Blog

IRANZAMIN Blog

Articles and Tutorials on Advertising and Branding in Persian
BLOG

IRANZAMIN

Articles and Tutorials on Advertising and Branding in Persian

فرکانس تبلیغات چیست؟

فرکانس تبلیغات چیست؟ فرکانس تبلیغات به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک تبلیغ به یک کاربر در طول زمان نمایش داده می‌شود. این معیار اهمیت زیادی دارد، زیرا به کسب و کارها کمک می‌کند تا متوجه شوند چقدر مشتریان به القوه تبلیغاتشان را مشاهده می‌کنند. برای مثال، اگر یک کاربر همان تبلیغ را در یک...

شیگئو فوکودا که بود ؟ بررسی آثار فوکودا

شیگئو فوکودا (۴ فوریه ۱۹۳۲ – ۱۱ ژانویه ۲۰۰۹) یک نابغهٔ طراحی ژاپنی بود و در زمینه‌های مختلف هنری، از جمله مجسمه‌سازی، هنر گرافیک و طراحی پوستر به عنوان یک هنرمند چند بعدی شناخته می‌شد. اما بیشتر از همه، شهرت او به عنوان یک طراح ایلوژن‌های بصری (استفاده از خطای دید ) مطرح بود. فوکودا...

طراحی گرافیک ژاپنی

چرا طراحی گرافیک ژاپنی متفاوت است؟ در طراحی گرافیک ژاپنی ، نگرش فلسفی عمیقی حاکم است که برتری ساده بودن، تضادهای جذاب، و نمادهای مناسب را برای ما به ارمغان می‌آورد (همانند طراحی پرچم ملی ژاپن و مثال‌های دیگر که پیشتر بحث شده است). در ادامه مقاله قبل به بررسی برخی از مکتب‌ها و افکار...

نگاهی به طراحی ژاپنی

از دوره اوکی‌یوئه (Ukiyo-e) و دوره ادو (Edo) تا مانگا (Manga) و فرهنگ کاوایی (Kawaii Culture)، هنر و طراحی ژاپنی تأثیری عمیق و پایدار بر دنیای گرافیک گذاشته است. ژاپن با سیستم زبانی پیچیده خود که شامل سه الفبا— هیراگانا (Hiragana)، کاتاکانا (Katakana) و کانجی (Kanji)— است، پیوندی ناگسستنی میان نوشتار و هنر ایجاد کرده....

تبلیغات روز پدر

اگر به دنبال  ارتقاء برند خود در روز پدر هستید، حتما تبلیغات روز پدر را جدی بگیرید. این روزبرای خانواده‌ها اهمیت زیادی دارد و افراد در این روز سعی در خوشحال کردن پدر خود دارند. روز پدر فرصتی عالی برای برندهاست تا با کمپین‌های تبلیغاتی و  ایده‌های خلاقانه و جذاب، در ذهن مخاطبان خود ماندگار...

تفاوت تصویرسازی و نقاشی چیست ؟

تفاوت تصویرسازی و نقاشی چیست ؟ نقاشی و تصویرسازی همواره نقشی کلیدی در تاریخ جهان داشته‌اند. بسیاری از داستان‌ها و اطلاعاتی که امروزه درباره انسان‌های اولیه می‌دانیم، بر اساس مطالعات نقاشی‌هایی است که اطلاعات گذشته را در اختیار ما میگذارند. هر دو این هنرها می‌توانند به عنوان شکلی از هنر در نظر گرفته شوند، اما...

تصویرسازی چیست؟

تصویرسازی هنر و فن ایجاد تصاویر و نمایش گرافیکی از ایده‌ها، مفاهیم، یا داستان‌هاست. این هنر، اطلاعات را به شکل بصری و قابل فهم برای تماشاگران ارائه می‌دهد و می‌تواند در زمینه‌های گوناگونی از جمله گرافیک دیجیتال، نقاشی، و تکنولوژی‌های هنری به‌کار رود. تصویرسازی نه تنها ابزار انتقال اطلاعات است بلکه به ایجاد تبادل احساسات...

استراتژی برند چیست؟ چگونه آن را طراحی کنیم؟

استراتژی برند یک راهبرد جامع است که  اهداف یک برند  و چگونگی دستیابی به این اهداف را در طول زمان مشخص می‌کند. استراتژی برند یک چارچوب جامع است که اصول، رویکردها، و اقدامات لازم برای ساخت، توسعه، و مدیریت یک برند را می سازد. استراتژی برند به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا هویت خود را با...

روابط عمومی چیست ؟

روابط عمومی یک ابزار ارتباطی استراتژیک است که از کانال های مختلف برای ایجاد روابط مطلوب میان یک برند و مخاطبانش استفاده می کند .روابط عمومی اقداماتی را شکل می دهد که هدف آن ایجاد یک تصویر یا شهرت مثبت از یک برند در ذهن عامه ی مردم است و این کار از طریق بیان،...

مراحل تست A/B

تست A/B یک فرآیند آزمایشی است که ابتدا نمونه‌ها را به دو گروه A و B تقسیم می‌کند، سپس تغییراتی در گروه B اعمال شده و داده‌های به دست آمده از هر دو گروه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌شوند. در مراحل تست A/B، ابتدا هدف و معیارهای اندازه‌گیری تعیین می‌شوند. سپس، تغییرات موردنظر در...

تست A/B چیست و چگونه به بازاریابی ما کمک میکند؟

تست   A/B یک روش تحقیقاتی است که در بازاریابی، توسعه وب، و تجربه کاربری (UX) استفاده می‌شود. در این روش، دو نسخه یا بیشتر از یک المان، مانند یک صفحه وب یا تبلیغات، با یکدیگر مقایسه می‌شوند تا معین شود کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. این روش گاهی به نام تست تقسیم نیز شناخته می‌شود....

آنالیز روش های افزایش آگاهی برند

    همانطور که در مقاله قبل اشاره کردیم افزایش آگاهی برند یک تلاش چند وجهی است که از ایجاد یک لوگو و ساخت یک شعار پرقدرت به مراتب فراتر می‌رود. افزایش آگاهی برند به ایجاد تعامل با برند و ایجاد ارتباط عمیق با مخاطبان می‌پردازد. یک استراتژی موثر در افزایش آگاهی برند، به توانایی...

آگاهی از برند چیست؟

برندسازی یک تلاش چندجانبه است که از مرحله ساخت لوگو و ایجاد شعار جذاب به مراتب فراتر می‌رود. چالش اصلی در جلب توجه به برند شما و برقراری ارتباط معنی‌دار با مخاطبان هدف است. در این مقاله، به عناصر اساسی برای افزایش آگاهی از برند می‌پردازیم و به بررسی استراتژی‌های موثری که قدرت آگاهی از...

رایحه برند چگونه به برندینگ ما کمک می کند؟

در فضای رقابتی امروز، Scent Marketing یا بازاریابی رایحه برند دیگر صرفاً یک تاکتیک تبلیغاتی نیست، بلکه به یک استراتژی حسی و شناختی برای ایجاد تمایز و تقویت هویت برند تبدیل شده است. رایحه‌ای که در یک محیط پخش می‌شود، نه‌تنها نخستین برداشت مشتری را شکل می‌دهد، بلکه در سطح ناخودآگاه، یک پیوند احساسی و...

بازاریابی رایحه چیست ؟

آیا تا به حال وارد یک فروشگاه یا رستوران شده‌اید که بوی خوشایندی حس کرده باشید؟ آن بو به عنوان یک قسمت از تکنیک بازاریابی جدید به نام “بازاریابی رایحه” یا “بازاریابی با بو” میباشد. بازاریابی رایحه  ترکیبی از تبلیغات معمولی با تأثیر آرام و قدرتمند رایحه است تا فروش را افزایش دهد و تجربه...
1 9 10 11 12 13 37