نکات مهم در طراحی بیلبورد تبلیغاتی موثر

نکات یک طراحی برتر و قابل اطمینان در تبلیغات OOH که همیشه سر و صدا به پا کند


طراحی تبلیغات می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

تبلیغات خارج از خانه یا OOH شامل بیلبوردهای تبلیغاتی و… می تواند این خلاقیت را به سطح کاملاً جدیدی برساند.

زیرا در هر صورت شما یک بوم عظیم برای کار دارید.

اما این امر با چالش های خلاقانه، استراتژیک و تولید محور خود نیز همراه است.

صادقانه بگویم، رویکرد شما برای طراحی تبلیغات خارج از خانه و بیلبوردها باید کمی متفاوت باشد.

متفاوت از نحوه طراحی سایر مکان های تبلیغاتی.

بنابراین برای کمک به شما در ایجاد تبلیغات بیلبوردی جذاب، جلب توجه کننده و مهم تر از همه، موثر ما فکر کردیم که نکات مهم طراحی خود را ارائه دهیم.

حالا، بیایید جوهره خلاقیت را جاری کنیم!

دو ستون استراتژی طراحی خارج از خانه


قبل از اینکه به طراحی تبلیغ OOH یا بیلبورد بپردازیم، دو مورد وجود دارد که می توانیم به آن اشاره کنیم.

ملاحظات طراحی استراتژیک که باید قبل از بروز خلاقیت خود به آنها توجه کنید.

1. برای هدف تان طراحی کنید


این ممکن است حرفی بدیهی به نظر برسد اما هنگام طراحی تبلیغات OOH، باید در مورد هدفی که برای دستیابی به آن تلاش می کنید کاملاً شفاف باشید.

فقط به این دلیل که شما یک بوم بزرگ خلاقیت برای کار دارید به این معنی نیست که می توانید به سادگی آن را با مجموعه ای از عناصر خلاق درهم و برهم کنید.

تبلیغات OOH نیاز به یک عمل خاص و فوری دارند تا موثر واقع شوند.

به عبارت دیگر، خلاقیت شما فقط باید یک چیز را تبلیغ کند.

در یک فراخوان برای عمل CTA توجهات را جلب کند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید افرادی که تبلیغ شما را مشاهده می کنند از وب سایت برند شما بازدید کنند، مطمئن شوید که آدرس وب سایت شما به طور برجسته نمایش داده شده و خواندن آن آسان است.

از سوی دیگر، اگر از مکان های خارج از منزل به صورت جهت دار استفاده می کنید

مانند “در خروجی بعدی برای قهوه داغ پیاده شوید”

حتما مطمئن باشید هیچ چیز دیگری در تبلیغات مانعی نخواهد شد و مردم این کار را انجام می دهند!

گاهی اوقات شما لزوماً نیازی ندارید که مردم با دیدن تبلیغ شما کاری انجام دهند، به غیر از اینکه در حال حاضر برند تجاری شما را بشناسند.

در مواردی که تبلیغات OOH به بوم زیبایی برای بازاریابی برند تبدیل می شود،

فقط مطمئن شوید که لوگو، محصولات و سایر عناصر طراحی شما که باعث ایجاد ارتباط فوری با مشتریان می شود در بالا، جلو و مرکز قرار دارند.

هر کاری که انجام می دهید، فقط این را به یاد داشته باشید: تبلیغ OOH شما باید یک هدف واحد داشته باشد.

اگر متوجه شدید که از مردم می خواهید کارهای زیادی انجام دهند

یا اطلاعات زیادی را در یک آگهی به آنها بدهید،

تبلیغاتی که به احتمال زیاد برای چند ثانیه مشاهده خواهند کرد، باید کمی عقب نشینی کنید.

2. طراحی برای زمینه


تبلیغات OOH می توانند از نظر طراحی یا پیام، به طور یکپارچه با محیط پیرامون آن ترکیب شوند و تبلیغات خارج از خانه را به عنوان محتویات نهایی جعبه ابزار بازاریابی یک برند تبدیل کنند.

ایجاد ارتباط خلاقانه خارج از خانه از لحاظ زمینه ای می تواند یک عامل قوی برای جلب توجه مصرف کنندگان باشد،

حتی زمانی که آنها در حال رانندگی هستند.

نمونه بارز این امر، کمپینی است که دولت محلی شهر سانتا کلارا برای تشویق استفاده از ماسک و سایر اقدامات ایمنی در طول همه گیری COVID-19 انجام داده است.

بیلبوردها به زبان های مختلف، از جمله انگلیسی، اسپانیایی و تاگالوگ، با اشاره به این واقعیت که خلیج محل زندگی جمعیت فوق العاده متنوعی است، کارگذاری شده است اما خلاقیت به همین جا ختم نشد:

بیلبوردهای نصب شده در داخل و اطراف سان فرانسیسکو به صورت چشمک زدن به جامعه فناوری منطقه به صورت جاوا اسکریپت قرار گرفتند.

شهر سانتا کلارا یک کمپین تبلیغاتی OOH راه اندازی کرد که مستقیماً با جامعه محلی به زبانی صحبت می کرد که به راحتی می توانستند آن را درک کرده و از آن قدردانی کنند.

بهترین شیوه های طراحی خارج از خانه که باید در نظر داشته باشید


اکنون، وقت آن است که وارد جزئیات شویم. ما یکی دو نکته را در مورد اینکه چه چیزی موثرترین تبلیغات OOH را بسیار تاثیرگذار می کند و همچنین اینکه عناصر طراحی بیشتر از فایده آنها آسیب می رسانند، آموخته ایم.

بنابراین، حتماً نکات زیر را در خلاصه ای که با تیم خلاق خود به اشتراک می گذارید، مطرح کنید:

ساده بگویید


برای تکمیل آنچه که در بالا گفتیم: اگر احساس می کنید در تبلیغ OOH شما اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است، به احتمال زیاد وجود دارد.

این یک فرصت عالی برای برداشتن یک قدم به عقب و فکر کردن در مورد هدف واحد تبلیغات شما است.

به عنوان یک روش خوب کلی، کوتاه نگه داشتن تبلیغات OOH، شیرین و به روز همیشه یک استراتژی برنده است.

همانطور که اطمینان حاصل می شود که درک اصلی یا پیام فراگیر تبلیغات شما بسیار آسان است.

بسیاری از قالب های تبلیغاتی OOH “زمان ماندگاری” کمی دارند.

به این معنی که مردم آنها را بصورت گذرا مشاهده می کنند، گاهی اوقات با سرعتی بیشتر از 65 مایل در ساعت! این اتفاق فقط چند ثانیه برای شما باقی می گذارد تا تبلیغ تان را ببینند، آن را هضم کنند و اگر علاقه شان را به خود جلب کرد، یادداشتی ذهنی برای اقدام بعدی در مورد آن یادداشت کنید.

در بیشتر موارد، اگر تبلیغ شما بیش از هفت کلمه کپی داشته باشد، باید راهی برای کاهش آن پیدا کنید.

خوانا باشد


این یک شاخه از “ساده نگه داشتن تبلیغ” است.

از آنجا که افراد ممکن است تبلیغات OOH شما را بصورت گذرا یا با فاصله معقول مشاهده کنند، نباید آن را با عناصر طراحی شلوغ یا پیچیده درهم و برهم کنید.

این مورد شامل حروف تایپی فانتزی و شبیه به اسکریپت است که خواندن آنها از دور سخت است.

در صورت شک و تردید و البته بسته به قالب OOH که برای آن طراحی می کنید، حتماً از حروف تایپ بزرگ، پررنگ و بسیار خوانا استفاده کنید

و اگر مجبور هستید به هر دلیلی در همه CAPS بنویسید،

برای بهبود خوانایی از عنوان اصلی (در مقابل همه حروف بزرگ) استفاده کنید.

کنتراست بالا را مدنظر قرار دهید


این امر تعجب آور نخواهد بود اما ترکیب رنگ هایی که انتخاب می کنید می تواند تفاوت زیادی در میزان مشاهده و استفاده مردم از آگهی شما از فاصله ها یا سرعت های متغیر ایجاد کند.

به طور کلی، هرچه کنتراست (رنگ) بیشتری بین نوع حروف، پس زمینه و سایر عناصر طراحی خود داشته باشید، مشاهده تبلیغ OOH شما راحت تر خواهد بود.

اگر دستورالعمل های نام تجاری را دنبال کرده اید، می توانید بر این مشکل غلبه کنید.

اما به یاد داشته باشید، طراحی برای خارج از خانه با طراحی سایر قالب های تبلیغاتی یکسان نیست.

شما باید مطمئن شوید که برند شما می تواند با همه سناریوهای تبلیغاتی سازگار باشد.

طراحی برای چاپ دیجیتالی خلاقانه


در نهایت، توجه به این نکته ضروری است که ایجاد خلاقیت در تبلیغات خارج از خانه (بیلبورد، استرابورد و…) برای چاپ و دیجیتال دو چیز مجزا هستند

(نشانه: همه طراحان گرافیک چشم های خود را جمع می کنند).

اگرچه طراحان با تجربه محدودیت های مربوط به هر رسانه را می دانند،

در اینجا شما باید چند نکته مهم را هنگام توسعه خلاقیت چاپی و دیجیتال در نظر داشته باشید:

طراحی برای چاپ (بزرگ)


هنگام طراحی برای چاپ، مطمئن شوید که همه فایل ها با استفاده از رنگ CMYK در 300 dpi ساخته شده اند.

هنگام ایجاد یک فایل کار، قاعده 1: 1 معمولاً مکان خوبی برای شروع است.

این اساساً بدان معناست که هر اینچ فایل کاری شما تقریباً در اندازه واقعی برابر با یک پا است.

بنابراین، اگر بیلبورد OOH نهایی شما 14 x 48 اینچ باشد،

فایل کار باید در 14 x 48 اینچ (شامل حداقل شش اینچ برش در هر طرف) ساخته شود.

بدیهی است، هنگامی که زمان چاپ نهایی فرا می رسد،

آن زمان است که باید طرح خود را با استفاده از تصاویر با وضوح بالا و سایر عناصر طراحی که با افزایش اندازه نهایی، به وضوح بازتولید می شوند، مشخص کنید.

طراحی برای دیجیتال


برخلاف چاپ، طراحی تبلیغات OOH دیجیتال باید در رنگ RGB انجام شود.

از آنجا که نمایشگرهای دیجیتال همیشه با دقت کالیبره نمی شوند، همیشه ایده خوبی است که از تبلیغات با رنگ سفید برای پس زمینه سفید خودداری کنید.

زیرا گاهی اوقات می توانند رنگ ناخوشایندی به دلیل مشکلات کالیبراسیون رنگی صفحه ایجاد کنند.

علاوه بر این، حتماً به مشخصات رسانه ارائه شده توجه کنید تا مطمئن شوید که فایل ها با وضوح مناسب ساخته شده اند.

برخی از فرمت های تبلیغاتی OOH دیجیتال در تعریف استاندارد کاملاً خوب عمل می کنند در حالی که برخی دیگر به وضوح بالا در 1080p یا بیشتر نیاز دارند.

به طور مشابه، با افزایش رزولوشن، حجم فایل تبلیغ نیز افزایش می یابد.

اطمینان حاصل کنید که هرگونه محدودیت اندازه را زودتر رعایت کنید

تا از طراحی پیچیده ای که برای انتشار بیش از حد بزرگ است جلوگیری کنید.

زمان طراحی شگفت انگیزترین تبلیغات خارج از خانه که می توان متصور شد، فرا رسیده است!


بدیهی است، این یک لیست جامع از همه بایدها و نبایدها برای ایجاد تبلیغات موثر OOH نیست.

اما اینها اصول اولیه هستند

و اگر این موارد را به درستی درک کنید،

این شانس بسیار بیشتر است که خلاقیت تبلیغاتی شما به هر هدفی که برای رسیدن به آن نیاز دارید برسد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یک استراتژی مشخص و متمرکز وارد فرایند طراحی شوید.

این نکات مطمئناً به شما در انجام این کار کمک می کند.

اگرچه ما برخی از موانع را برای جلوگیری از روند توسعه خلاق در جهات مختلف ارائه کرده ایم، اما حتماً از این امر نیز لذت ببرید.

تبلیغات خارج از خانه به برخی از تاثیرگذارترین ایده های خلاقانه ای که می توان تصور کرد، کمک می کند.

هیچ دلیلی وجود ندارد که یک تبلیغ OOH موثر در خارج از جهان خلاقیت نتواند موجود باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه راه اندازی کمپین های تبلیغاتی موفق و فوق العاده خلاقانه،

همین حالا با تیم کارشناسان ما در کانون تبلیغاتی ایران زمین (ایزاکو) تماس بگیرید.

منبع: سایت www.adquick.com

ترجمه: حسام بهمن (کارشناس تولید محتوا در کانون تبلیغاتی ایران زمین)

پست های مرتبط

2 پاسخ

ارسال دیدگاه برای %s