اگر در کسب و کار خود قصد فروش محصول یا خدمات ، تغییر افکار ، اقناع ، افزایش امید و … دارید ، باید با اصولی آشنا شوید که قدرت مذاکره شما را چند برابر کند و موفقیت بسیاری در کار خود بدست بیاورید . در ادامه این مقاله با کانون تبلیغاتی ایران زمین همراه شوید…

مذاکره مهارتی است که با تمرین بهتر میشود . هرچه بیشتر مذاکره کنید، راحت تر خواهید بود و مهارت هایتان افزایش پیدا میکند . نکاتی وجود دارند که قدرت شما در مذاکره را چند برابر میکنند که در ادامه به برخی از آنها پرداخته ایم.

۱- به اولین پیشنهاد ، جواب مثبت ندهید

واقعیت این است که بیشتر مذاکره کنندگان در پیشنهاد اول خود ، گزینه کاملی را ارائه نمیکنند و سعی میکنند به نفع خود اقتصادی تر کار کنند.

۲- مذاکره را در مکان خودتان قرار دهید

سعی کنید بجای اینکه شما مکان مذاکره را در دفتر طرف مذاکره قرار دهید ، به مکانهایی آنها را دعوت کنید که برای خودتان است یا حداقل اینکه مکان خنثی باشد .

۳- اولین نفری که پیشنهاد قیمت میدهد شما نباشید.

یک قائده جالب در مذاکره وجود دارد که چنین منظوری دارد : ( اولین کسی که قیمت را اعلام میکند ، کسی است که ضرر میکند ) . سعی کنید به طرف مقابل فشار بیاورید تا بیشتر صحبت ها را او انجام دهد و اولین پیشنهاد را به شما ارائه دهد.

۴- فقط با تصمیم گیران نهایی مذاکره کنید

وقتی شما با افرادی که صلاحیت تایید نهایی ندارند مذاکره میکنید فقط وقت خود را تلف کرده اید . سعی کنید همیشه با افرادی که دارای صلاحیت و تعیین کننده آینده بیزینس خود هستند ، مذاکره کنید.

۵- با خود مذاکره نکنید

وقتی پیشنهادی به طرف مقابل میدهید ، به او فرصت تحلیل و بررسی دهید و سعی کنید با دلایل منطقی ، پیشنهاد خود را به او معرفی کنید. شما باید سعی کنید قبل از ارائه پیشنهاد به مخاطب خود را جای او بگذارید و بعد از آن راجع به پیشنهادتان تصمیم گیری کنید .

۶-  احساسات خود را کنترل کنید

برخی از بازاریابان میتوانند با خون گرمی کامل مذاکره کنند ولی ممکن است با شنیدن برخی از بازخورد ها از طرف مقابل کاملا تغییر میکنند . به این نکته دقت کنید که اگر می خواهید یک مذاکره کننده موفق باشید باید با خونسردی کامل مذاکره کنید و کنترل کاملی روی هیجانات و احساسات خود داشته باشید

۷- از “نه” گفتن نترسید

قدرتمند ترین کلمه در مذاکره “نه” گفتن است . هنگامی که شما به پیشنهاد هایی بر میخورید که برایتان قانع کننده نیست ، از “نه” استفاده کنید .

۸- به دنبال نتایج برد-برد باشید

در یک مذاکره موفق ، هر طرف مذاکره باید برنده باشد. اگر مذاکره شما بصورت برد-باخت باشد در روابط شما اختلالی ایجاد میشود که ممکن است در بلند مدت این روابط نابود شوند .

به یاد داشته باشید که شما فقط با خواندن مطالب از این دست تبدیل به یک مذاکره کننده موفق نمیشوید ، بلکه برای این امر نیاز به تمرین و تکرار است

درصورت نیاز به مشاوره تبلیغاتی و بازاریابی، اجاره بیلبورد در اتوبان خلیج فارس (قم تهران) و شهر قم در بخش تماس باما با کانون تبلیغاتی ایران زمین در تماس باشید.

منبع : inc.com

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها