راهکارهایی برای داشتن یک تیزر تبلیغاتی موفق

1- در تیزر تبلیغاتی تان از اشخاص حقیقی استفاده کنید

اگر نمی خواهید که تیزر شما همانند عکس های ثابت و بی جان باشد، از وجود آدم ها برای زنده کردن آن استفاده کنید.زیرا انسان ها در ارتباط با یکدیگر هستند و نسبت به همدیگر واکنش نشان می دهند. بنابراین اگر اشخاص حقیقی در تیزر شما حضور یابند، نتیجه ببنندگان با آن ها همسو شده و احساس هم ذات پنداری خواهند کرد.

ساخت یک تیزر تبلیغاتی با حضور اشخاص حقیقی بسیار مؤثرتر از نشان دادن فضاهای خالی و خارجی مرکز تولید کالای شماست.

2- تیزر شما باید برنامه ریزی درستی داشته باشد

فرض را بر این بگیریم که کار شما فروش مبلمان است و در فروشگاه تان حداقل 10 مدل مختلف مبلمان و سرویس خواب دارید با توجه به این که زمان تیزر محدود است نشان دادن تک تک این ها در زمان محدود بیننده را دچار سردرگمی خواهد کرد.

شما می توانید یک «نمای کلی» از فروشگاه تان را برای این کار انتخاب کنید و در عین حال چند محصول منحصر به فرد خود را به صورت مجزا معرفی نمایید. پیشنهاد ما این است که بینندگان خود را با تصاویر متعدد محصولاتتان بمباران نکنید. تیزر تبلیغاتی شما بهتراست داستانی جذاب از ایده های شما در رابطه با کالاها و محصولاتتان باشد که از طریق تصاویر به بیننده القا می شود.

3- متن تیزر شما بسیار مهم است

در ابتدا مطمئن شوید که متن فیلم نامه شما با مدت زمان تیزر مطابقت دارد. جملات کوتاه پربار، تأثیر بیشتری را بر روی بیننده می گذارد. فراموش نکنید که باید نهایت استفاده از زمان را ببرید. هدف شما باید این باشد پیامتان را در کوتاه ترین زمان ممکن با بیشترین تأثیر به بیننده برسانید. بنابراین از جملات پیچیده، نامفهوم و طولانی استفاده نکنید. پیام شما باید به گونه ای باشد که اگر بیننده در اتاق دیگری قرار دارد و قادر به دیدن تلویزیون نیست، تنها از راه شنیدن، پیام شما را دریافت نماید.

4- رعایت هماهنگی بین صدا و تصویر در تیزر شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است

در متن فیلم نامه ( تیزر) باید بین صدایی که به گوش می رسد، و تصویری که دیده می شود، انسجام خاصی وجود داشته باشد. به طور مثال اگر موضوع صحبت در رابطه با تولید اتومبیل جدیدی از یک کمپانی است تصویر نباید مربوط به اتومبیل های قبلی آن کمپانی باشد. تیزری موفق است که همزمان از ترکیب مناسبی از صدا و تصویر برخوردار باشد.

5- در تیزر تبلیغاتی ، ترغیب بیننده را فراموش نکنید

یکی از وظایف تیزر شما باید دعوت هرچه سریعتر بیننده به خرید یا مشارکت باشد. در تیزرتان بیننده را تشویق به خرید کنید و در عین حال یادتان نرود که راه ارتباط خود را به او نشان بدهید. داده شماره تلفن، ایمیل و نشانی صریح پستی، بیننده را به سوی شما هدایت می کند.

6- مدت زمان تیزر را از یاد نبرید

یادآور شدن محدودیت زمانی یک تیزر تبلیغاتی باعث می شود که فراموش نکنیم در کوتاه ترین زمان با قویترین ذره بین های روانشناسی انسانی و با مختصر ترین و در عین حال مفید ترین کلام و تصویر باید تیزر ما ساخته شود.

7- هرگز خود را بی نیاز از مشاوره با کارشناسان فن ندانید

قطعا شما می خواهید تیزری حرفه ای داشته باشید و این میسر نمی شود مگر این که کار را به اهل فن (کارشناسان) واگذار کنید. شرکت هایی وجود دارند که تخصصشان ساخت تیزرهای تلویزیونی است. آن ها می توانند تمام خواسته هلای شما را برآورده کنند. از نوشتن متن تیزر گرفته تا فیلمبرداری و آماده کردن آن برای پخش.این شرکت ها آرشیوی از عکس ها و فیلم های فوق العاده ای دارند که استفاده از آن ها، هزینه های شما را بسیار کاهش می دهد. مطمئن باشید که همکاری با آن ها نه تنها هزینه های اضافی ندارد، بلکه در بسیاری از موارد جلوی ضررهای بیهوده را در برنامه های تبلیغاتی می گیرد.

8- به یاد داشته باشید هر تیزری را نمی توان در هر زمانی پخش کرد

زمان پخش تیزر شما را، نوع محصول و نیز مشتریان بالقوه ی شما تعیین می کنند. همیشه پربیننده ترین ساعت روز، مناسب ترین زمان برای پخش تیزر تبلیغاتی نیست. در هر زمان، گروه خاصی از بینندگان به تماشای تلویزیون می پردازند.

به طور مثال، زمان پخش تیزری در رابطه با ظروف آشپزخانه، بین یک مسابقه ی کشتی نیست. مشتریان خود را بشناسید و بدانید چه زمانی را به دیدن برنامه های تلویزیون اختصاص می دهند.

9- تیزر تبلیغاتی شما باید به دفعات تکرار شود تا تأثیر گذار باشد

اگر چه تکرار یک تیزر تلویزیونی هزینه ی زیادی برای شما در بردارد، اما با این کار، شما در ذهن بیننده حک خواهید شد. سعی کنید تا تیزر شما را بینندگان روزانه حداقل دو مرتبه مشاهده کنند. هر چه دفعات تکرار تیزر شما بیشتر باشد بیننده بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد. البته این را هم نباید فراموش کرد که زیاده روی و افراط در هر کاری نتیجه ی معکوس می دهد.

10- در تیزر خود عناصر کلیدی را ثابت نگه دارید

سعی کنید در پیام های تبلیغی تان، همیشه از گوینده، رنگ، نوشتار و موزیک متن ثابت استفاده کنید. این کار باعث می شود تا بیننده با هر بار دیدن تیزر احساس یگانگی اش با شما بیشتر شود و با آن احساس بیگانگی ننماید. مثلا به محض اینکه موزیک متن چنین تیزری نواخته می شود ذهن بیننده ، نام محصول، شرکت و حتی شعار تبلیغاتی آن را در ذهن خود یادآور شود و با گوینده ی متن هم صدا گردد.

با توجه به اهمیت موضوع لازم است که برای اثر بخشی یک شعار تبلیغاتی، به عوامل مناسب آن اشاره کنیم:

  • مزایای اصلی یک محصول یا برند را برای مشتریان بالقوه بیان می کند.
  • به فاصله ی میان یک محصول و محصولات رقبا اشاره می کند
  • یک توضیح موجز، مستقیم، ساده و تحریک کننده می دهد
  • کنایه آمیز است
  • یک شخصیت متمایز را برای خود اقتباس می کند
  • جایگاهی موثق و باورپذیر از یک برند یا محصول ارائه می دهد
  • باعث می شود که مشتری احساس خوبی پیدا کند
  • نیاز و خواسته را در مشتری ایجاد می کند
  • به سختی فراموش می شود و در خاطره ماندگار می گردد.

مقالات مرتبط:

تبلیغات اثربخش

HOW TO LAUNCH A MARKETING TEASER CAMPAIGN

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها