آیا پست های بلاگ می تواند منجر به تماس یا افزایش خرید از سایت شود؟(CTA)

در نظرسنجی مدیریت بازاریابی اجرایی ما که در سال 2021 انجام شد،

20٪ از رهبران بازاریابی وبلاگ های سایت شرکت را یکی از “مهمترین کانال های” آنها برای رسیدن به اهداف توصیف کردند.

اهمیت زیاد برای وبلاگ نویسی اصلا موضوع شوک آوری نیست.

وبلاگ ها نه تنها می توانند سئو، بازدید کلی سایت و حضور آنلاین شما را تقویت کنند،

بلکه می توانند دورنمایی در مورد صنعت، نام تجاری، محصول یا خدمات شما به دیگران بدهد.

اما ایجاد و راه اندازی یک وبلاگ موثر و ترافیک زا برای سایت شما به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد.

اگر یک مدیر بازاریابی با بودجه محدود هستید،

ممکن است فقط به تاکتیک هایی علاقه مند باشید که مستقیماً به نفع محصول یا خدمت اصلی شما باشند.

هنگامی که تعیین می کنید در سال 2021 چگونه وقت، تلاش و پول خود را سرمایه گذاری کنید، ممکن است از خود بپرسید:

“آیا پست های وبلاگ من واقعاً منجر به خرید یا برقراری ارتباط برای خرید می شود؟”

برای کمک به بازاریابان در پاسخ به سوال بالا،

تقریباً 300 مشتری را با استفاده از نرم افزار Lucid مورد بررسی قرار دادیم تا بفهمیم

آیا خواندن پست های وبلاگ شرکتی باعث شده است که آنها از آن برند خرید کنند.

آیا واقعا پست های وبلاگ منجر به خرید می شود؟


اگرچه رشد سایر استراتژی های محتوا مانند بازاریابی ویدئویی ممکن است شما را به این فکر بیندازد که مصرف کنندگان فقط پس از دیدن محصولات در پلتفرم های دیگر محصولات خود را خریداری می کنند

اما ممکن است از نحوه پاسخ دادن مصرف کنندگان به سوال نظرسنجی ما تعجب کنید.

وقتی ما پرسیدیم: آیا تا به حال پس از خواندن یک پست وبلاگ از یک شرکت خریداری کرده اید؟،

56٪ گفتند: “بله.”

نتیجه نظرسنجی سایت هاب اسپات

در حالی که دیگر بلاگ ها متداول ترین نوع بازاریابی محتوایی نیستند، داده هایی مانند نظرسنجی کوچک فوق مجدداً تأیید می کنند که بلاگ نویسی همچنان یک روش موثر برای بازاریابی برند شما و حتی فروش محصولات است.

چرا وبلاگ ها منجر به خرید می شوند؟


اگر شرکت شما وبلاگی دارد که در مورد صنعت شما بحث می کند یا اینکه پیشنهادات شما می تواند به حل مسائل مورد نیاز و روزمره خواننده ​​کمک کند، مخاطبان شما می توانند به تخصص برند شما پی ببرند و اعتماد کنند.

این اعتماد و اعتبار در نهایت می تواند منجر به خرید شود.

چرا؟

مشتری احتمالی به مشاوره یا اطلاعاتی که در پست های وبلاگ شما آورده شده اعتماد می کند.

ممکن است اعتماد داشته باشند که راهکارها و پست های شما کیفیت بهتری نسبت به رقبا دارد.

زیرا برند شما کاملا این صنعت را می شناسد و آنچه مشتریان می خواهند و نیازهای شان را که محصول یا خدمات شما باشد، حل می کند.

تفاوت بازاریابی به وسیله وبلاگ ها با سایر روش ها

حتی اگر ویدئو، شبکه های اجتماعی یا استراتژی های بازاریابی بصری را ترجیح می دهید،

لازم به یادآوری است

که وبلاگ ها می توانند به شما کمک کنند محصولات را به روش هایی بفروشید که سایر محتوای دیگر نمی توانند.

به عنوان مثال،

در حالی که فیلم ها و تصاویر فقط ممکن است نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد یک محصول یا خدمات در زندگی واقعی داشته باشند،

پست های وبلاگ می تواند اطلاعات گسترده ای را ارائه دهد که ممکن است یک ویرایشگر محتوای بصری برای جلوگیری از خسته کننده شدن یک بیننده در رسانه های اجتماعی یا سایر پلتفرم ها، نیاز به ادیت آن داشته باشد.

اگرچه پست های وبلاگ شانس بیشتری برای ارائه اطلاعات عمیق نسبت به برخی از انواع محتوا دارد اما آنها همچنین می توانند رتبه جستجوی شما را افزایش دهند و فرصت بیشتری برای لینک مستقیم به صفحه تماس یا خرید شما فراهم کنند.

به همین دلیل،

مصرف کنندگان یا مخاطبین می توانستند محتوای شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند، پست شما را بخوانند

و بعد از اینکه محتوای شما آنها را ترغیب به خرید یک محصول کرد، مستقیماً بر روی صفحه خرید محصول یا اطلاعات تماس شما کلیک کنند.

علاوه بر این از آنجا که اکثر سایت های وبلاگ به شما امکان می دهند فیلم ها، پادکست ها و تصاویر را تعبیه کنید،

وبلاگ شرکت شما می تواند مکانی عالی برای ارتقای سایر دارایی های بازاریابی شما باشد در حالی که هنوز دورنمایی مربوط به نام تجاری خود را ترسیم می کنید.

در سال آینده،

ترکیبی از بازاریابی محتوا را در نظر بگیرید که شامل وبلاگ نویسی است. مطمئن نیستید که چگونه می توان با پست های بلاگ خود خریداران را ترغیب کرد؟

در اینجا چند نکته فوری آورده شده است.

چگونه خوانندگان را به سمت خرید سوق دهیم؟

پیوندهای صفحه محصولات و CTA را در جای استراتژیک قرار دهید.


به غیر از ذکر نام تجاری، محصول یا خدمات خود که در پست های وبلاگ شما طبیعی به نظر می رسد،

می توانید از لینک های پیوندی برای پیوند دادن به صفحات محصول یا دکمه های CTA یا Call to Action که کمی بیشتر مخاطب را به محصول یا پیشنهاد جلب می کنند بدون توجه بیش از حد خواننده استفاده کنید.

در سایت HubSpot، ما حداقل سه CTA مربوط به یک موضوع وبلاگ را در هر پست قرار می دهیم:

یک CTA مبتنی بر متن در مقدمه،

یک تصویر بنر بزرگتر در پایین

و یک CTA کشویی که در کنار شما نشان داده می شود

همانطور که از وسط پست پیمایش می کنید، متن را ارسال کنید.

با این کار می توانید سه مورد از خدمات یا محصولات را بدون ایجاد خلل در تجربه کاربری ذکر کنید.

منبع رایگان ارائه دهید:


اگر برند شما اشتراکی، خدماتی یا محصولی را به فروش می رساند که گران قیمت است یا نیاز به تأیید رهبری از طرف شرکت شما دارد، خوانندگان وبلاگ ممکن است برای اعتماد به نام تجاری شما و سرمایه گذاری در محصول یا خدمت شما به بیش از چند پست در وبلاگ نیاز داشته باشند.

در این صورت،

شاید به جای ارسال مستقیم خوانندگان وبلاگ به یک صفحه خرید، نیاز باشد روی کیفیت و کمیت مقالات تمرکز کنید.

HubSpot و بسیاری دیگر از وبلاگها

با ایجاد یک منبع قابل دانلود رایگان، مانند کتاب الکترونیکی، نمودار یا گزارش تحقیقاتی و ارائه آن از طریق CTA در انتهای پست های وبلاگ، صفحات تماس و لیست های سرپرستی واحد، فروش خود را افزایش داده اند.

در زیر مثالی از منبع گزارش تحقیقاتی اخیر که در انتهای یکی از پست های وبلاگ خود ارائه داده ایم،

آورده شده است:

نمونه ای از یک CTA در سایت هاب اسپات

دسترسی به منابع آموزشی رایگان اما رمزدار

برای دسترسی به پیشنهادات رایگان اما رمزدار، خوانندگان باید اطلاعات اولیه درباره خود و شرکت شان را در لیستی که برای شان باز می گردد، ارائه دهند.

