Blog

IRANZAMIN Blog

Articles and Tutorials on Advertising and Branding in Persian
BLOG

IRANZAMIN

Articles and Tutorials on Advertising and Branding in Persian
بیلبورد روی کره ماه

بیلبورد تبلیغاتی در کره ماه!!!

یک شرکت ژاپنی قصد دارد با جمع آوری ۹۰ میلیون دلار سرمایه زیربنای لازم برای احداث یک بیلبورد تبلیغاتی در ماه را فراهم کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، استارت آپ ژاپنی iSpace Technologies Inc قصد دارد ۹۰ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند تا بیلبوردهای تبلیغاتی با فناوری بالا برای نصب در ماه بسازد. درهمین...

تبلیغات متفاوت مک دونالد

در سال ۱۹۶۰ کمپین تبلیغاتی مکدونالد با عنوان ” به دنبال قوس های طلایی” (که اشاره به دو آرک طلایی دارد که کنارهم حرف M را می سازند) فروش این شرکت را بسیار بالا برد. Ray Kroc به عنوان مغز متفکر مکدونالد اعتقاد زیادی به تبلیغات داشت او بر این عقیده بود که تبلیغات هزینه...
تبلیغات یلدایی برندها

تبلیغات یلدایی برندها

گیسوی سیاه یلدا بر سرخ ها و زردها می گسترد تا آن همه تلألو رنگ و تقلای برگ را به سکوت و آرامش برف فرا خواند. خط پایان طلایی پاییز برای راهی شدن به سرزمین سپید… . شب آرامی که با طمأنینه، رهسپار شدن و از راه رسیدنی را هم زمان شاهد است. ظلمت باشکوهی...
کمپین‌های موفق برند کوکاکولا

کمپین‌های موفق برند کوکاکولا

نزدیک به یک‌ونیم قرن از زمان ارائه فرمول کوکاکولا به‌عنوان یک نوشیدنی توسط جان پمبرتون، داروساز آمریکایی، می‌گذرد و در طی این سال‌ها برند کوکاکولا به‌عنوان یکی از نوشابه‌های محبوب جهان شناخته شده است؛ به‌طوری که امروزه در بیش از ۲۰۰ کشور جهان، محصولات این کمپانی عرضه می‌شود و تقریبا می‌توان گفت اکثر قریب به‌...
زندگی نامه و نظریات کلود سی هاپکینز

زندگی نامه و نظریات کلود سی هاپکینز

کلود سی. هاپکینز «Claude C. Hopkins» در سال ۱۸۶۷ میلادی در آمریکا، در شرایط سخت اقتصادی به دنیا آمد. سختی روزگار از یک طرف، و تأثیر تفکرات و رفتار والدین از سوی دیگر، در شکل‌گیری شخصیت فروتن و سازگار «هاپکینز» نقش به‌سزائی داشت. مادر اسکاتلندی او در تربیت فرزندش از نقطه نظر اقتصادی، نقش مهمی بازی می‌کرد....
بازاریابی احساسی

بازاریابی احساسی

بسیاری از ما تصور می‌ کنیم که انتخاب‌ها و تصمیم‌های خرید ما حاصلِ منطق و تحلیل‌های عقلانی‌ ست، اما واقعیت این است که در بیشتر مواقع، این احساسات ما هستند که سکان تصمی م‌گیری را در دست دارند. همین حقیقت، ستون فقرات بازاریابی احساسی  (Emotional Marketing) را شکل می ‌دهد،رویکردی که در آن برندها می...
بهترین شعارهای تبلیغاتی

بهترین شعارهای تبلیغاتی

حتما برای شما هم پیش آمده که با شنیدن نام یک برند، بلافاصله شعار تبلیغاتی آن را به خاطر آورده‌اید یا تیزر تبلیغاتی آن در ذهن‌تان مثل یک فیلم به نمایش درآمده است. چه عاملی باعث می‌شود که یک شعار تبلیغاتی در یادها بماند و حتی پس از سال‌ها نام یک برند را زنده نگه...
اعتراف‌های یک تبلیغاتچی

اعتراف‌های یک تبلیغاتچی

کتاب اعتراف‌های یک تبلیغاتچی یا اعترافات یک تبلیغاتچی  (Confessions of an Advertising Man) چکیده‌ای خواندنی و کاربردی از تجربه‌های  دیوید اگیلوی  (David Ogilvy)، یکی از بزرگ ‌ترین چهره‌های تاریخ تبلیغات است. او در این کتاب، با صداقتی بی ‌پرده، مسیر شکل ‌گیری آژانس تبلیغاتی خود، اصول حرفه‌ ای ساخت کمپین‌های موفق، و اشتباهاتی را که...
زندگی نامه دیوید آگیلوی

زندگی نامه دیوید آگیلوی

دیوید مکنزی اگیلوی (David Mackenzie Ogilvy) در ۲۳ ژوئن ۱۹۱۱ در بریتانیا متولد شد و در ۲۱ ژوئیه ۱۹۹۹ درگذشت. او یک مدیر تبلیغاتی برجسته بود؛ تا جایی که به وی لقب پدر تبلیغات داده شد. در سال ۱۹۶۲ مجله تایم او را جادوگر تبلیغات معرفی نمود. او تحصیلات خود را در کالج فتس در ادینبرگ شروع نمود...
تبلیغ خلاقانه برند کوئیک سیلور

تبلیغ خلاقانه برند کوئیک سیلور

برند کوئیک سیلور یکی از ده برند معتبر و شناخته شده در دنیای مد و همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لباس‌های ورزشی در جهان می‌باشد، که به منظور موفقیت در فروش محصولات خود، شرایط مطلوبی را برای خرید مشتریان در نظر گرفته است. Quiksilver برای فروش محصولات زمستانه، تبلیغات محیطی خلاقانه ای را در نمای...
کدهای QR; پلی میان تبلیغات آفلاین و آنلاین

کدهای QR; پلی میان تبلیغات آفلاین و آنلاین

امروزه در خیلی جاها روی تبلیغات چاپی با یک مربع به شکل ماتریس دوبعدی شامل لکه‌های مشگی رنگ مواجه می‌شوید که کدِ Quick Response Codes) QR) یا کدهای پاسخگوی سریع نام دارد. در حقیقت QR کدها یک نوع بار کد هستند که به نسبت بارکدهای سنتی حاوی اطلاعات بیشتری هستند و در تعریف یک خطیِ آن می‌توان...
بیلبوردهای جایگزین مجازی(DBRLive)

بیلبوردهای جایگزین مجازی(DBRLive)

بینندگان تلویزیونی سال‌ها است در مسابقات ورزشی با افکت‌ها و جلوه‌های تصویری  آشنا هستند. کشیدن خط‌های مجازی برای مشخص کردن خط آفساید یا دایره دور بازیکنان از آن جمله است، اما تکنولوژی که شرکتی تحت عنوان Supponor ارائه می‌دهد چیزی ورای یک خط یا دایره مجازی است. digital replacement technology چیزی است که حالا می‌تواند...
1 35 36 37