی کنید.

ببینید آیا این تعداد افزایش می یابد یا خیر.

در اینجا چند ایده برای ایجاد محتوای جذاب آورده شده است که به افزایش این تعداد کمک می کند:

کپشن هایی بنویسید که فالوئرها را تشویق به تعامل می کند:

کپشن های اینستاگرام شما فرصتی برای افزایش آگاهی از محصولات و خدمات شما به روشی سرگرم کننده و جذاب است.

برای تشویق افراد به تعامل با محتوای شما، سوال بپرسید، داستان های شنیدنی تعریف کنید و نقش مشتریان را در کپشن های خود برجسته کنید.
تصاویر مختلف را آزمایش کنید:

پس از تجزیه و تحلیل پست های فردی خود، به پست هایی که بیشترین ذخیره، اشتراک ، نظر و … را دارند نگاه کنید و ببینید آیا این تصویر ارتباطی با آن دارد؟

آیا محتوای تصاویری که بیشترین تعامل را گرفته درباره حیوانات است؟

تصویر و خط اول عنوان شما همان چیزی است که ادامه مطالعه و دیدن پست را متوقف می کند.
همپوشانی متن را امتحان کنید:

در مورد استفاده از کاور متنی بر روی تصاویر خود چند آزمایش انجام دهید.

اگر در حال ارسال محتوای آموزشی یا فهرست هستید، مقداری متن به تصویر خود اضافه کنید تا فالوئرهای شما بدانند از خواندن پست شما چه انتظاری باید داشته باشند. این روش کمک شایانی به بازاریابی اینستاگرام شما میکند


ایجاد محتوای با امضای شخصی خود!:

اگر نوع خاصی از محتوایی را برای برند خود ایجاد کرده اید، این فرصت را دارید که سبک متفاوتی را برای این پست ها در نظر بگیرید.

برای هر نوع پست سبک های اختصاصی ایجاد کنید. برای مثال، برای هر پست نقل قول از همان سبک پیروی کنید.

برای پست های شخصی، از همان رنگ های برند در یک پالت رنگی مانند این پروفایل از خانم رزماری واتسون استفاده کنید.

شماره 4: ارزیابی دنبال کردن پست های فردی شما توسط فالوترها


اینستاگرام به شما امکان می دهد ببینید کدام پست های جداگانه به افزایش تعداد دنبال کنندگان شما کمک می کنند.

تجزیه و تحلیل این اطلاعات به شما کمک می کند تا محتوایی را نه برای لایک خوردن، بلکه برای بدست آوردن فالوئر ایجاد کنید.

برای دیدن مواردی که از یک پست خاص دریافت کرده اید، پست را باز کنید، روی View Insights ضربه بزنید و به پایین به قسمت Discovery بروید.

معیار دنبال کردن به شما می گوید که چه تعداد فالوئر از این پست خاص به دست آورده اید.

ممکن است از تعداد کم اینجا تعجب کنید اما نکته مهم مقایسه این عدد با آنچه از سایر پست ها می بینید است.

ببینید کدام پست ها بیشترین دنبال کننده را برای شما آورده است.

از مطالبی که یاد می گیرید برای ارتقای محتوای خود استفاده کنید. محتوایی ایجاد کنید که نشان دهنده نام تجاری و برند شما باشد به گونه ای که بیزنس شما را تداعی کند.

شماره 5: تجزیه و تحلیل بازدید از پست از home یا هشتگ ها


استراتژی هشتگ اینستاگرام شما چیست؟

آیا در هر پست از هشتگ های مشابه استفاده می کنید؟

آیا برای بیشتر دیده شدن از هر 30 هشتگ در هر پست استفاده می کنید؟

تعداد بازدیدهایی که از هشتگ ها دریافت می کنید به شما کمک می کند تا تأثیر رویکردی را که استفاده می کنید ارزیابی کنید.

برای دیدن این داده ها، پستی را باز کنید و روی View Insights ضربه بزنید. به پایین صفحه بروید و تعداد کل نمایشات را پیدا کنید.

“از خانه” به شما می گوید که چه تعداد نمایش از خوراک خانه شخصی به دست آمده است (این بدان معناست که افرادی هستند که قبلاً شما را دنبال کرده اند)

و “از هشتگ” نشان دهنده بازدیدهایی است که در نتیجه هشتگی که استفاده کرده اید به وجود آمده است.

در بسیاری از موارد، شما از گروه های هشتگ در پست های خود استفاده می کنید.

این مسئله دشوار خواهد بود که بفهمید کدام هشتگ های فردی بیشتر در پست های شما دیده می شوند.

بنابراین ممکن است بخواهید با آنها بازی کنید و هشتگ های خود را تست کنید.

یک استراتژی برای بازاریابی اینستاگرام این است که برای هر هفته یک هشتگ در هر پست تست کنید و ببینید کدام هشتگ ها بیشترین دید را به شما می دهند.

سپس می توانید بهترین هشتگ ها را برای نمایش بیشتر برای پست های بعدی خود گروه بندی کنید.

مدتی را به مطالعه هشتگ های مورد استفاده در کار خود اختصاص دهید.

نگاه کنید به اینکه هشتگ های تأثیرگذار در صنعت و کار شما چه چیزی هستند.

سپس درباره هر یک از هشتگ ها تحقیق کنید و حتی هشتگ های بیشتری را که می توانید در پست های بعدی استفاده کنید کشف کنید.

اگر یک هشتگ خاص را جستجو کنید، اینستاگرام هشتگ های مرتبط را به شما نشان می دهد.

در مدت زمان کوتاهی می توانید لیستی از 100 هشتگ یا بیشتر را برای شروع استفاده در پست های خود تهیه کنید.

هشتگ های خود را در بلوک های 30 تایی در برنامه یادداشت های خود قرار دهید و در مورد استفاده از آنها استراتژی داشته باشید تا پست های شما در مکان های مختلف و در عین حال مرتبط در Instagram نمایش داده شوند.

نتیجه


تجزیه و تحلیل این پنج معیار به شما کمک می کند محتوای مورد نظر مخاطبان اینستاگرام خود را به دست آورید، که به طور طبیعی فالوئرها و لایک های شما را از روشی که کسب می کنید افزایش می دهد.

حتماً هر بار فقط یک معیار را تست کنید تا بدانید دقیقاً کدام فعالیت ها بیشترین تأثیر را روی حساب شما دارند.

اهداف مشخصی را برای هفته یا ماه ایجاد کنید و رشد حساب اینستاگرام خود را مشاهده کنید.

شما چی فکر میکنید؟

آیا نگران تأثیر لایک های پنهان در حساب اینستاگرام خود هستید؟

آیا برخی از این معیارها را برای حساب خود تجزیه و تحلیل خواهید کرد؟

آیا مورد دلخواهی دارید که تست می کنید؟

نظرات خود را با کانون تبلیغاتی ایران زمین در میان بگذارید.

منبع: سایت socialmediaexaminer

ترجمه: حسام بهمن

ارسال دیدگاه برای %s