از آنجا، آنها یک ایمیل خودكار یا لینک دانلود فوری منبع را دریافت می كنند.

در عین حال مخاطب شما می شوند یا منجر به آن می شود.

استراتژی منابع رایگان وبلاگ HubSpot (دانلودهای رایگان) منجر به هدایت هزاران مخاطب بالقوه در سال می شود.

آنها می توانند به مشتریان HubSpot تبدیل شوند.

به یاد داشته باشید، کیفیت پست بلاگ باعث افزایش تبلیغ تخصص یا کالای شما می شود.


یک نظرسنجی دیگر Lucid

یک سوم گروه عمومی پاسخ دهندگان مصرف کننده معمولاً پست های وبلاگ را می خوانند تا “چیز جدیدی یاد بگیرند”.

در همین حال، تقریباً 20٪ برای سرگرمی پست های وبلاگ را می خوانند.

به عنوان یک خالق محتوا، یادآوری این نکته مهم است که

خوانندگان، وبلاگ شما را پیدا می کنند زیرا آنها به دنبال اطلاعات مربوط به صنعتی هستند که در آن فعالیت می کنند.

می خواهند چیزی مربوط به سرگرمی های خود بیاموزند.

برای یک مشکلی که در زندگی روزمره یا شغلی دارند به راه حل نیاز دارند.

خوانندگان فقط به دنبال محتوای تبلیغاتی نیستند.

اگر خواننده ای از سایت وبلاگ شما بازدید کند و چیزی غیر از پست های وبلاگ پر از عکس محصول و زبان تبلیغاتی پیدا کند،

ممکن است علاقه خود را به محتوای شما از دست بدهد و احساس اعتماد لازم برای خرید را ایجاد نکند.

اگرچه عاقلانه است که چند CTA بدون سر و صدا در پست های وبلاگ خود قرار دهید و حتی در صورت احساس مرتبط بودن، محصول یا خدمات خود را ذکر کنید،

مطمئن باشید که محتوای شما در درجه اول راهنمایی، مشاوره و اطلاعات ارزشمندی ارائه می دهد که به خواننده شما کمک می کند

و نیازهای او را برآورده می کند.

به عنوان مثال،

در این پست در مورد ابزارهای رسانه های اجتماعی هوش مصنوعی، ما اطلاعات ارزشمندی در مورد چگونگی پیاده سازی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در فرآیند رسانه های اجتماعی ارائه می دهیم

در حالی که HubSpot را به عنوان یکی از ابزارهایی که خوانندگان می توانند استفاده کنند، ذکر کرده ایم.

ما هنوز به پیشنهادات خود اشاره می کنیم،

هدف این پست

این است که به خوانندگان نشان دهیم چگونه چندین ابزار هوش مصنوعی می توانند روند بازاریابی را ساده کنند.

ایجاد روند رشد وبلاگ شما


در نهایت، هر برندی مخاطبان هدفی با علاقه به محتوای متفاوت دارد.

در حالی که یک استراتژی وبلاگ، مانند منابع رایگان، برای هدایت مخاطب بالقوه برای یک شرکت B2B به خوبی کار خواهد کرد،

روش های دیگر،

مانند اتصال ساده به صفحه یک محصول در پست های وبلاگ یا صفحه تماس شرکت،

ممکن است برند شما را با مشتری روبرو کند.

همانطور که بیشتر روی تبدیل ترافیک وبلاگ خود به درآمد تمرکز می کنید، این سوالات را در ذهن داشته باشید:

چه اطلاعاتی برای مخاطبان من ارزشمند است؟
آیا محصول من برای همه گیر شدن به یک استراتژی نیاز دارد؟
آیا تاکتیکی که از آن استفاده می کنم برای مخاطبانم بیش از حد تبلیغاتی به نظر می رسد

یا غیر ازین است؟

جهت مطالعه منابع بیشتر در حوزه وبلاگ نویسی و تولید محتوا، وبلاگ سایت ما را بوک مارک کنید.

با ما همراه باشید.

منبع: سایت hubspot.com

نوشته شده توسط pamela bump

ترجمه حسام بهمن

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها