مقدمه

در حال حاضر هنوز هم زمانی که از هوش مصنوعی صحبت می کنیم بسیاری تصور می کنند درباره ی ربات هایی که بدون داشتن احساس خاصی فقط فکر می کنند و تصمیم می گیرند حرف زده ایم. ربات هایی که گویا در آینده در بسیاری از کارها جایگزین انسان خواهند شد و بسیاری از اتفاقات را به دست می گیرند. البته این نوع تفکر از فیلم ها و انیمیشن هایی نظیر وال ایی نشات میگیرد که در آن ربات ها با توجه به برنامه ریزی که داشتند گاهی تصمیم هایی خلاف انسان ها می گرفتند و مانع برگشت انسان ها به کره زمین می شدند. هوش مصنوعی درواقع یک تکنولوژی به روز است، تکنولوژی که در آن سعی می شود به نحوی قابلیت تفکر را به ماشین ها یا ربات ها می دهد. البته نمی توان یک ربات را به گونه ای طراحی کرد که دقیقا شبیه به یک انسان فکر کند، نتایج تفکرات و اقدامات یک انسان گاهی می تواند کاملا غیر منطقی باشد از آن جا که احساسات در تفکر و تصمیم گیری یک انسان نقش مهمی دارد اما همانطور که می دانید نمی شود یک ربات را طوری برنامه ریزی کرد که احساسات را در نظر بگیرد. ماشین ها و ربات ها مضطرب نمی شوند و همیشه طبق الگوریتم های خاصی که برای آنها برنامه نویسی شده پیش می روند. در هر صورت آنها طبق منطقی پیش می روند که ما برایشان معین کرده ایم.

هوش مصنوعی هنوز به شکلی که تصور میکنیم عمومیت نیافته درواقع راه زیادی در پیش است که بتوان ربات های پیشرفته با انواع روش های تصمیم گیری و رفتارهای شبیه به انسان ساخت اما اکنون هوش مصنوعی به روش های دیگر در زندگی روزمره ی ما وجود دارد. بسیاری از کارهایی که در روز می کنیم تحت تاثیر هوش مصنوعی جلو می روند. در هنگام انجام یک جست و جوی اینترنتی یا گشت و گذار در صفحات شبکه های اجتماعی و بسیاری از حرکاتی که در دنیای اینترنت انجام می دهیم همگی از هوش مصنوعی تاثیر پذیرفته اند. اما این این که بدانید در کدام یک از قسمت ها هوش مصنوعی تاثیرگذار بوده کمی سخت است به این علت که هنوز درست نمی دانیم که هوش مصنوعی به طور دقیق چیست و چه کارهایی می کند. همه می دانیم که در آینده ای نه چندان دور تکنولوژی های به روز مثل ماشین لرنینگ، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و… به صورت فراگیر تمام ابعاد زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد پس بهتر است به جای دوری یا نگران بودن درباره ی گسترش آن بیشتر درباره ی حقیقت آن بیاموزیم تا فقط به وسیله فیلم های فراتخیلی پیش زمینه ی ذهنی غیرواقعی خود را عجیب تر کنیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یا Artificial intelligence زیر مجموعه ای از علم های کامپیوتری و دیجیتال است که به ساخت ماشین ها و ربات هایی ارتباط دراد که بتوانند مثل یک انسان عمل و عکس العمل داشته باشند. هوش مصنوعی شاخه ای از علوم رایانه است که تلاش می کند هوش انسان را در ماشین تکثیر یا شبیه سازی کند ، بنابراین ماشین ها می توانند وظایفی را انجام دهند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارد. برخی از عملکردهای قابل برنامه ریزی سیستم های AI شامل برنامه ریزی ، یادگیری ، استدلال ، حل مسئله و تصمیم گیری است. ربات یا ماشینی که از هوش مصنوعی در ساخت آن استفاده شده به در یک موقعیت می تواند اطرافش را بررسی کند و موقعیت خودش را تحلیل کند اتفاقات اطراف را تا حدودی درک کند و ریکشن های طبیعی از خود نشان دهد. بنابر یک تحقیقات در دانشگاه آکسفور پیش بینی کرده اند که در سال 2030 بیشتر جایگاه های شغلی در آمریکا به دست دستگاه ها و ربات ها بدون دخالت انسان ها انجام خواهد گرفت البته این یک پیش بینی است و ممکن است شکل انجام گیری آن یا زمان درنظر گرفته شده تغییراتی داشته باشد ولی به هر صورت می دانیم که امروزه دنیا به سمت اتوماسیون شدن می رود. همینطور محققین فکر میکنند در آینده شغل هایی مانند مهندسان شبکه و برنامه نویس ها نیز به این صورت امروزی ادامه پیدا نکند. احتمالا در آینده نرم افزار های هوشمند با تکنولوژی های به روز مانند هوش مصنوعی خود برنامه نوسی کرده کد های خود را ارتقاء داده یا بهبود می بخشند.

هوش مصنوعی به چند دسته تقسیم میشود

هوش مصنوعی محدود یا (Artificial Narrow Intelligence یا ANI)

هوش مصنوعی محدود(ANI) که با نام “هوش مصنوعی ضعیف”(Weak AI) نیز شناخته می‌شود. سیستم های هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک هایی مانند ماشین لرنینگ، یادگیری عمیق و قوانین با استفاده از الگوریتم ها طراحی می شوند. الگوریتم های یادگیری ماشین با استفاده از تکنیک های آماری برای یادگیری سیستم های هوش مصنوعی، آماده می شوند. از طریق یادگیری ماشینی، سیستم های AI بدون نیاز به برنامه ریزی خاصی برای انجام این کار، به تدریج در انجام وظایف بهتر می شوند.

هوش مصنوعی narrow or weak (ANI) که به آن AI ضعیف یا هوش مصنوعی ضعیف نیز گفته می شود، تنها نوع هوش مصنوعی است که تا به امروز موفق شده ایم به آن دست پیدا کنیم. هوش مصنوعی ضعیف هدف محور است ، برای انجام کارهای منفرد – یعنی تشخیص چهره ، تشخیص گفتار/ دستیارهای صوتی ، رانندگی با ماشین یا جستجوی اینترنت – طراحی شده است و در انجام وظیفه خاصی که برنامه ریزی شده است بسیار هوشمندانه عمل می کند.

اگرچه این ماشین ها هوشمند به نظر می رسند، اما آنها تحت نظر برنامه نویسی های محدودی عمل می کنند، به همین دلیل معمولاً از این نوع هوش مصنوعی به عنوان AI ضعیف یاد می شود. هوش مصنوعی ضعیف هوش انسان را تقلید یا تکثیر نمی کند ، بلکه فقط رفتار انسان را براساس طیف محدودی از پارامترها و زمینه ها شبیه سازی می کند.

نمونه هایی از استفاده هوش مصنوعی در زندگی روزمره که با آنها آشنا هستید.

Rankbrain توسط جستجوی Google

سیری توسط اپل ، الکسا توسط آمازون ، کورتانا توسط مایکروسافت

سایر دستیارهای مجازی IBM’s Watson

نرم افزار تشخیص تصویر/ چهره

اتوموبیل های خودران

فیلترهای هرزنامه ایمیل / ابزار نظارت بر شبکه های اجتماعی برای محتوای خطرناک

توصیه های محتوای سرگرمی یا بازاریابی براساس رفتار تماشا

هوش مصنوعی عمومی (Artificial general intelligence یا  AGI)

هوش عمومی مصنوعی (AGI) که به آن AI قوی یا AI عمیق نیز گفته می شود ، مفهوم دستگاهی با هوش عمومی است که از هوش و رفتارهای انسان تقلید می کند ، با توانایی یادگیری و استفاده از هوش خود برای حل هر مشکلی. AGI می تواند به گونه ای فکر کند ، درک کند و رفتار کند که در هر موقعیتی از انسان قابل تشخیص نباشد.

محققان و دانشمندان هوش مصنوعی هنوز به هوش مصنوعی قوی نرسیده اند. برای موفقیت ، آنها باید راهی بیابند تا ماشین ها را آگاه کنند ، و یک برنامه کامل از توانایی های شناختی را برنامه ریزی کنند. ماشین آلات باید یادگیری تجربی را به سطح بعدی برسانند ، نه تنها کارآیی را در کارهای منفرد بهبود ببخشند، بلکه توانایی استفاده از دانش تجربی را در طیف وسیعی از مشکلات مختلف نیز به دست بیاورند.

کاربردهای هوش مصنوعی

مانند دیگر تکنولوژی های به روز هوش مصنوعی هم در همه زمینه ها وارد شده. امروزه در آموزش، پزشکی، در فروش آنلاین، سیستم های کامپیوتری، کشاورزی، خودرو سازی و بسیاری از رشته ها و صنایع از هوش مصنوعی بهره میبریم.

هوش مصنوعی، مغز رباتی است که یاد می‌گیرد و رفتاری شبیه مغز انسان از خود نشان می‌دهد. با این تفاوت که به صورت الکترونیکی ساخته شده و نه بیولوژیکی. این ربات انسان‌نما باید دارای قابلیت‌های هوشمندانه‌ا‌ی همانند انسان باشد.

مهمترین قابلیت‌های ربات هوشمند:

۱ـ ادراک

۲ـ یادگیری

۳ـ تطابق و پذیرش

۴ـ قابلیت استدلال

۵ ـ پاسخ‌‎دهی مناسب به رویدادها

سوال: آیا هوش مصنوعی این است که فکر بشری را در کامپیوتر قرار دهند؟

  • برخی از محققان گفتند که چنین هدفی مدنظر است، اما شاید آنها می‌خواهند که از تعبیر مجازی استفاده کنند.

فکر بشری غرابت زیادی دارد و بعید است که هرکسی به طور کامل بتواند همۀ آنها را تقلید کند و تلاش این است که برنامه‌های کامپیوتری که می‌توانند مسائل راحل کنند و به اهداف دسترسی پیدا کنند را در جهان به خوبی انسان بسازند.

در ادامه می‌خواهیم به امکانات کنونی هوش مصنوعی در زمینه اقتصاد و بازار بپردازیم.

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی را می‌توان در موارد زیر جست‌وجو کرد:

  • پیشنهادات / محرک محتوا: یکپارچه‌سازی اطلاعات از منابع مختلف یکی از استفاده‌های رایج هوش مصنوعی است؛

  • موتورهای جستجو: مغز رتبه‌بندی‌ کننده یک سیستم هوش مصنوعی است که از آن برای تفسیر کسر زیادی از عبارت‌های جست‌وجو استفاده می‌شود؛
  • پیشگیری از حقه‌بازی و دزدی اطلاعات: متخصصان امنیتی با تجزیه و تحلیل الگوهای استفاده از کارت‌های اعتباری و دسترسی به وسایل ارتباطی می‌توانند به اهداف تراکنش‌ها پی ببرند.
  • معناشناسی اجتماعی: این فناوری می‌توا‌ند به فیسبوک در هدف‌گیری اینترنت کمک کند. به این ترتیب می‌توان نیاز جوامع رو سنجید و با توجه به آن خدمات ارائه داد.
  • طراحی وب‌سایت: گرید یک پلتفرم طراحی وب‌سایت هوش مصنوعی است. او برای حوزه های مشخصی – تشخیص عکس هوشمند و پالت الگوریتمی برش و انتخاب تایپوگرافی – از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به این ترتیب توانسته طراحی وب را به طور مؤثری خودکار کند.
  • قیمت گذاری محصولات: بهینه‌سازی قیمت دینامیک با استفاده از ماشین یادگیری و الگوریتم می‌تواند در این کار به تولید‌کننده‌ها کمک کند و فاکتورهای دیگری مثل مدیریت دسته‌بندی و سطح طبقه‌بندی را انجام دهد.
  • سرویس پیش‌بینی مشتری: هوش مصنوعی به USAA بسیار کمک کرده است؛ تا جایی که توانسته صحت حدس‌هایش در مورد اینکه مشتری‌های برای چه محصولی و چطور تماس خواهند گرفت را از ۵۰% به ۸۸% افزایش دهد.

تبلیغات هدف‌گیری شده: ماشین یادگیری در هدف‌گیری تبلیغات برنامه‌ریزی شده کمک می‌کند تا احتمال کلیک کاربر رو بالا ببرد؛ مثلاً می‌تواند با بهینه‌سازی اینکه چه محصولاتی رو نمایش داده شود یا برای افراد هر منطقه از چه تبلیغاتی استفاده گردد، این کار را انجام دهد

  • تشخیص کلام: مترجم اسکایپ در حال حاضر از زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، چینی، پرتغالی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. یکی از منتقدان این محصول گفته خطاهایی وجود دارد، اما من معمولاً با کمی تأمل می‌‎توانم معنایش را بفهمم. تشخیص کلام از پنج سال پیش تا به امروز برای پیشرفت در شبکه‌های عصبی بکار رفته است.
  • تشخیص زبان: منظور تشخیص معنای صحبت‌های عادی است. شرکت‌ها هم برای تفسیر اطلاعات سازماندهی نشدۀ مشتری‌های خود از تشخیص زبان استفاده می‌کنند.
  • تقسیم‌بندی مشتری: بکارگیری از داده‌های شرکت‌های شریک در الگوریتم‌های دسته‌بندی کننده و استفاده از نتایج در یک “سیستم تجربه معمول” یا CRM هم یکی دیگر از کاربردهای رو به رشد ماشین یادگیری است.
  • پیش‌بینی فروش: منظور همان مدیریت تبدیل مشتری است، اما این بار با استفاده از ارتباطات داخلی. ایمیل‌های داخلی هم مثل خدمات مشتری پیش‌بینی‌کننده می‌توانند تجزیه و تحلیل بشوند و تا بتوان بر اساس مکالمات و رفتارهای مشتری‌ها اقدامات مناسب رو اتخاذ کرد.
  • تشخیص تصویر: شما از طریق قسمت تصاویر گوگل قادر خواهید بود که بجای استفاده از کلمات از عکس استفاده کنید و محتوای دقیق یا مشابه آن عکس را دریافت کنید. فیسبوک می‌تواند چهره را تشخیص بدهد. ابزار جابجایی چهره اسنپ چت هم همینطور. جالب‌ترین کاربرد تشخیص عکس DuLight هست که برای افراد دچار اختلال بینایی طراحی شده و اونچه رو که در مقابل فرد هست توصیف می‌کنه. البته بازاریاب‌ها می‌توانند برای خیلی از کارها از جست‌وجوی محتوا گرفته تا تجربۀ خلاقانه مشتری از این فناوری بهره ببرند.
  • تولید محتوا: در حال حاضر، تولید محتوا با استفاده از ‌های سازماندهی شده خوب انجام می‌شود. مثلاً پلتفرم Wordsmith برای تولید خودکار مقالات خبری کاربرد داره.
  • بات ها، PAها و مسنجرها: چت‌بات‌ها احتمالاً در آینده جایگزین داده‌های کاربر در اپلیکیشن‌های موبایل خواهند شد یعنی با تحلیل زبان طبیعی و درک منبع داده‌های برند، می‎شود فقط با صحبت کردن یا تایپ کردن در یک چت‌بات، ارائه خدمات کرد.

* لازم به ذکر است که هوش مصنوعی و ماشین یادگیری هنوز هم برای افزایش دقت و یادگرفتن درست الگوریتم‌ها به انسان‌ها نیاز دارند؛ مثلاً رتبه‌دهنده‌های گوگل با کاربرد بیشتر هوش مصنوعی، نیازشان به راهنمایی انسان برای تنظیم داده‌ها بیشتر می‌شود و به نیروی کار بیشتری نیاز دارند.

هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک چتر در نظر گرفته می شود که به طور کلی فناوری های مختلفی مانند بینایی کامپیوتر ، یادگیری ماشین ، شبکه رایانه ای ، تشخیص الگو ، یادگیری عمیق ، تشخیص گفتار و بسیاری دیگر را پوشش می دهد.

در این سیل انقلاب هوش مصنوعی ، بسیاری از سازمان ها می خواهند از استراتژی های بازاریابی برای برند تجاری خود استفاده کنند.با کمک هوش مصنوعی ، هر سازمانی می تواند با هزینه بسیار کم “تجربه مشتری شخصی” عالی ایجاد کند.به همین دلیل است که 40٪ از تیم های فروش و بازاریابی برای بهبود عملکرد خود به تکنیک های یادگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اعتماد می کنند.

برخی از حقایق بیشتر در مورد هوش مصنوعی برای بازاریابی از سازمان های تحقیقاتی مختلف:

با ارائه توصیه های بهتر با کمک الگوریتم مجهز به یادگیری ماشین ، Netflix اطمینان حاصل کرد که آنها به دلیل لغو اشتراک ، 1 میلیارد دلار ضرر نخواهند کرد. گزارشی توسط گارتنر نشان می دهد که تا سال 2020 ، 85٪ از روابط مشتری توسط افراد غیر انسانی حفظ خواهد شد.

بسیاری از سازمان ها در سراسر جهان از AI برای تبلیغات خود استفاده می کنند. ارتباط هوش مصنوعی با تبلیغات دست به دست هم می دهد زیرا هوش مصنوعی در مقیاس وسیع بهتر از هر کس (حتی انسان) داده ها را تجزیه و تحلیل می کند.

هوش مصنوعی پیشرفته از داده ها می آموزد تا تجزیه و تحلیل بهتری انجام دهد و بر این اساس پیش بینی ها و توصیه ها را انجام دهد.

علاوه بر این ، این روزها مصرف کنندگان به تبلیغات دیجیتالی در سیستم عامل های مختلف دیجیتالی مانند اینستاگرام ، فیس بوک ، یوتیوب و سایر کانال های رسانه های اجتماعی توجه می کنند.

بیایید به نمونه های واقعی AI در تبلیغات نگاه کنیم

توصیه‌های نت فلیکس
زمانی که نت فلیکس فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی مورد علاقه ما را توصیه می‌کند، اغلب شگفت‌زده می‌شویم. این توصیه‌ها کاملا براساس رفتار شما در برنامه هستند. بیایید سعی کنیم آن را بفهمیم،
نت فلیکس چگونه می‌داند که چه چیزی را می‌خواهیم ببینیم و یا می‌خواهیم تماشا کنیم؟

رفتار گشت و گذار در برنامه در اینجا نقش اساسی دارد . Netflix الگوهای گشت و گذار شما را تجزیه و تحلیل می کند ، یعنی سلیقه شما برای فیلم ها یا مجموعه های وب و تلویزیونی ، اینکه چند بار یک فیلم ژانر خاص را تماشا کرده اید ، چگونه آن فیلم را تماشا کرده اید – آیا آن را سریع تمام می کنید یا آن را چند بار میبینید . پس از بررسی همه این انواع بی شمار ، در مورد برنامه خود توصیه هایی دریافت می کنید.در اینجا هوش مصنوعی نه تنها نیازهای کاربران را برآورده می کند بلکه باعث تبلیغ داخلی و سریال ها و فیلم های وب و تلویزیون می شود.این یک مزیت اضافی به سازندگان محتوا می دهد ، زیرا نظرات آنها به طور مداوم در حال افزایش است و این می تواند در طی یک دوره زمانی به مشترکان بیشتری وارد شو

هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک چتر در نظر گرفته می شود که به طور کلی فناوری های مختلفی مانند بینایی کامپیوتر ، یادگیری ماشین ، شبکه رایانه ای ، تشخیص الگو ، یادگیری عمیق ، تشخیص گفتار و بسیاری دیگر را پوشش می دهد.

در این سیل انقلاب هوش مصنوعی ، بسیاری از سازمان ها می خواهند از استراتژی های بازاریابی برای برند تجاری خود استفاده کنند.با کمک هوش مصنوعی ، هر سازمانی می تواند با هزینه بسیار کم “تجربه مشتری شخصی” عالی ایجاد کند.به همین دلیل است که 40٪ از تیم های فروش و بازاریابی برای بهبود عملکرد خود به تکنیک های یادگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اعتماد می کنند.

برخی از حقایق بیشتر در مورد هوش مصنوعی برای بازاریابی از سازمان های تحقیقاتی مختلف:

با ارائه توصیه های بهتر با کمک الگوریتم مجهز به یادگیری ماشین ، Netflix اطمینان حاصل کرد که آنها به دلیل لغو اشتراک ، 1 میلیارد دلار ضرر نخواهند کرد. گزارشی توسط گارتنر نشان می دهد که تا سال 2020 ، 85٪ از روابط مشتری توسط افراد غیر انسانی حفظ خواهد شد.

بسیاری از سازمان ها در سراسر جهان از AI برای تبلیغات خود استفاده می کنند. ارتباط هوش مصنوعی با تبلیغات دست به دست هم می دهد زیرا هوش مصنوعی در مقیاس وسیع بهتر از هر کس (حتی انسان) داده ها را تجزیه و تحلیل می کند.

هوش مصنوعی پیشرفته از داده ها می آموزد تا تجزیه و تحلیل بهتری انجام دهد و بر این اساس پیش بینی ها و توصیه ها را انجام دهد.

علاوه بر این ، این روزها مصرف کنندگان به تبلیغات دیجیتالی در سیستم عامل های مختلف دیجیتالی مانند اینستاگرام ، فیس بوک ، یوتیوب و سایر کانال های رسانه های اجتماعی توجه می کنند.

بیایید به نمونه های واقعی AI در تبلیغات نگاه کنیم

توصیه‌های نت فلیکس
زمانی که نت فلیکس فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی مورد علاقه ما را توصیه می‌کند، اغلب شگفت‌زده می‌شویم. این توصیه‌ها کاملا براساس رفتار شما در برنامه هستند. بیایید سعی کنیم آن را بفهمیم،
نت فلیکس چگونه می‌داند که چه چیزی را می‌خواهیم ببینیم و یا می‌خواهیم تماشا کنیم؟

رفتار گشت و گذار در برنامه در اینجا نقش اساسی دارد . Netflix الگوهای گشت و گذار شما را تجزیه و تحلیل می کند ، یعنی سلیقه شما برای فیلم ها یا مجموعه های وب و تلویزیونی ، اینکه چند بار یک فیلم ژانر خاص را تماشا کرده اید ، چگونه آن فیلم را تماشا کرده اید – آیا آن را سریع تمام می کنید یا آن را چند بار میبینید . پس از بررسی همه این انواع بی شمار ، در مورد برنامه خود توصیه هایی دریافت می کنید.در اینجا هوش مصنوعی نه تنها نیازهای کاربران را برآورده می کند بلکه باعث تبلیغ داخلی و سریال ها و فیلم های وب و تلویزیون می شود.این یک مزیت اضافی به سازندگان محتوا می دهد ، زیرا نظرات آنها به طور مداوم در حال افزایش است و این می تواند در طی یک دوره زمانی به مشترکان بیشتری وارد شود

یادگیری ماشین چیست؟

یادگیری ماشین یکی از زیر مجموعه های هوش مصنوعی است که به انسان کمک میکند تا مشکلات را بسیار کارآمد تر رفع کند. یادگیری ماشین استفاده از بیگ دیتا میتواند تمام اطلاعات را تحلیل کند و اطلاعات مورد نیاز ما را برای ما استخراج کند .

یادگیری ماشین بعنوان یک ابزار بسیار پیشرفته بعد از تحلیل اطلاعات میتواند به ما راهکار هایی برای مشکلات موجود در بیزینس ها را ارائه دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که یادگیری ماشین به خودی خود کاری نمیکند و وجود خارجی ندارد مثل یک برنامه که نصب کنید . یادگیری ماشین مجموعه الگوریتم هایی است که برنامه نویسان با دانستن نیاز شما ، یک برنامه تحلیل گر با استفاده از دیتای شما ایجاد میکنند.

یادگیری ماشین چگونه بر بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد؟

ابزارهای یادگیری ماشین توانایی تجزیه و تحلیل بازه بسیار گسترده ای از داده ها را دارد و میتواند تجزیه و تحلیل های قابل درک و راهگشا را به ما ارائه دهد که تیم های بازاریابی می توانند از اینها برای غلبه بر رقبا ، افزایش بهره وری و سود خود استفاده کنند. در سازمانهایی که از ابزارهای یادگیری ماشین استفاده می کنند ، تیمهای بازاریابی از یافته های یادگیری ماشین برای به دست آوردن نظریه های عمیق و جدید برای بهینه سازی استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند.

یادگیری ماشین در دیجیتال مارکتینگ

یادگیری ماشین در بخش‌های بازاریابی دیجیتال در سراسر دنیا اجرا می‌شود.  از کاربردهای آن میتوان به تحلیل داده‌ها و محتوا برای افزایش بهره‌وری و کمک به بازاریابان دیجیتال برای درک بهتر مخاطبان هدف آن‌ها است. به نظر شما اطلاعات مورد نیاز برای ابزارهای یادگیری ماشین در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی تامین میشود؟

بازاریابی محتوا: در سال‌های اخیر، دیجیتال مارکتر ها، بلاگر ها و بیزینس ها همه در ابعاد مختلف برای درگیر کردن ذهن مخاطب هدف خود محتوا های زیادی ایجاد کرده اند.  این اطلاعات به شکل پست‌های وبلاگ ، پیامک های تبلیغاتی ، پست در شبکه های اجتماعی  یا وبینار در همه جا به صورت آنلاین منتشر شده اند و فقط شما نیاز به یک ربات تحلیلیگر برای این اطلاعات دارید.

ابزارهای یادگیری ماشین  می‌تواند برای دیجیتال مارکتر ها بسیار مفید باشد . این ابزار این داده‌ها را بهتر درک کرده و تحلیل جامعی به شما برای حوزه انتخابی شما به شما میدهد . با ردیابی علایق مصرف‌کنندگان میتوانید بر حسب نیاز کاربران و علاقه آنها به آنها پیشنهاد دهید مانند دیجیکالا .ابزارهای یادگیری ماشین باعث میشود که زمانی را که برای تحلیل کاربران خود میگذاشتید و دنبال آن بودید که چگونه توجه آنها را جلب کنید ، صرف اجرایی کردن این کار ها بکنید.

بهینه سازی موتور جستجو: SEO هنوز هم یک بازیگر اصلی در یک استراتژی حضور دارد و بسیاری از دیجیتال مارکتر ها سعی میکنند تخصص خود را در این مهارت افزایش دهند.

مدیریت محتوا: برای شناساندن برند و ایجاد تعامل ، دیجیتال مارکتر ها باید روابط معنا داری با مشتریان بصورت دائمی ایجاد کنند. در جهت افزایش راحتی مشتری در ارتباط با شما در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها تعامل برقرار کنید ، ابزارهاییادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل اینکه چه نوع محتوایی ، کلمات کلیدی و عبارات بیشترین بازخورد را از مخاطبان مورد نظر شما دریافت میکنند ، بسیار مفید خواهند بود.

آینده یادگیری ماشین در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما

برای شروع روند استفاده از یادگیری ماشین در استراتژی بازاریابی دیجیتال ، دیجیتال مارکتر ها می توانند در زمینه های مختلفی شروع کنند. به عنوان مثال ، یادگیری تکنیک های یادگیری ماشین می توانند به حل انواع مشکلاتی مانند تحلیل بیگ دیتا کمک کند.

ابزارهای یادگیری ماشین و ربات ها امکان انجام سریعتر تحقیقات بازار در آینده را با سرعتی بسیار بیشتر از انسان ایجاد میکند ، در حالی که روابط شما با مشتریان و مخاطبان هدفتان هم بسیار بیشتر از قبل حفظ میشود چون شما هم شناختی از سلیقه آنها دارید و هم راه های ارتباط گرفتن موثر با آنها را بلدید.

یک تیم بازاریابی مدرن میتواند با یادگیری ماشین و با کمک هوش مصنوعی پیش بینی کند. با استفاده از توانایی تجزیه و تحلیل داده ها ، تیم شما می تواند از یادگیری ماشین به نفع شما استفاده کند .

هوش مصنوعی در بهداشت و درمان

وقتی نوبت به نجات جان انسان ها می رسد بسیاری از سازمان ها و مراکز مراقبت های پزشکی به هوش مصنوعی اعتماد می کنند. مثال های زیادی وجود دارد که نشان می دهد هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی به بیماران در سراسر جهان کمک های شایانی کرده است. سازمانی به نام Cambio Health Care یک سیستم پشتیبانی از تصمیم گیری بالینی برای پیشگیری از سکته ایجاد کرده است که می توان در صورت وجود بیمار در خطر سکته قلبی به او اختار دهد.

در سال پیش رو و به ویژه در پنج تا ده سال آینده هوش مصنوعی تاثیر زیادی در صنعت بهداشت و درمان و روش های استفاده از هوش مصنوعی در شرکت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی خواهد داشت. در اینجا اشاره ی کوتاهی هم به دکتر جف دان مدیر عامل Redivus Health داشته باشیم، Redivus Health یک برنامه تلفن همراه متحول کننده است که توسط ارائه دهنده های مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از خطاهای پزشکی با ارائه پشتیبانی تصمیم گیری بالینی در هنگام وقایع مهم پزشکی و همچنین مستند سازی آن وقایع به صورت الکترونیکی در زمان واقعی استفاده می شود.

دکتر جف دان می گوید هوش مصنوعی فرصت هایی را برای برنامه ما فراهم می کند تا داده هایی را که از بیماران جمع آوری کرده ایم، را برای درمان یا پیشگیری به کار بگیریم. هوش مصنوعی همانطور که برای نرم افزار اعمال می شود به عنوان ابزاری برای افزایش دقت در هنگام تصمیم گیری نیز استفاده می شود اما بدون تعامل و راهنمایی انسان نباید آزادانه تصمیم گیری کند. گرچه نمی توان از هوش مصنوعی به جای پزشک و پرستار استفاده کرد و آن را کاملا جایگزین پزشک کرد اما می توان در مسیر بهبودی روند درمان از ویژگی های مفید آن بهره برد .

امنیت سایبری هوشمند

در رابطه با امنیت سایبری، هووش مصنوعی گام های بلندی برداشته است. اگرچه هوش مصنوعی در این زمینه در ابتدای امر است اما با گذشت زمان مسائل زیادی هست که در امنیت سایبری میتوان به هوش مصنوعی سپرد. همینطور امنیت سایبری در محافظت از داده ها و اطلاعات بسیار موفق عمل کرده. هوش مصنوعی به شرکت ها امکان می دهد آسیب پذیری ها یا رفتارهای ناهنجار کاربر را در برنامه های تجاری یا رسانه های اجتماعی تشخیص داده و موارد مخرب را تذکر داده یا حذف کند. سیستمی از تجزیه و تحلیل ناهنجاری های رفتاری در سیستم های رایانه ای شبیه به محافظت شده ترین فرودگاه های جهان است. وقتی در فرودگاه ها هستید سیستم امنیتی با بررسی رفتارها زمان کافی برای شناسایی و تجزیه تحلیل هویت شما را دارد. شما توسط دوربین هایی که هوش مصنوعی بر آن ها کنترل دارد بررسی می شوید و در صورت مشاهده رفتارهای عجیب یا خطرناک رهگیری خواهید شد. یادگیری عمیق این توانایی را دارد که ببیند آیا کاربر یا مسافری رفتار یا فعالیت مشکوکی دارد یا خیر و بنابراین حتی اگر مهاجمین در بین بقیه مردم عادی و یا در جمعیت باشند توسط دوربین ها شناسایی شده و امنیت فرودگاه به صورت کامل می توانند افراد را تحت نظر گرفته و از آسیب زدن آنها به باقی مردم جلوگیری کنند.

هتل ها و استراحتگاه های مجتمع

هوش مصنوعی همچنین میتواند به هتل ها کمک کند. برای بخش های مختلف و درخواست های مشتری ها برای یافتن هتل هایی با ویژگی هایی که به دنبال آن هستند. اینکه کدام مشتری میخواهد اتاقش به استخر دسترسی داشته باشد یا رو به چه منظره ای باشد و یا بقیه امکاناتی که ممکن است بخواهد آن ها را در زمان اقامت اش تحت کنترل داشته باشد. هتل ها می توانند با داشتن این اطلاعات به هر فرد بیشترین اهمیت را داده و مهمانان خود را در بهترین شرایط قرار دهند و این امکان را برای آنها فراهم می کند تا نیاز های مهمانان خود را قبل از اینکه مهمانان از آنها مطلع شوند پیش بینی کنند.

حتی بیشتر هتل ها می توانند ویژگی های اصلی سود آورترین مشتری خود را درک کرده و مهمترین موارد بعدی را درصورت ورود یک مهمان دیگر به سیستم رزرواسیون آنلاین هتل تشخیص دهند. استفاده از شبکه های عصبی عمیق و طبقه بندی کننده تصاویر می تواند تصاویر را تجزیه تحلیل کرده و همینطور می تواند بازاریابان هتل را قادر به نظارت بر تصاویری کند که بالاترین بازدید یا محبوبیت را داشته اند.

هوش مصنوعی و بازی

همانند هر تکنولوژی دیگری که از آن در زمینه ی سرگرمی و بازی استفاده میشود هوش مصنوعی نیز توانسته بازی ها را بسیار جذاب تر کند تا جایی که اکنون یکی از بیشترین موارد استفاده از این تکنولوژی در این زمینه است. طی چند سال گذشته هوش مصنوعی به بخشی جذایی ناپذیر از صنعت بازی تبدیل شده است. در واقع یکی از بزرگ ترین دستاورد های هوش مصنوعی در صنعت بازی است. نرم افزار های AlphaGo مبتنی بر هوش مصنوعی است و تفکر عمیق که توانسته رکورد های بازی معروف گو را جابجا کند یکی از مهم ترین موفقیت ها در زمینه هوش مصنوعی است. اندکی بعد از این پیروزی تفکر عمیق هوش مصنوعی، نسخه ی پیشرفته ای از AlphaGo به نام AlphaGo Zero ایجاد کرده که در یک رویه هوش مصنوعی بسیار در آن موفق بود. هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ می توانست با آموزش دادن بر این بازی مسلط شود.

ترمیم تصاویر به دست هوش مصنوعی

شرکت مایکروسافت الگوریتیمی بر اساس هوش مصنوعی ساخته که با یادگیری عمیق میتواند عکس های قدیمی را ترمیم کند.

برای این که چند تخریب در عکس را درست کرد میتوان از این الگوریتم ها برای بازتولید این تصاویر استفاده کرد.

هوش مصنوعی

Related Posts

Leave a Reply