موتور های جستجو، متداول ترین ابزار برای جستجو در اینترنت به شمار می روند.

چون موتور های جستجو ترافیک زیادی را به سمت سایت روانه می کنند، از این رو لازم است نحوه ی کار مهمترین موتور های جستجو و همین طور از نحوه ی طراحی سایت برای قرار گرفتن در فهرست سایت های موتور های جستجو آگاه باشید. وقتی مردم چیزی را از اینترنت جستجو می کنند، به ندرت پیش می آید که به غیر از صفحات اول نتایج جستجو، سایر صفحات را مشاهده کند، به همین دلیل لازم است سایت شما جزء 20 سایت اول نتیجه جستجو باشد.

روش های تاثیر گذار بازاریابی
روش های تاثیر گذار بازاریابی

اما پیش از ثبت سایت در موتور های جستجو، باید اطمینان یابید که سایت به گونه ای طراحی شده که موتور های جستجو می توانند آن را شناسایی کنند.

روش های شناساندن سایت به موتور های جستجو

ابتدا تعیین کنید کدام یک از موتور های جستجو برای این کار مناسب هستند.

روش های شناساندن سایت به موتور های جستجو
روش های شناساندن سایت به موتور های جستجو

حد الامکان از معیار های رده بندی موتور های جستجو و امتیازی که در الگوریتم در هر معیار داده می شود، آگاهی کسب کنید.

کلید واژه ای را که بازار هدف از آن در موتور های جستجو برای پیدا کردن محصولات شما استفاده می کند تعیین و مشخص نمایید.

آن کلید واژه ها را در نقاط بخصوصی از صفحات سایت به کار ببرید.

سپس صفحات دارای کلید واژه خاص را در موتور های جستجو معرفی کنید تا در موتور های جستجوی هدف، به آنها رتبه ای اختصاص یابد.

مارکتینگ
مارکتینگ

شناخت موتور های جستجو

موتور های جستجو برای جستجوی دقیق در اینترنت از برنامه های هوشمند یا Intelligent agents که بوت نیز نامیده می شود، استفاده می کنند و هنگام خواندن محتوای سایت ها و نمایه کردن (فهرست کردن) سایت ها از پارامتر های خاصی بهره می گیرند.

این برنامه ها اطلاعات موجود در هر صفحه از سایت را خوانده و لینک های موجود در آن را پیگیری می کنند. به عنوان نمونه، اسپایدر موتور جستجوی آلتاویستا به منظور نمایه کردن (Index) سایت ها به طور مداوم در وب کاوش می کند. البته این کار با ثبت نام سایت ها در موتور های جستجو نیز صورت می گیرد. موتور جستجوی اینکتومی (Inktomi) نیز از یک اسپایدر استفاده می کند.

با این وجود، یک کاربر قادر نیست مستقیما جستجو و فهرست های موضوعی (Directorise) که از فناوری موتور جستجوی اینکتومی استفاده می کنند، به ثبت رساند. موتور جستجوی اینکتومی در میان سایر موتور های جستجو بسیار اهمیت شمرده می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاملا در دسترس اسپایدر این موتور جستجو قرار داشته باشد.

تعیین مهم ترین موتور های جستجو

ابتدا مشخص کنید کدام یک از موتور های جستجو در میان سایر موتور های جستجو اهمیت بیشتری دارند. سپس معیار های رده بندی سایت را در این موتور های جستجو و اینکه چه معیار هایی موجب کسب رتبه ی بالا در فهرست نتایج جستجو می شود، تعیین کنید. لازم است تعدادی از موتور های جستجو معروف را تعیین و سپس از بین آنها 8 تا20 موتور جستجو را انتخاب کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوبتی
9 ماه قبل

ممنونم ازتون