بلاگ ایزاکو

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

بلاگ ایران زمین

بروز ترین مقالات درباره تبلیغات و بازاریابی

اثر تماشاگر در جامعه و کسب و کار

اثر تماشاگر در شرایطی رخ می‌دهد که افراد داخل یک گروه شاهد یک واقعه می‌شوند، اما به دلیل حضور دیگر تماشاگران، اقدامی برای مداخله نمی‌نمایند. اثر تماشاگر یک تئوری است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. این تئوری بیان می کند که افراد تماشاگر در صورت حضور دیگران، کمتر احتمال مددرسانی به یک نفر...

تبلیغات منفی چیست؟ تاثیرات تبلیغات منفی بر جامعه

تبلیغات منفی، که همچنین به عنوان “جذب منفی” نیز شناخته می‌شود، یک مفهوم شناخته شده در حوزه بازاریابی است که بر ایجاد پیام‌های تبلیغاتی متمرکز بر برجسته کردن جنبه‌های نامطلوب محصولات، خدمات، سازمان‌ها یا ایده‌های رقیب تکیه می‌کند. این تکنیک به طور گسترده در تبلیغات سیاسی برای حمله به سیاستمداران و ایدئولوژی‌های سیاسی مخالف و...

تداعی برند چیست؟

تداعی برند، ارتباطی است که مشتری بین برند شما و مفاهیمی مانند تصویر، احساس، تجربه ، علاقه یا فعالیتی خاص ایجاد می‌کند. این تداعی می‌تواند به ‌طور فوری مثبت یا منفی باشد و تصمیمات خرید را تحت تأثیر قرار دهد. این ارتباطات از طریق تجارب مداوم با برند و در لحظات به خصوصی مانند دیدن...

استراتژی خروج از کسب و کار

استراتژی خروج از کسب و کار یک برنامه استراتژیک است که برای صاحبان کسب و کار، به منظور فروش شرکت خود یا سهام‌های خود به یک شرکت یا سرمایه‌گذار دیگر تدوین می‌شود. داشتن یک استراتژی خروج مدون به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا حداکثر ارزش را از فروش دارایی‌های حفظ کرده و کمترین...

عصاره برند چیست ؟

عصاره برند ، مجموعه ای از ویژگی‌های اصلی کسب و کار، ارزش‌ها  و نحوه‌ی احساس مشتریان در مورد کسب و کار شماست. در واقع عصاره برند یا همان روح و هسته برند، قلب و روح برند و منشوری است که به وسیله آن با احساسات مشتریان ارتباط برقرار میکنید. عصاره برند، جوهر بنیادین و اصولی...

نقشه سفر مشتری چیست ؟

نقشه سفر مشتری ( گاهی به عنوان نقشه مسیر کاربر، نقشه تجربه کاربری یا CJM شناخته می‌شود)، یک تجسم از مراحل و تجربیاتی است که یک مشتری در برخورد با یک برند دارد، از زمان اولین مواجهه با برند تا مراحل بعد و  تعاملات مداوم،  که شامل تعاملات قابل رویت و غیر قابل رویت میشود....

کانیبالیزم بازاریابی چیست ؟ هم نوع خواری در بازاریابی !

کانیبالیزم بازاریابی به وضعیتی اشاره دارد که یک شرکت با معرفی محصول یا کمپین بازاریابی جدید، به طور ناخواسته به فروش و سهم بازار محصولات موجود و یا قدیمی تر خود آسیب می‌رساند. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که برنامه بازاریابی یک برند در فرآیند توسعه  منجر به ارائه محصول یا خدمتی میشود که با...

اسکار کوکوشکا که بود ؟

اسکار کوکوشکا نقاش، شاعر و نویسنده اتریشی بود که به خاطر نقاشی‌های اکسپرسیونیستی و مناظر طبیعی شهرت داشت. او در  Pöchlarn  به دنیا آمد و دومین فرزند  گوستاو کوکوشکا ، یک طلافروش اهل چک، و ماریا کوکوشکا بود. برادر بزرگترش در سال ۱۸۸۷ در کودکی درگذشت؛ او یک خواهر به نام Berta (در سال ۱۸۸۹...

مدل AIDA چیست ؟ تاثیر آن در بازاریابی محتوایی

مدل AIDA (آیدا) یک چارچوب بنیادین در حوزه بازاریابی است که از حروف اول واژه‌های Attention (توجه)، Interest   (علاقه)،  Desire  (خواسته و میل) و Action (عمل) تشکیل شده است. این مدل به عنوان یک راهنما برای ایجاد استراتژی‌های ارتباطی و بازاریابی مؤثر عمل می‌کند. مدل AIDA به کسب ‌وکارها کمک می‌کند تا آگاهی از برند...

پرسونای مشتری چیست؟ ساخت پرسونای مخاطب

پرسونای مشتری یا شخصیت مشتری پروفایلی است که در آن اطلاعات جامعی از مشتری شما قرار گرفته است.این اطلاعات را از روش های مختلفی می توانید بدست بیاورید.این اطلاعات باعث میشود که شناخت نسبتا کاملی نسبت به مشتریانتان داشته باشید تا با توجه به شخصیت آنها بتوانید خدمات بهتری ارائه بدهید. پرسونای خریدار باید دارای...

تبلیغات در سینما

تبلیغات در سینما، به معنای نمایش  تبلیغات روی پرده سینما قبل از شروع فیلم و یا بعد از پایان فیلم است. این تبلیغات می‌توانند شامل تبلیغات تیزری یا تجربیات تعاملی مختلف باشند و با توجه به عواملی مثل مکان، زمان و روز و ژانر فیلم، می‌توانند گروه‌های خاصی  از  مردم را هدف قرار دهند. تبلیغات...

برندینگ مشارکتی چیست؟ نمونه هایی از برندینگ مشارکتی

 همانطور که در مقاله قبل اشاره کردیم برندینگ مشارکتی یک راهبرد استراتژیک در بازاریابی است که دو یا چند برند با یکدیگر همکاری می‌کنند تا محصول یا خدماتی مشترک را ایجاد کنند. این نوع همکاری، اغلب با هدف دسترسی به بازارهای جدید، افزایش شناخت برند، و خلق محصولات یا خدمات نوآورانه صورت می‌گیرد. برندینگ مشارکتی...

کو برندینگ چیست ؟ مزایا و معایب کو برندینگ

امروزه همکاری مشترک بین دو یا چند برند یا  کو برندینگ  ، به عنوان یک راهبرد استراتژیک، جایگاه بسیار مهمی در صنعت برندسازی به دست آورده است. با  ترکیب نیروها و منابع، برندها می‌توانند به بازارهای جدیدی دست یابند، مخاطبان گسترده‌تری را جذب کنند و از طریق ارتباط با یکدیگر، محصولات یا خدمات نوآورانه‌ ای...

ادوارد مانه که بود ؟ بررسی آثار مانه

ادوارد مانه (1832-1883)، نقاش فرانسوی، یک فرد کلیدی در گذار از واقع‌گرایی به امپرسیونیسم بود. او  امروزه به خاطر نگرش نوآورانه ‌اش شناخته می‌شود که با به چالش کشیدن سنت های هنری، صحنه‌هایی  از زندگی معاصر را با یک سبک خاص به تصویر ‌کشید و تأثیر بزرگی بر جهان هنر گذاشت. ادوارد مانه، نقاش فرانسوی...

چگونه بریف طراحی لوگو بنویسیم؟

بریف طراحی لوگو ، یک سند ساده است که اساس کل پروژه طراحی لوگوی شما را مشخص می‌کند. این سند به عنوان نقطه شروع برای شما عمل میکند و جزئیاتی از فعالیت تجارت مشتریان شما، سلیقه‌های ترجیحی لوگو، زمان‌بندی پروژه و بودجه را مشخص می‌کند تا شما بتوانید با دقت درک کنید که مشتریان دقیقاً...
1 2 3 35