فریب طرح های بزرگ و پر سود را نخورید

ضرب المثلی در ورزش بیسبال است که می گویدهیچگاه چشم خودراازتوپ برندارید.همین توصیه را باید به بازاریها و ویزیتورها کرد که به قدری محو حجم بزرگ معاملات میشوند و انها را قطعی تصور می کنند که از دیگر نیازها وقراردادهای کوچک مشتری غافل می شوند.

هیچ عیبی ندارد که به حد کافی ومناسب شوق داشته باشید به نتیجه کوشش خود امیدوارباشید اما زمانیکه ساعتهایا شاید روزها وقت صرف می کنید ونقشه طرح می کنید که با پول فلان معامله که به جیب خواهید زد چه خواهید کرد مراقب باشید یک جای کار عیب دارد.

این رویاها یک احساس موفقیت کاذب می دهد ویک ویزیتور یا بازاریاب خوب از ان اجتناب می نماید .اکثر بازاریاب ها علاقه ای به کارها وپروژه های کوچک وکم حجم ندارند.انها فعالیت های فروش خود را کاری تخصصی وفنی می دانند و ترجیح می دهند ان را در راهی بکار ببرند که بازدهی بیشتری داشته باشند و از این رو به فکر کارهای پرحجم وعظیم هستند. اما در اصل اینطور نیست .

موفقیت در کار فروش روی امید بنا شده است.هنگامی که شمادر چندین مورد بازاریابی و مشتری یابی به نتیجه نمی رسید ناخوداگاه اولین موردی که به شما پاسخ مثبت دهد به ان دل بسته و آنرا معامله ای قطعی تصور میکنید. اما در حقیقت با کمی دقیق تر فکر کردن قادر خواهید بود دید وسیعتر وموثرتری نسبت به کارتان کسب کنید.

اجمالا اینکه در پی گرفتن یک قرارداد بزرگ بودن در دراز مدت بنفع شما نخواهد بود علیرغم اینکه بسیار ایده ال است چراکه شما هر ماه به دنبال یک قرارداد جدید هستید پس نمیتوان هر ماه یک قرارداد عظیم بدست اورد.

به این طریق اگر شما نتوانید قرارداد بزرگی را به دست اوریداگر چه جای تاسف خواهد داشت لیکن نگران کننده نخواهد بود چون شما به قراردادهای بزرگ متکی و وابسته نبوده اید بلکه همزمان به قراردادهای کوچک دست یافته اید واین در حالی است که شما برای قراردادهای بزرگ به فعالیت پرداخته اید.

پس به به نیازها وسفارشات کوچک مشتری نیز توجه کنید و گول حجم پروژه های بزرگ را نخورید.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها