دقت کنید وسایل کیف شما مرتب و منظم باشد.

کسب-رضایت-از-مشتریان
کسب-رضایت-از-مشتریان

فکر می کنید که اگر در کیف دستی شما باز شود و دفعتا انواع و اقسام ابزار و لوازم و وسایل از کیف بیرون بریزد مشتری راجع به شما چه قضاوتی خواهد کرد؟

زمانی که کیف شما در مقابل مشتری باز می شود باید نشانگر نظم و دقت شما باشد. درون کیف نباید چیز هایی نظیر صورت خرید منزل، روزنامه شب پیش، دستمال کثیف، صورت حساب، ناهار ظهر یا هر گونه خوراکی چیز هایی از این قبیل وجود داشته باشد. کیف باید محتوی وسایل زیر باشد:

مذاکره-ی-موفق
مذاکره-ی-موفق

یک دفتر یادداشت بزرگ، کارت ویزیت، قلم، نمونه کالا یا مواد تولیدی برای نشان دادن به مشتری؛ یک ماشین حساب جیبی، و شاید هم دفترچه یادداشت کار های روزانه. کل ابزاری که برای بازاریابی نیاز دارید اینها هست و بس.

اغلب بازاریاب ها و ویزیتور ها با کیفی مملو از چیز های غیر ضروری در جلسه ملاقات حاضر می شوند. لازم نیست که هر چه در دفتر کار دارید با خود به جلسه ی ملاقات ببرید و اگر حتی همراه داشتن تعداد زیادی کاتالوگ و بروشور غیره احساس اعتماد و مجهز بودن در شما ایجاد می نماید باز هم از بردن آنها خودداری کنید.

نکات-مشتری-مداری
نکات-مشتری-مداری

احتمالا در وقتی که می خواهید میان دسته هایی از کاتولوگ و بروشور دنبال یک کاتولوگ به خصوص بگردید و آن را نمی یابید دچار دستپاچگی شده فردی بی عرضه به نظر می رسید. پر واضح است اگر برای بازاریابی به نمونه و یا نشان دادن دستگاهی نیاز است، در این صورت بهتر است نمونه آن را درون یک کیف شیک با خود همراه ببرید. اما از به همراه بردن اسناد و مدارک اداری، جعبه های بی مورد، نمودار های رنگارنگ خودداری کنید.

معمولا دردسر به همراه داشتن این اقلام بیشتر از فایده آنها است. بیشتر وقت ها تنها چیزی که ممکن است شما با همراه داشتن وسایل غیر ضروری عایدتان شود، کاهش اعتماد به نفس و یک تبلیغ ضعیف و غیر موثر از کالای خود است.

اگر در زمان خروج از شرکت متوجه شدید که وسایل همراه شما مثل نمونه و کاتولوگ و غیره بسیار سنگین می باشند برای کم کردن آن ها باید تدبیری بیاندیشید. اگر واقعا از بردن این همه وسایل و اقلام تبلیغاتی با خود عزا می گیرید مشتری بیچاره نیز با دیدن این همه دلیل و مدرک و نمونه عزا خواهد گرفت.

مشتری-مداری
مشتری-مداری

سعی کنید در جلسه اول خود با مشتری دریابید که توجه و علاقه ی او نسبت به چه موضوعی است، در این صورت همیشه وقت خواهید داشت که در جلسات بعدی نمونه و اقلام تبلیغاتی را با خود بیاورید.

اگر کار بازاریابی و فروش را با این دیدگاه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که ابزار و وسایل کار فروش به راستی به عنوان مهمات تلقی می شوند از این رو باید همواره با دقت و توجه آن ها را در وضعیتی خوب و آماده همراه داشت.

برای درک بهتر این مقاله به مقاله ی قلبلی مراجعه کنید.

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه برای %s