همانطور که می دانید در عصر حاضر با مسئله ای به نام وفور اطلاعات روبرو هستیم و این در حالی است که یوزنت ها تبادل اطلاعات در هر یک زمینه های قابل تصور را سهولت بخشیده اند. بسیاری از این گروه های خبری، گروه هایی با اعضای وفادار هستند که به سختی عضو جدیدی را می پذیرند. هر یک از خوانندگان گروه ها به موضوعات مطرح شده در گروه خبری علاقه مندند، بنابراین وقتی یک گروه خبری مربوط به محصول و یا خدمات خود پیدا می کنید، احتمال دارد اعضای بازار هدف خود را پیدا کرده باشید.

بازاریابی
بازاریابی

روز به روز بر تعداد گروه های خبری اضافه می شود. برآورد های انجام شده حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از 100000 گروه خبری فعال هستند و گروه های خبری مختلف، خوانندگان متفاوتی دارند. برخی از گروه های خبری در روز صد ها هزار خواننده دارند و برخی دیگر شاهد ترافیک محدودی هستند. ممکن است، گروه های خبری که می خواهید در آنها شرکت کنید، خوانندگان اندکی داشته باشد و یا شرکت کنندگان آن کم باشند، بنابراین شانس بیشتری خواهید داشت اعضای گروه خبری پیام هایی که به گروه می فرستید بخوانند. در مورد گروه بزرگ نیز اعضا بیشتری پیام های ارسال شده به گروه خبری را می خوانند. هنگام انتخاب گروه خبری، دقت داشته باشید بزرگی یا کوچکی گروه از نظر تعداد خوانندگان اهمیتی ندارند، بلکه آنچه در انتخاب گروه خبری مهم است، مسئله ارتباط گروه انتخابی با اهداف و همینطور محصولات و خدمات است. به عنوان مثال، حتی اگر نامه ای حاوی پیام فروش یک مدل معروف T ماشین فورد، به یک گروه خبری نظیر alt.politics با 300000 خواننده بفرستید، این نامه نخواهد توانست میزان فروش را بالا ببرد. چرا که موضوع بحث گروه خبری درباره ی موضوعات سیاسی است.

بازاریابی موثر
بازاریابی موثر

درحالی که اگر این نامه را به یک گروه خبری نظیر rec. artiquecars. politics تنها با 1000 خواننده بفرستید، نتیجه ی مثبت و پرسودی به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، در صورت فرستادن نامه های نامربوط به هر یک گروه های خبری، اعتبار خود را در میان این گروه ها از دست خواهید داد. برای این که خوانندگان گروه های خبری، نامه های غیر مربوط به موضوع مورد بحث را، بخصوص اگر نامه های تبلیغاتی باشد، هرگز نمی پسندندو به همین دلیل به آن توجهی نمی کنند. سرویس های آنلاین نظیر AOL .compuserver و prodigy دارای گروه های خبری، تالار ها و باشگاه های آنلاین هستند و در صورت استفاده از هر یک از این سرویس ها می توانند در گروه های خبری آنها شرکت نمایید. به طور کلی همان قوانینی که در رابطه با شرکت در گروه های خبری مطرح شد در سرویس های آنلاین نیز صدق می کند. گروه های خبری، تنها وسیله ی مناسب برای بازاریابی به شما نمی روند، بلکه به شما کمک می کنند تا رقبا و روش های آنها را در صنعت شناسایی کرده واطلاعات ارزشمندی از کارشناسان متخصص در زمینه ی کاری خود بدست آورید و فعالیت های مربوط به بازاریابی آنلاین را به انجام رسانید.

فواید گروه های خبری

بازاریابان آنلاین می توانند با شرکت در گروه های خبری از راه های بسیاری سود سرشاری را نصیب خود کنند:

دستیابی به مشتریان آینده:

می توانید خیلی سریع با یک نامه به هزاران تن از مشتریان هدف خود پیام بفرستید.

گروه های خبری
گروه های خبری

برقراری ارتباط با مشتریان موجود:

همچنین می توانید اطلاعات ارزشمندی در اختیار مشتریان وفادار خود قرار دهید.

تحقیق بازار:

می توانید از گروه های خبری برای پی بردن به آخرین گرایشات، نیاز های مشتریان، و آنچه مردم درباره ی آن حرف می زنند، استفاده کنید. از سوی دیگر گروه های خبری مملو از اطلاعاتی هستند که بوسیله ی آن می توانید وضعیت رقابت را بررسی کرده و اطلاعات گران قدری درباره ی بازار بدست آورید.

کسب شهرت:

همچنین با پاسخگویی به سوالات مردم و حل مشکلات آنها می توانید شهرتی در زمینه ی تخصصی خود بدست آورید.

افزایش ترافیک سایت:

در صورت اطلاع رسانی دقیق و صحیح، می توانید مردم را مستقیما از گروه خبری به سمت بازدید از وب سایت هدایت نمایید.

بازاریابی سودآور
بازاریابی سودآور
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها