12 روشی که تبلیغات بیلبوردی باعث افزایش فروش می شود

با درج تبلیغات دیجیتالی در بسیاری از کمپین های بازاریابی در مرکز توجه، برخی از آنها بار دیگر درباره شکل های سنتی تبلیغات فکر می کنند.

اما در این مورد اشتباه نکنید. تبلیغات بیلبوردی قطعاً برای ماندن است.

به جدیدترین بیلبوردی که در این هفته دیده اید، فکر کنید.

به احتمال زیاد، این یک طراحی چشم نواز است که باعث می شود شما به آن نگاه کنید.

مهمتر از همه، آن را با وجود حواس پرتی های بی شمار در جاده همچنان به یاد داشته باشید.

به عنوان مثال، در کانون تبلیغاتی ایران زمین، بسیاری از مشتریان ما از ما می خواهند که طرح بیلبوردی بزنیم که توجه ها را جلب کند.

آنها می دانند که تبلیغات بیلبورد تا چه اندازه می تواند رقابتی باشد.

می دانند که می توانند به افکار و طرح های خلاقانه تیم ما اعتماد کنند.

بیلبوردها در هر زمان خاص، حتی پس از بیماری همه گیر COVID-19 مهم باقی می مانند.

با وجود محدودیت های کنترل شده برای جلوگیری از شیوع ویروس، مردم هنوز مجبورند برای سفرهای ضروری به خارج از خانه بروند.

چگونه تبلیغات بیلبورد پس از این همه سال می تواند توجه بازار را حفظ کند؟

اجازه دهید عوامل را بررسی کنیم.

1. تنوع طراحی بیلبورد

تبلیغات بیلبوردی فضای زیاد و آزادی را برای خلاقیت فراهم می کند.

با اعمال استراتژی های بازاریابی در فضای باز که از خلاقیت شما بر می آید در رقابت خود متمایز می شوید.

این نوع فرصت های طراحی بیلبورد را در نظر بگیرید:

تابلو اعلانات
بیلبوردهایی از جنس پلاستیک
بیلبوردهای نقاشی شده
پوسترها
بیلبوردهای موبایلی
بیلبوردهای سه بعدی


بسیاری از مارک ها هستند که با بیلبوردهای خود یک اثر هنری ساخته اند.

آنها خلاقیت خود را گسترش داده اند و این چیز خوبی است زیرا فرهنگ شرکت آنها را نشان می دهد.

به عنوان مثال، یک تابلوی تبلیغاتی کوکاکولا وجود داشت که در آن آنها چیزی بیش از قرار دادن یک تصویر از بطری مخصوص خود، انجام نمی دادند.

در عوض، آنها تبلیغات خود را در یک ساختمان قدیمی قرار دادند و توهم داشتن چندین نی را از پنجره های مختلف ایجاد کردند.

به نظر می رسد که همه از یک بطری می نوشیدند.

هدف آنها تشویق مردم به نوشیدن بود و این بیلبورد به خوبی کار می کرد.

می بینید که این ایده ها در پلتفرم های دیجیتال به همان روش قابل ترجمه نیستند.

فقط می توانید آن را به صورت آفلاین انجام دهید.

2. از بیلبوردها نمی توان اجتناب کرد


وقتی صحبت از تبلیغات بیلبورد می شود مخاطبان شما را تضمین می کنند.

موقعیت تبلیغات بیلبورد شما دیده نشدن را دشوار می کند.

این یک چیز عظیم و چشم نواز است و مردم را مجبور می کند به آن نگاه کنند.

این برخلاف تبلیغات دیجیتالی است، جایی که تبلیغ شما در کمتر از یک ثانیه پیمایش می شود.

میزان تبلیغاتی که یک فرد معمولی در معرض آن است، “کوری تبلیغاتی” را ایجاد کرده و باعث شده است تبلیغات کنار گذاشته شود.

با این حال، صرف اندازه بیلبوردها دیده نشدن آنها را دشوار می کند.

علاوه بر این، افراد بیشتری قدرت خاموش کردن این تبلیغات پاپ آپ را به صورت آنلاین دارند. زیرا کاملاً صریح، بر تجربه کلی تأثیر می گذارد.

از طرف دیگر، نمی توانید بیلبوردها را مسدود کنید، می توانید؟

چه تعداد از مردم برای جلوگیری از تابلوی تبلیغات، عمداً از مسیر معمول خود خارج می شوند؟!

3. فناوری و سبک های جدید

بازاریاب ها تصور غلطی دارند که فقط یک شکل تبلیغات بیلبورد وجود دارد. اما در واقعیت، موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد.

بیلبوردی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما و افرادی که می خواهید آنها را هدف قرار دهید بهترین کار را خواهد کرد.

در اینجا چند مورد برای انتخاب وجود دارد:

بیلبوردهای دیجیتالی


این نوع تبلیغات مختلف را در یک نقطه نشان می دهد.

این می تواند یک گزینه عالی باشد که به شما امکان می دهد هزینه بیلبورد را با مشاغل دیگر تقسیم کنید که یک روش مقرون به صرفه برای بازاریابی کسب و کار شما در عین همه گیری کرونا است.

نمایشگرهای تغییر رنگ


نمایشگرهای تغییر رنگ راهی عالی برای جلب توجه و انداختن نور در پیام شما هستند.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد سعی در محدود کردن وقت خود در خارج از منزل دارند،

استفاده از این سبک بیلبورد به شما امکان می دهد بیشترین هزینه تبلیغ خود را داشته باشید.

بیلبوردهای تعاملی


این نوع از بیلبوردها از حسگرهای حرکتی استفاده می کند و بسته به قرار گرفتن فرد جلوی آن حسگرها، اطلاعات را نمایش می دهد.

نمایش جوهر الکترونیکی


این گزینه با استفاده از نور محیط برای افزایش کیفیت تصویر، تصاویر کاملاً متحرک، تمام رنگی و کنتراست بالا را ارائه می دهد.

همانطور که از نامش پیداست، تقریباً شبیه جوهر روی کاغذ است.

4- در معرض بیش از یک مخاطب باشید

آنچه تبلیغات بیلبورد را منحصر به فرد می کند نحوه ارائه تبلیغات به حداکثر تعداد افراد، بدون تلاش زیاد است.

رسانه های دیجیتال مخاطبان را ملزم می کنند تا برای دیدن تبلیغ به ابزارهای خود مراجعه کنند.

به عنوان مثال، در مورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی، مردم مجبور به استفاده از سیستم عامل یا پلتفرم و مرور برای دیدن تبلیغاتی هستند که آنها را هدف قرار می دهد.

از طرف دیگر، مخاطب بودن یک بیلبورد به هیچ آمادگی نیاز ندارد.

Top Media می گوید 71٪ از مصرف کنندگان معمولاً به بیلبوردهای کنار جاده نگاه می کنند.

بنابراین تأثیر تبلیغات بیلبورد را اثبات می کنند.

5. ابزار تبلیغاتی مقرون به صرفه


تبلیغات بیلبورد بیشتر در معرض دید مصرف کننده و منهای هزینه اضافه شده است.

Top Media می گوید پرداخت هزینه تبلیغات بیلبورد در مقایسه با تلویزیون 80٪ ارزانتر است.

با وجود اینکه یک مسیر مقرون به صرفه است،

تاپ مدیا می گوید بزرگترین مشتری بیلبوردها هنوز هم مشاغل بزرگی هستند که همچنان در زمینه های خود رشد می کنند.

این مشاغل عبارتند از: اپل، گوگل، آمازون و Netflix.

این برای بازاریابان به چه معناست؟

حتی اگر مقرون به صرفه تر از تبلیغات تلویزیونی باشد، ابزاری است که توسط شرکت های بزرگ با منابع عظیم استفاده می شود.

این بدان معنی است که شما واقعاً باید توان خود را افزایش دهید.

تا بیلبورد شما در کنار مشاغل بزرگتر مورد توجه قرار گیرد.

6. تلاش کمتر برای بازار هدف


آنچه تبلیغات بیلبوردی را منحصر به فرد می کند، نحوه ارائه تبلیغات به حداکثر تعداد افراد بدون تلاش زیاد است.

رسانه های دیجیتالی مخاطبان را ملزم می کنند تا برای دیدن تبلیغ به ابزارهای خود مراجعه کنند.

به عنوان مثال، در مورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی، مردم مجبور به استفاده از اپلیکیشن و مرور برای دیدن تبلیغاتی هستند که آنها را هدف قرار می دهد.

7. افزایش مواجهه با مصرف کننده


یکی از مزایای تبلیغات بیلبورد در دسترس بودن مداوم آن است.

فقط به نمونه تبلیغات بیلبوردی نگاه کنید که به طور منظم در رفت و آمد روزانه خود مشاهده می کنید.

به احتمال زیاد، بعضی از آنها را به نوعی حفظ کرده اید زیرا هر روز در معرض آنها هستید.

8. تلنگر نهایی برای خرید را افزایش دهید


یکی از دلایل موثر بودن بیلبوردها قدرت آنها در تأثیرگذاری و تشویق سریع مردم به خرید است. این یعنی چی؟

به عنوان مثال، شما با خانواده خود در یک مسیر طولانی هستید.

حتی با وجود کیسه ای پر از چیپس و نوشابه،

دیدن یک تابلوی تبلیغاتی با پیتزا یا منوی غذا باعث می شود که یک آب دهان خود را قورت دهید و غذا بخورید.

این برنامه ریزی نشده بود اما به دلیل بیلبوردی که به طور استراتژیک در نزدیکی یک رستوران پیتزا قرار گرفته است.

نمی توانید ترمز را فشار ندهید و غذا نخورید.

9. اعتماد در بین بازار ایجاد کنید


نیلسن در گزارش خود منتشر کرده است که مردم به برندهایی اعتماد می کنند که از کانال های سنتی برای تبلیغات استفاده می کنند.

دلیل این امر این است که اکنون بسیاری از مردم از این موضوع آگاه هستند که چگونه اطلاعات نادرست می توانند به راحتی در اینترنت جولان دهند.

بنابراین اگر آنها در تلفن های هوشمند خود تبلیغات دیجیتالی می بینند، میزان اعتماد آنها در مقایسه با دیدن در خارج از خانه یکسان نیست.

صرف نظر از اینکه شما بهترین طرح ها را برای بازاریابی خود به صورت آنلاین دارید، هیچ چیز با قرار دادن یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ بیرون از خانه قابل قبول نیست.

در واقع آن تابلو این احساس را ایجاد می کند که شما اعتماد به نفس کافی دارید و جسارت کافی برای نشان دادن نام تجاری خود در دنیای واقعی دارید.

10. مردم تبلیغات در فضای باز را دوست دارند


در اوج همه گیری ویروس کرونا، بیشتر مردم مجبور شدند در خانه بمانند یا اگر آنها نیاز به بیرون رفتن دارند، این موارد محدود به مشاغل مهم هستند.

با این حال، هنگامی که مبارزه ما علیه همه گیری تمام شد، افراد بیشتری را مشاهده خواهید کرد که بیرون می روند.

ترافیک حجمی وجود خواهد داشت زیرا همه می خواهند یک جایی خارج از منزل داشته باشند.

اگر نام تجاری شما فضای بیلبوردی ندارد،

هزاران چشم بالقوه را که می توانند تجارت شما را ببینند از دست می دهید.

11. تصمیمات خرید هنگام رانندگی گرفته می شود


آیا می دانید 72٪ از بینندگان بیلبورد در هنگام بازگشت از محل کارشان به خانه خرید می کنند؟

این بدان معناست که بینندگان اصلی شما همچنین تصمیم گیرندگان شما هستند.

اگر بتوانید بر روی مغز آنها از طریق بیلبورد تاثیر بگذارید،

آنها می توانند بلافاصله به مغازه شما آمده و از شما خرید کنند.

ای جمعیتی بالقوه است که نباید نادیده گرفته شود.

به هر حال، بیشتر افرادی که به طور منظم در جاده ها هستند، متخصصانی هستند که قدرت خرید دارند.

12. تجدید نظر در محتوای بصری


یک استدلال که می تواند درست باشد این است که بیلبوردها به اندازه تبلیغات پرتحرک مانند فیلم های تلویزیونی و رسانه های اجتماعی چشم نواز نیستند.

علاوه بر این، به اندازه تبلیغات تلفن همراه نیست که بتوانید با خود ببرید و تا زمانی که می خواهید نگه دارید.

علیرغم این محدودیت ها، تبلیغات بیلبورد به دلیل قدرت اصلی آن یعنی اندازه آن، همچنان در حال شکوفایی هستند.

علاوه بر این، یک فناوری مسئله بی حرکت بودن بیلبورد را حل می کند: ظهور بیلبوردهای دیجیتال.

Statista می گوید در سال 2019، 342 هزار نمایشگر بزرگ با فرم بزرگ در ایالات متحده لیست شده است.

از این تعداد، 8.8 هزار نمایشگر در گروه بیلبورد دیجیتال قرار داشتند.

بدون شک، بیلبوردهای دیجیتالی که تغییر رنگ داده و حرکات نمایشی را ایجاد می کنند، تأثیر تبلیغات بیلبورد را افزایش می دهند.

جذابیت بصری قوی یکی از تخصص های ما در کانون تبلیغاتی ایران زمین است.

اگر بیلبوردی می خواهید که باعث برجسته شدن برند شما نسبت به بقیه شود. درخواست طراحی از ما قطعاً شما را در مسیر درست قرار می دهد.

درخواست طراحی بیلبورد از ما


هنگام تهیه یک آگهی تبلیغاتی، می خواهید حداکثر استفاده را از هزینه جای گذاری تبلیغات خود ببرید.

با استفاده از بهترین طراحی ممکن. خوشبختانه، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از ایشان مشاوره بخواهید.

منبع: سایت penji.co

ترجمه حسام بهمن (کارشناس تولید محتوا در کانون تبلیغاتی ایران زمین)

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها