در سالهای اخیر بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو برای مدیران سایت ها به مسئله مهمی تبدیل شده است. در این مقاله به آموزش سئو برای وبلاگر ها ، تولید کنندگان محتوا و مدیران سایت های فروشگاهی می پردازیم. در ادامه با ایزاکو همراه باشید…

۱- عنوان مناسب بنویسید

شما در عنوان نویسی باید تمام تلاش خود را انجام دهید که کل کلمات کلیدی پست و محتوا را داخل عنوان پست جایگذاری کنید. به این نکته توجه کنید که عنوان مقاله یا پست شما فقط متنی بصری برای مخاطبانتان نیست. بلکه توسط موتو های جستجو هم بررسی میشود. وقتی موتور جستجو کلمات کلیدی شما را در مطالب سایت مشاهده می کنید.

نکته : سعی کنید در عنوان کمتر از ۶۶ کاراکتر استفاده کنید تا توسط موتور های جستجو حذف نشوند

۲- لینک سازی

لینک ها برای رشد رتبه جستجو شما ضروری هستند. مخصوصا لینک هایی که به وبسایت شما وصل میشوند. سه راه برای لینک سازی وجود دارد :

  • لینک خارجی به مقالات مفید در دیگر سایت ها با استفاده از کلمات کلیدی و از طریق متن Anchor لینک دهید. مثال : آموزش افزایش فالوور رایگان در اینستاگرام
  • لینک از دیگر منابع میتواند به شکلی باشد که بدلیل مفید بودن مقالات شما افراد دیگر لینک سایت شما را در سایت یا صفحه اجتماعی خود قرار دهند
  • لینک داخلی بدین شکل است که شما با استفاده از متن Anchor برای مقالات و یا صفحات سایت لینکی ایجاد میکنید و کاربرانتان را به آن صفحات هدایت میکنید.

لینک های ورودی یا همان بک لینک مهمترین لینک ها هستند و شما باید سعی کنید در این مورد سرمایه گذاری کنید و از منابع دیگر برای سایت خود ورودی جمع آوری کنید.

۳- از کلمات کلیدی بهترین استفاده را ببرید

انتخاب یک کلید واژه یکی از سخت ترین قسمت های سئو است. صفحه یا مقاله شما در مورد چیست؟ پس از انتخاب موضوعی که امیدوارم به موضوع سایت شما مربوط باشد ، باید آن را در چند مکان دیگر گنجانید:

 عنوان و عنوان صفحه
 در URL
 در متن مقاله شما
 در متادیتا سایت شما

در اولین بند صفحه یا پست از تمام کلمات کلیدی خود استفاده کنید . شروع کار با یک سؤال یک روش عالی برای انجام این کار بدون اینکه بعنوان ربات در موتوز های جستجو تشخیص داده شوید.

همچنین ، بارها و بارها از آن در بدنه پست خود استفاده کنید (اما زیاد هم نباشد) ، با استفاده از متن Anchor به هر منبع مرتبط در سایت خود یا دیگر وبسایت ها با متن موضوع پیوند دهید.

۴- متن کوتاه ننویسید

طول ایده آل برای یک پست از ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه است.

نوشتن پست با تعداد کلمات بیشتر از ۵۰۰ خوب است اما ممکن است بدلیل عدم مطالعه کل متن توسط کاربران نرخ ریزش سایت شما افزایش پیدا کند. ولی زیر ۳۰۰ کلمه ایده ال و بهینه نیست.

از متادیتا ها قافل نشوید

متا به معنای “اطلاعات در مورد اطلاعات” است. این چیزهای نامرئی هستند که به موتورهای جستجو اطلاعاتی درباره محتوای شما می دهند که به کاربران نمایش داده نمیشود. اگرچه این به اندازه متن در سایت شما مهم نیست ، اما یک عامل محسوب می شود.

کلمات کلیدی را در برچسب های متا ، و همچنین عنوان و توضیحات صفحه خود وارد کنید.

منبع : blogtyrant

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها