از تخفیف های مناسبتی تا افزایش تعامل با مشتریان و پست‌های تعاملی در فضای مجازی- این مقاله به ایده های تبلیغات ولنتاین مناسب برای شما می پردازد:

آیا شما به تازگی شروع به برنامه‌ریزی کمپین بازاریابی مناسبتی خود کرده‌اید یا به دنبال افزودن کمی خلاقیت به برنامه محتوایی خود هستید؟



قبل از هرچیزی، اجازه دهید به داده‌هایی که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا مشتریانتان را متقاعد کنید که اجرای یک کمپین رسانه‌های اجتماعی برای روز ولنتاین فرصتی است که بازدهی قابل لمسی (ROI) ایجاد کند، نگاهی بیاندازیم

بازایابی و تبلیغات ولنتاین

روز ولنتاین با توجه به ریشه های عاشقانه اش یک امر مشترک بین تمامی افراد یک جامعه است بر اساس یک نظرسنجی NRF در مورد میزان خرید در روز ولنتاین ۲۰۲۲، که توسط Prosper Insights & Analytics اجراشد

خرید در روز ولنتاین به بالاترین سطح تاریخی خود در ۲۰۲۰ با ۲۷.۴ میلیارد دلار در ایالات متحده رسید. پس از کاهشی شدن در سال ۲۰۲۱ (۲۱.۸ میلیارد دلار) به علت کرونا، در سال ۲۰۲۲ (۲۳.۹ میلیارد دلار) جبران شد.

گزارش NRF نیز نشان می‌دهد که بعد از کاهش قابل توجهی در سال ۲۰۲۱ به دلیل ویروس کووید-۱۹، شب‌های رمانتیک در سال۲۰۲۲ دوباره جریان گرفت.

از آنجا که احتمالاً این روند ادامه داشته باشد، اگر در صنعت خدمات فعالیت می‌کنید، باید فروش در ولنتاین را جدی بگیرید.
 

در مورد هدایا، ایده‌های هدیه  تقریبا ثابت مانده است:

– شکلات

– کارت‌های تبریک

– گل‌

– جواهرات

با این حال، باید به یک ایده هدیه اشاره کنیم که به آرامی اما مستحکم در حال افزایش تقاضا است: کارت‌های هدیه.

اگر کسب و کار شما در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند، ممکن است بخواهید کارت‌های هدیه و بلیط‌های هدیه دیجیتال را در تبلیغات ولنتاین خود در نظر بگیرید.

این تاکتیک می‌تواند شما را از رقبا  جلو بیندازد  و  برای شما مشتری جدید به ارمغان بیاورد.حتماً باید برنامه خود را بر اساس روند‌های رسانه‌های اجتماعی برای سال 2024 برنامه‌ریزی کنید.

کلید موفقیت در راه‌اندازی یک کمپین رسانه‌های اجتماعی، در نظر گرفتن تغییرات در رفتار و نیازهای مشتریان و .همچنین فرمت‌های محبوب و تغییرات درالگوریتم هاست.


1. اجرای تبلیغات ولنتاین بر روی محصولات پرفروش

   اگر کسب و کار شما شکلات، گل یا جواهر فروشی است، ولنتاین احتمالاً یکی از بهترین فرصت‌های فروش سال برای شماست.

اجرای تبلیغات بر روی مواردی که به عنوان هدیه خریداری می‌شوند، یک حرکت سنتی است و شما نباید از آن غافل شوید.

  

با این حال، مدیران خلاق راهی خلاقانه برای تبلیغات روز ولنتاین برای محصولات خود پیدا کرده اند در صورتی که محصولشان شاید ربطی هم به این روز نداشته باشد! از LG کمی الهام بگیرید!

لوازم خانگی و گجت‌های دیگر در طول سال ممکن است عاشقانه نباشند، اما به عنوان هدایای ولنتاین عالی برای زوج‌هایی که تازه شروع به زندگی مشترک کرده‌اند، می‌توانند موثر باشند.

2. به مخاطب خود ارزش و عشق هدیه دهید

   اگر محصول شما ارتباطی با ولنتاین ندارد یا شرکت شما مناسب برگزاری کمپین ولنتاین نیست، شما میتوانید از تخصص خود برای این روز استفاده کنید.

   این می‌تواند به صورت تولید محتوای مفید در مورد ولنتاین باشد (دقیقاً همان کاری است که ما انجام می‌دهیم!).

به عنوان مثال برای یک کسب و کار زیبایی، می‌توانید یک سلسله از پست‌ها با نکاتی در مورد رژیم‌های مراقبت از پوست  یا راهنمایی در مورد چگونگی آرایش برای یک شب  عاشقانه  بسازید.

   به همان اندازه که درباره ایده‌های  هدیه ولنتاین پینترست می‌روید، می‌توانید لیست‌هایی نیز برای الهام‌بخشی در پینترست ایجاد کنید

 – از ایده‌های هدیه غیرمعمول گرفته تا رستوران‌های عاشقانه، یا بهترین تخفیف‌ها بر روی فعالیت‌های تفریحی محلی را می توانید به اشتراک بگذارید.

   فقط به خاطر داشته باشید که همیشه پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را مرتبط با برند خود تولید کنید و مواظب باشید که یکدستی و یکپارچگی برندتان ضربه نخورد.

3. از هشتگ‌های ولنتاین استفاده کنید

   هشتگ‌ها راه عالی برای تبلیغ هر کسب و کار در رسانه‌های اجتماعی هستند. می‌توانید به راحتی پیگیری کنید که چند نفر از کمپین شما بوسیله هشتگ ها با برند شما آسنا شده اند. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که ترکیبی از هشتگ‌ها استفاده کنید

، یکی که به شرکت شما تعلق دارد و نام برندتان در آن استفاده شده است و هشتگهای معروف که توسط دیگران استفاده می‌شوند.

   اما هشتگ‌ها را به صورت تصادفی و بی‌انضباط  ننویسید! تلاش کنید با پرسش‌های معنی‌دار و ترکیب آنها با هشتگ‌های مرتبط بنویسید.

در توییتر، می‌توانید از مخاطبان خواهش کنید که توصیف کوتاهی از بهترین ولنتاین‌هایی که تا کنون تجربه کرده‌اند، ارائه دهند.

یا در اینستاگرام، ممکن است از دنبال‌کنندگان خواهش کنید که تصاویری از یک دسر عالی ولنتاین با هشتگ شما برای شرکت در یک مسابقه ارائه دهند .

  

حتی می‌توانید در LinkedIn از هشتگ‌ها برای افزایش ورودی صفحه خود استفاده کنید.

در سال 2021، شرکت آرایشی و بهداشتی The Body Shop از هشتگ #SelfLoveUprising در ترکیب با هشتگ سنتی

#ValentinesDay برای انتشار محتوای خود استفاده کرد.

به این ترتیب، تمرکز خود را روی ملاقات افراد با یکدیگر گذاشت و اهمیت مراقبت از پوست و زیبایی را در یک شب عاشقانه بیان کرد.

4. انتشار پست‌های تعاملی برای افزایش تعامل

از سال 2020 به بعد، اصالت و محتوای اورجینال  اهمیت پیدا کرده است، بنا بر این شما میتوانید یک کمپین چالشی راه اندازی کنید

که مخاطبانتان خودشان تولید محتوا کنند مانند ضبط ویدیو از خود و یا گرفتن عکس. شما می‌توانید یک مسابقه با جایزه ولنتاین برگزار کنید.

این یک راه عالی برای پاداش دادن به مشتریان موجود شما و جلب مشتریان بالقوه است!

اگر احساس خوشایندی برای اهدای هدایای رایگان ندارید، می‌توانید به سادگی سری پست‌های تعاملی را منتشر کنید تا ببینید تا چه اندازه مخاطبان شما  درگیر میشوند.

پست‌های تعاملی ابزار “مخفی” شما برای افزایش مشتریان نه تنها در روزهای خاص بلکه در طول سال هستند.

بنابراین حتماً باید تعداد زیادی از آن‌ها را در تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی‌تان در نظر بگیرید.


دانکین دونات به خاطر حضور خلاق و پررنگ خود در رسانه‌های اجتماعی که توسط مشتریانش ایجاد شد، معروفیت زیادی کسب کرد.

در سال 2021، آنها بازی مسابقه‌ای را از طریق Instagram Stories برگزار کردند و دنبال‌کنندگان خود را دعوت کردند تا در یک بازی دانستنی از طریق استوری های اینستاگرام، عشق خود را به معشوقشان به وسیله دونات های دانکین ابراز کنند و با این کار کد تخفیف بگیرند.

این یک مثال عالی برای جلب توجه و پاداش دادن به مشتریان وفادارتان است.

اگر شما یک کسب و کاری هستید که مستقیم با مصرف کننده در ارتباط  (B2C) هستید، می‌توانید در رسانه‌های

اجتماعی یک مسابقه تعریف کنید.

میتوانید هدایایی مانند کد تخفیف یا پک شکلات ولنتاین داشته باشید.

از طرف دیگر، اگر شما یک کسب و کار در ارتباط با کسب و کارهای دیگر  (B2B) هستید، می‌توانید به هدایایی به عنوان
گرامیداشت این روز به کسب و کارهای دیگر هدیه بدهید مانند:

کتاب
اکسسوری
تابلوهای دکوراتیو

نکته: ابزارهای تحلیل اینستاگرام می‌توانند به شما کمک کنند تا  بر روی کلمات کلیدی را در رسانه‌های اجتماعی نظارت کرده و به راحتی مسابقات و هشتگ های مرتبط دیگر با برندهای دیگر و رقبا را پیگیری کنید.


5. دنبال مشتریان جدید باشید

رسیدن به مخاطبان جدید در شبکه‌های اجتماعی امری ضروری است زیرا دسترسی آزاد به مخاطبان دیگران مانند گذشته نیست و تغییرات مداوم در الگوریتم‌ها موجب می‌شود که به دشواری به مخاطبان مورد نظر برسید (به ویژه برای صاحبان کسب و کارهای کوچک).

همچنین همیشه در نظر داشته باشید که چقدر باید روی شبکه‌های اجتماعی  برای رسیدن به مخاطبان موجودتان تولید محتوا کنید، تبلیغات در شبکه‌های معتبر اجتماعی مانند فیسبوک، تیک‌تاک، توییتر، اینستاگرام یا لینکداین دسترسی شما را به کسانی که هنوز شما را دنبال نمی‌کنند، گسترش می‌دهد.

همیشه در نظر داشته باشید که با هر کمپین تبلیغاتی چه هدفی دارید:

تعداد بازدیدهای سایت یا صفحه فرود

تعداد استفاده از کد تخفیف

افزایش نرخ مشارکت

دنبال‌کنندگان جدید

همچنین  شما باید بررسی کنید که آیا کمپین شما تفاوتی در بازدید ها و تعاملات داشته است یا نه . با بررسی خط روند فروش میتوانید


میزان موثر بودن کمپین خود را در بازه زمانی مشخص تحلیل کنید.

نمونه کمپین های تبلیغات ولنتاین از برندهای مطرح جهانی

کمپین “Lovin’ It” از مک‌دونالد (2015)

مک‌دونالد کمپینی با موضوع عشق را در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرد و افراد را تشویق کرد تا داستان‌ عشق خود را با استفاده از هشتگ #LovinIt به اشتراک بگذارند.

این شرکت همچنین تصویری طراحی کرد که در آن سیب زمینی ها شکل قلب به خود گرفته اند.

“Love Notes” اسپاتیفای (2016)

اسپاتیفای یک  سازنده پلی لیست  به نام “Love Notes” ایجاد کرد، که بر اساس وضعیت روابط  عاشقانه کاربران و ترجیح‌های موزیکی آن‌ها لیست‌های پخش را ایجاد می‌کرد.

کاربران سپس می‌توانستند لیست‌های پخش خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.






“Night At” از ایربی اِن‌بی (2017)

ایربی اِن‌بی مسابقه‌ای را ایجاد کرد که به کاربران اجازه می‌داد تا برای شبی در مکان‌های عاشقانه مثل یک قلعه در فرانسه یا یک جزیره خصوصی در کارائیب شرکت کنند.

“Melt Your Heart” از ام‌ان‌ام (2018)

مارکایندامز کمپینی را طراحی کرد که به مشتریان امکان می‌دادند نوشته‌های عشق را بر روی آب‌نبات‌های شخصی‌سازی‌شده بنویسند و به عزیزان خود ارسال کنند.

کمپین “آوبر سرناد” اوبر (2020)

اوبر یک کمپین ایجاد کرد که به مشتریان امکان درخواست سرناد (موسیقی عاشقانه از  یک موسیقی‌دان در طول سفر اوبر خود را با پرداخت هزینه فراهم کرد.


 

کمپین “بوکه مرغ سوخاری” از KFC (2020)


KFC در کانادا یک کمپین ایجاد کرد که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به جای گل، یک بسته از مرغ سوخاری سفارش دهند.

کمپین “متاسف نییستم” از Reese’s (2020)

Reese’s یک کمپین منتشر کرد که مشتریان را ترغیب به ابراز عشق شان با خرید بسته های مخصوص طراحی شده و هدیه دادن به معضوقشان میکرد.

روی بسته ها نوشته شده “متاسف نیستم” یعنی از ابراز علاقه خود متاسف نیستم و خجالت نمی کشم

کمپین “پادشاه باشید” از Budweiser (2021)

Budweiser یک کمپین ایجاد کرد که مشتریان را به جشن گرفتن ولنتاین با یک پک نوشیدنی ترغیب کرد

در نهایت تبلیغات ولنتاین میتواند مانند تمامی روزهای مناسبتی سال یک فرصت برای برندینگ و یا فروش بیشتر محصولات شما باشد.

مهمترین مساله ای که باید در نظر بگیرید این است که به هر مناسبتی به چشم یک فرصت برای بیشتر دیده شدن نگاهکنید و حتما در تقویم محتوایی و رویدادی خود این مناسبت ها را جدی بگیرید.

همچنین بخوانید :

تبلیغات کریسمسی

تبلیغات یلدایی

10 پاسخ

ارسال دیدگاه برای %s